09. 05. 2018
Hlasování veřejnosti Zlaté koruny 2018 kraluje mBank
Největší anketa finančních produktů v České republice, Cena veřejnosti Zlaté koruny, zná svého vítěze. První příčku obsadil bankovní účet mKonto od mBank, který tak zopakoval úspěch z minulého roku. mBank dominovala také Ceně podnikatelů.
![]()
Absolutním vítězem letošních veřejných anket Zlaté koruny se jednoznačně stává mBank. Ta si odnesla polovinu všech cen, když získala celkem tři ocenění ze šesti možných. Nejen že zvítězila v Ceně veřejnosti, zabodovala také v Ceně podnikatelů, kde obsadila první a druhé místo. Kromě mBanky se dařilo i Equa bance, která si díky svému Běžnému účtu odnáší stříbro v Ceně veřejnosti, a její Podnikatelský běžný účet se umístil třetí v Ceně podnikatelů.
Dominanci bankovních účtů letos narušila MONETA Money Bank s novou aplikací MONETA Smart Banka, která se ziskem Bronzové koruny uzavírá letošní žebříček oceněných. Umístění mobilní aplikace dokládá zvyšující se zájem české veřejnosti o moderní technologie a digitalizaci finančních služeb.
„Vysoký zájem veřejnosti o dění na českém finančním trhu nás nesmírně těší a věříme, že časem se bude tlak na zlepšování a digitalizaci služeb dál zvyšovat. Více než 60.000 spotřebitelů hlasovalo pro celkem 484 finančních produktů napříč všemi kategoriemi. V Ceně veřejnosti o postup do finále bojovalo celkem 361 produktů, přičemž se ve finálové dvacítce pak kromě bankovních účtů objevily také produkty stavebního spoření, životního pojištění, podílové fondy a také smart aplikace. Těm se navíc povedlo obsadit bronzovou příčku,“ komentuje výsledky Pavel Doležal, ředitel projektu Zlatá koruna, a dodává: „Úspěch menších bank ve veřejných anketách dokládá, že počet klientů není tím hlavním faktorem pro úspěch. Důležitá je kvalita služby a spokojenost. Věrní klienti se umí své bance odvděčit a podpořit ji svým hlasem. Banky by se zejména v současném silně konkurenčním prostředí neměly zaměřovat pouze na to, aby si klienta takříkajíc „upsaly“, ale především na to, aby si s ním budovaly dlouhodobý vztah založený na principech partnerství a důvěry.“
Nejstarší z mladých bank v České republice, mBank, letos obhajuje úspěch z loňska.
„Zvítězit v obou hlavních kategoriích největší klientské ankety, která hodnotí několik stovek finančních produktů je úžasný a zavazující výsledek. Poděkování patří především našim klientům, pro které chceme být bankou s praktickými online řešeními. Součástí účtu mKonto a mKonto Business je skvělá mobilní aplikace, díky které klienti mohou většinu běžných bankovních operací provést během minuty od vyndání telefonu z kapsy. Jako první v České republice díky ní mohli využívat nejnovější službu pro pohodlné placení mobilem Google Pay integrovanou přímo do aplikace. Taková užitečná a progresivní řešení mohou klienti od mBank očekávat i nadále. A mé vřelé díky patří také kolegům z mBank, kteří produkty a služby pro naše klienty připravují“ řekl k výsledkům Paweł Kucharski, generální ředitel mBank.
Ocenění budou vítězům ankety předána na galavečeru Zlaté koruny, který se koná 31. května 2018 v TOP Hotelu Praha. Během večera budou kromě Ceny veřejnosti a Ceny podnikatelů vyhlášeny také výsledky v 17 soutěžních kategoriích, které hodnotí Finanční akademie, téměř čtyřsetčlenná porota Zlaté koruny vedená renomovaným ekonomem prof. Michalem Mejstříkem.
Cena veřejnosti Zlaté koruny 2018
| 1. mKonto | mBank |
| 2. Běžný účet Equa bank | Equa bank |
| 3. Aplikace MONETA Smart Banka | MONETA Money Bank |
Cena podnikatelů Zlaté koruny 2018
| 1. mKonto Business | mBank |
| 2. eMAX BUSINESS | mBank |
| 3. Podnikatelský běžný účet Equa Bank | Equa bank |
Počet odevzdaných hlasů v Ceně veřejnosti: 52 753
Počet produktů v Ceně veřejnosti: 361
Počet odevzdaných hlasů v Ceně podnikatelů: 7 148
Počet produktů v Ceně podnikatelů: 123
![]()


