Čtvrtek 23. března. Svátek má Ivona.

Zklamala vás banka? Vyměňte ji

Banky Patrik Nacher 29.02.2016 | 10:35 1 Komentář

Změna je život – aneb pokud nás finanční instituce či jiný dodavatel zklamal, zvýšil nám cenu, drasticky změnil svoje podmínky, odejděme od něj. To je jediná jasná, hmatatelná a efektivní reakce klienta, která je zároveň pro instituce ekonomicky bolestivá. Říká se tomu „volba nohou“. Seberu se a jdu o dům dál.

Vztah s bankou či pojišťovnou není manželství, dokonce to není ani život „na psí knížku“ nebo „na hromádce“. Pokud se jako zákazníci k tomuto neodhodláme, všechny stížnosti a nadávání jsou nám k ničemu.

Změna banky byla ještě donedávna celkem složitá, to se ale změnilo. Dokument se jmenuje „Kodex mobilita klienta“. Díky tomuto mechanismu už nemusíme chodit kvůli změně do své původní banky. Nová banka, která od nás dostane vyplněný formulář tohoto kodexu, všechno zajistí, tedy převede trvalé příkazy, povolení k inkasu a zabezpečí ukončení našeho původního vztahu.

Dnes je to jen a jen na nás, vymlouvat se už není na co – konkurence (nabídka) je obrovská, možnosti volby dostatečné, srovnání přes porovnávače dostupné a proces změny jednoduchý a srozumitelný. Pokud ke změně nenajdeme odvahu nebo jsme pohodlní, přitom ale stále budeme naříkat a stěžovat si na nevýhodnost služeb v naší bance, budeme jen „psem, který štěká, ale nekouše“. Pak finančním institucím stačí doslova a do písmene, aby takovým klientům s úspěchem předhodily ohlodanou kost.

Pamatovat na zadní kolečka – aneb nechceme-li být nervózní a vystresovaní při jakýchkoliv životních změnách, výkyvech a neočekávaných situacích, musíme si vytvářet rezervy, prostě si něco „odkládat pro strýčka Příhodu“. A to zejména v období, kdy se nám daří lépe, máme vyšší příjmy či nižší výdaje nebo když získáme nějakou mimořádnou odměnu, něco vyhrajeme či zdědíme.

Měli bychom se tedy chovat úplně jinak než stát, který se i v době ekonomického růstu zadlužuje a nevytváří si rezervy na horší časy. Jedna věc je žít naplno, šťastně a plnohodnotně a druhá pak nesmyslně utrácet jen proto, že aktuálně mohu. To se ale zítra nebo za měsíc může radikálně změnit.

Navíc kvalita života není o hromadění věcí, o nákupech nesmyslů, které často ani nepoužijeme.

Tip: Rezerva by měla být schopna pokrýt půl roku našich běžných, pravidelných a povinných (mandatorních) výdajů.

Stejně tak, když uvažujeme o hypotéce, kromě samotné akontace bychom měli mít bokem připravenou zálohu na minimálně šest splátek. Stát se může cokoliv, život je nepředvídatelný a nemáme vždy a vše ve svých rukách.

Článek je ukázkou z knihy „Konec finančních negramotů v Čechách“ Patrika Nachera, která je ke koupi v nakladatelství Plot.

1 total views, 1 zobrazení dnes

Měníte svou banku?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Jeden komentář: “Zklamala vás banka? Vyměňte ji”

  1. anonym napsal:

    tak jestli je v knize stejný objem stylistických chyb a nepřesností (autor ani nenapíše dobře název formuláře), tak potěš pánbůh

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *