CZK/€ 25.090 -0,22%

CZK/$ 23.448 -0,02%

CZK/£ 29.338 -0,27%

CZK/CHF 25.714 +0,09%

25. 08. 2021

0 komentářů

Stěhování do onlinu – kouzlo e-commerce  objevují  i menší firmy

 

Až 93 % Čechů ve věku mezi 18 a 69 lety již nakupuje na internetu. Na tento trend reagují i obchodníci, kteří si ve stále větší míře pořizují platební brány a svým zákazníkům tak umožňují využívat jejich služby také online. E-shopy navíc během koronavirové pandemie pomohly řadě z nich udržet jejich podnikání. Podle dat ČSOB se během loňského roku zvýšil objem e-commerce transakcí o více než polovinu.

Loading



 

 Především vlivem opakovaných lockdownů docházelo vloni také ke strmému navyšování počtu platebních bran mezi obchodníky. Podle bankovních dat šlo o meziměsíční nárůsty o 20 %, přičemž mezi zářím a říjnem byl tento nárůst dokonce 70 %. Obchodníci tak reflektují rostoucí požadavky spotřebitelů na platby kartou. Data společnosti Mastercard za rok 2020 ukazují, že již 54 % plateb realizováno bezhotovostně a toto číslo by mohlo být ještě mnohem vyšší, kdyby zákazníci u každého pátého obchodníka nenaráželi na nemožnost platit kartou. Dramatické nárůsty online nákupů šly ruku v ruce s růstem preference bezhotovostních možností plateb i na internetu, což se odrazilo v propadu preference platby na dobírku. Zatímco v roce 2019 byl způsob platby hotovostí kurýrovi nejoblíbenějším způsobem platby pro 38 % populace, v roce 2020 už to tak bylo pouze pro 22 % lidí.

„Nárůst e-commerce je v posledním roce skutečně nebývalý. Za poslední rok se zvýšil objem e-commerce transakcí našimi platebními kartami o více než 50 procent, za dva roky o více než 110 procent, v současnosti tedy dosahujeme více než dvojnásobně vyšších objemů než v roce 2019. Dříve jsme v tomto ohledu meziročně rostli maximálně o 30 procent,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB.

Obchodníci přecházejí do online prostředí 

ČSOB, největší banka v Česku, co se objemu spravovaných peněz týče, za letošní rok eviduje 23 % nárůst klientů platících online. Ve srovnání s rokem 2019 jde o nárůst dokonce 60 %. Obecně v dlouhodobějším horizontu rostou více domácí e-commerce transakce, oproti těm zahraničním. Tento nárůst souvisí s pandemií a s tím spojeným faktem, že spousta domácích firem nově nabízí možnost koupit si zboží online.

Během prvních pěti měsíců letošního roku si podle údajů ČSOB platební bránu aktivovaly nejčastěji hotely a penziony, služby pro domácnost a obchody se sportovními potřebami. „Naši zákazníci nejčastěji využívají aktivaci platební brány nebo Plateb na míru, díky kterým zákazníkům či obchodním partnerům zašlou vygenerovaný platební odkaz, čímž eliminují chyby vznikající při manuálním zadávání plateb. Placená částka jim je, na rozdíl od některých konkurenčních poskytovatelů, připsána do druhého dne,“ doplňuje Petr Hauba, výkonný manažer útvaru Acquiring a E-commerce ČSOB.

REKLAMA

Přijímat karty může každý 

Obchodníci, kteří si dosud platební bránu nepořídili, mají nyní možnost si o ni zažádat na půl roku zdarma, a to v rámci projektu Česko platí kartou. Vyzkoušejí si tak bez závazku, jaké výhody jim přinese a jak na ni budou reagovat jejich zákazníci.

Podle dat z webu ceska-ecommerce.cz aktuálně počet e-shopů v Česku dosahuje téměř 42 tisíc a podíl e-commerce zaujímá na celkovém maloobchodním obratu až 13,5 %. Zvyšují se také nároky na rychlejší a bezpečnější online platby. Obrat v oblasti e-commerce se jen za první pololetí roku 2021 pohyboval přes 100 mld. korun. Přičemž do konce roku by to měl být až dvojnásobek.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Vyplatí se prodávat akcie v květnu podle známého přísloví?

‘Sell in May and go away’ je jedno z nejznámějších přísloví ve finančním světě a podle analýzy investiční platformy eToro je toto rčení dobře podloženo historickými údaji. Společnost prozkoumala měsíční výnosy cen 15 největších světových akciových indexů za posledních 50 let, aby otestovala, zda se akcie v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024

Diverzifikaci portfolia pomocí FX. Proč a jak na to?

Nejdůležitější investiční strategií je diverzifikace. Devizové prostředky (FX) jsou sice v tomto ohledu často podceňovány, mohou však pomoci zvýšit stabilitu portfolia i rizikově vážené výnosy. FX mohou prohloubit diverzifikaci tím, že sníží přílišnou expozici vůči domácí měně, umožní správu závazků v cizích měnách, budou generovat pasivní příjem, případně nabídnou […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

30. 04. 2024

Komentář: Evropu ESG oslabuje, těží z toho americké akcie i banky

Evropské akcie se letos ocitly v historicky rekordní slevě vůči těm americkým. Vyplývá to ze srovnání poměrového ukazatele vyhlížené tržní ceny akcie a čistého zisku na akcii na horizontu dalších dvanácti měsíců. V potaz jsou přitom vzaty všechny klíčové akciové tituly jak ve Spojených státech, tak v Evropě.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

29. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *