30. 10. 2017
Subjekty:
Allianz očekává, že bude po nedělní vichřici platit klientům stovky milionů korun
Po včerejší vichřici už klienti oznámili Allianz přes 2500 pojistných událostí a očekáváme, že další tisíce se nám ozvou v následujících dnech. Za škody, které rozmary počasí způsobilo, budeme lidem platit stovky milionů korun. Kromě poškozených domů, kterým vítr zdevastoval střešní krytinu, jde také o několik set automobilů, na něž spadly větve, nebo dopadl různý materiál. Allianz okamžitě posílila kapacitu Klientského centra a v následujících dnech bude posilovat i stavy mobilních techniků v nejpostiženějších oblastech.
Klientům doporučujeme v první řadě vše nafotit a poté ihned začít uklízet. Jde především o to, aby se jim škoda nezvyšovala. Mohou-li tedy odkrytou střechu alespoň provizorně přikrýt plachtou, nechť to udělají. Tyto záchranné práce pak budou součástí pojistného plnění. A souběžně s tím by měli co nejdříve oznámit pojistnou událost i našemu Klientskému centru na telefon 241 170 000.
První velká vlna telefonátů začala už včera dopoledne a se sílícím větrem se zvyšoval i počet volajících a mailujících klientů. Normálně jich do Klientského centra Allianz během víkendu zavolá kolem 80. Za neděli jsme jich evidovali přes 400 a jenom za dnešní první půlhodinku po osmé ranní jsme zaregistrovali 180 hovorů a asi stovku e-mailů.
Ozval se nám například klient ze severní Moravy, kterému vítr odnesl velké dřevěné tyče, jež se zapíchly do střechy sousedova domu. Ze severních Čech máme např. hlášený pád staré stodoly, která bohužel spadla přímo na vedle stojící zánovní dům.
Očekáváme, že nové škody nám budou lidé oznamovat i v následujících dnech. Zda nakonec jejich počet překoná čísla z orkánů Kyrill a Emma, na to je ještě brzy.
REKLAMA