12 procent lidí, mezi něž patří zejména studenti a mladí nezaměstnaní, v Čechách i na Slovensku nemá svou banku. Situace v obou zemích se vyrovnala a v rámci regionu CEE patří k nadprůměru.
V poslední době využívá stále více lidí internet banking (téměř polovina lidí s účtem na Slovensku, 56 procent v Čechách) a oblibu si získávají také aplikace určené pro smartphony.
„Od roku 2006 se podařilo bankám na Slovensku získat půl milionu nových zákazníků, což představuje zhruba desetinu veškerého obyvatelstva. V získávání nových klientů nejvýrazněji pomohlo zavedení eura, kdy si obyvatelé otevřeli účty v bankách kvůli eurokonverzi. V Čechách se počet klientů využívajících bankovní služby loni mírně propadl a je nejnižší za posledních šest let,“ vysvětluje Ing. Jiří Nosek, MBA, Sector Leader Financial Services and Technology společnosti GfK.
Zdroj: Tisková zpráva Gfk Czech