Brno – Největší přímý prodejce kosmetiky na světě, americká společnost Avon, chce v Česku výhradně pro sebe získat značku Krásnější zítřek.
Spor už od roku 2008 řeší české soudy. Slogan Krásnější zítřek Avon užívá při své celosvětové kampani, jejíž tváří je herečka Reese Witherspoon, kterou proslavil film Pravá blondýna.
Nic výjimečného
Také v Česku ho chtěl Avon užívat v oblasti reklamy a propagace. Jeho snaha ale narazila na to, že Krásnější zítřek je podle Úřadu průmyslového vlastnictví obecný slogan, který nemá dostatečnou rozlišovací způsobilost k plnění funkce ochranné známky – tedy není ničím výjimečný, a nemůže se tak stát výhradním vlastnictvím jedné firmy.
To potvrdil i Městský soud v Praze. „Slovní spojení Krásnější zítřek je velmi obecného charakteru a postrádá dostatečnou originalitu,“ uvedl v rozsudku soudce.