Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Desatero k výběru dobrého finančního poradce

Desatero k výběru dobrého finančního poradce

Jak si vybrat dobrého finančního poradce? Finančně poradenská společnost Fincentrum vydala „Desatero k výběru dobrého finančního poradce“. Návod je obecně platný a funguje při výběru finančního poradce z libovolné finančně poradenské společnosti.

1. Finanční poradce není obchodní zástupce

Obchodní zástupce většinou zastupuje jednu firmu, jejíž finanční produkty prodává. Logicky neposkytne kvalitní poradenství, nedá objektivní srovnání různých finančních produktů: jeho cílem je prodat vám konkrétní produkt. Finanční poradce naopak hledá různá řešení pro různé potřeby svých klientů, disponuje nabídkou více produktů od více společností.

2. Informuje, vše ochotně vysvětlí

Finanční poradce musí být schopný navržená řešení vysvětlit a znát jejich souvislost s plněním vašich osobních cílů. Měl by být schopný zdůvodnit výběr konkrétních produktů a představit vám také dostupné alternativy. Cizí pojmy, kterým nerozumíte, musí finanční poradce vždy vysvětlit vám srozumitelnou řečí. Nehovoří pouze o výhodách, ale upozorní také na rizika a případné nevýhody navržených produktů.

3. Nejprve naslouchá, potom navrhuje řešení

Finanční poradce nejprve naslouchá. Zjišťuje vaše plány a cíle, finanční možnosti, aktuální uzavřené smlouvy. Finanční poradce nikdy nepřichází na první schůzku s nabídkou konkrétních produktů a plánů. Od prvního telefonu s poradcem až po dobrý finanční plán počítejte minimálně se dvěma, často ale i třemi či čtyřmi schůzkami. Nebojte se i na druhé schůzce pokládat kontrolní otázky a ověřovat, zda poradce pochopil vaše cíle a při návrhu řešení je respektuje.

4. Certifikace je pro něj základ

Finanční poradenství je legislativně upraveno a poradci musí dodržovat řadu striktních pravidel. Investujte čas do prověření svého poradce: ověřte si jeho registraci u České národní banky, pokuste se vyhledat na internetu informace o něm a o jeho reputaci. Můžete využít i server, který za vás ověří vašeho finančního poradce www.overeniporadcu.cz.

5. Emoce nechte stranou, rozhodujte se hlavou

Buďte realisté a nenechte se opít rohlíkem. Pokud vám slibuje finanční poradce nereálné zisky, ohání se garantovaným zhodnocením a odkazuje se na minulý vývoj finančních trhů, buďte v další spolupráci velmi opatrní.

6. Nátlak a časová tíseň do finančního poradenství nepatří

Známkou dobrého finančního poradce je nejen dochvilnost, ale také dostatek času, který vám dá k promyšlení návrhu a k rozhodnutí. Časová tíseň a nátlak do osobních financí nepatří. Dobrý poradce nepřichází s nabídkami, které musíte využít „teď nebo nikdy“.

7. Také detaily rozhodují, buďte zdravě kritičtí

Buďte aktivní, pokládejte dotazy, buďte na poradce přísní. O kvalitách poradenského servisu vypovídají i takové detaily, jako je dochvilnost finančního poradce. Nebojte se domluvit si schůzku u poradce v kanceláři nebo na neutrálním místě (například v klidné kavárně), finanční poradenství se již dávno nedělá na pohovce ve vašem obýváku.

8. Rozhoduje značka? Často ano…

Pracuje finanční poradce pro některou z velkých finančně poradenských firem? Jakou má reputaci a se kterými finančními institucemi spolupracuje? Jak dlouho firma na trhu působí a kolik ji reprezentuje finančních poradců? Hledejte reference, zkušenosti jiných i nezávislá ocenění, kterými se firmy chlubí.

9. Učení je u poradce základ

Nebojte se zeptat finančního poradce na jeho zkušenosti. Jak dlouho je v oboru? Jaké absolvoval kurzy a jaké je jeho vzdělání? Pamatujte, že finanční produkty se rychle mění a jen poradce, který je „v obraze“, vám může dobře poradit.

10. Můžete říci NE

Pamatujte: do uzavření smlouvy vás nikdo nemůže nutit. Pokud máte pochybnosti, zjistěte si více informací, zeptejte se na názor někoho znalého z vašeho okolí, vezměte si čas na rozmyšlenou. Pokud vás poradce nepřesvědčí, vždy můžete říci NE.

5× STOP: jak poznáte špatného finančního poradce?

  • neradí, prodává jeden nebo několik málo produktů
  • nenaslouchá vám, přichází s řešením hned na první schůzku
  • skrývá rizika, představuje jen výhody produktu
  • vyvíjí časový nátlak, nenechá vás vše si promyslet
  • slibuje nereálné

Desatero k výběru dobrého finančního poradce >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Související subjekty

Fincentrum

Poslední přidané komentáře (celkem 12 komentářů)

Re: Re: Trochu oxymóron Ondřej Záruba | 02.10.2013 12:54
Re: Re: Trochu oxymóron Radek | 01.10.2013 08:32
Neví, co dělají Jiří Vencl | 30.09.2013 22:36
Re: Trochu oxymóron Pravda | 30.09.2013 22:35
Možná dobrého prodejce ... Pilatus | 30.09.2013 20:55

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 17 / 17 Poslední komentář: 29.06.2016 10:25

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.06.2016 14:22

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 14.06.2016 18:02Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (156)
 
Aktivní. (154)
 
Žádnou. (763)
 Celkem hlasovalo 1073 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »