CZK/€ 24.320 -0,02%

CZK/$ 20.631 -0,33%

CZK/£ 27.861 +0,15%

CZK/CHF 26.193 +0,32%

06. 10. 2021

Spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George. Díky využití robota vyřídí reklamaci do 48 hodin

 

Česká spořitelna měsíčně eviduje v průměru okolo 2500 reklamací, které se týkají plateb kartou. Jen od ledna do konce srpna letošního roku Spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Banka proto nyní klientům nově umožňuje reklamovat platební transakci přímo v mobilní aplikaci George na pár kliknutí. Zapojením robota, který část reklamací řeší automaticky, dokáže Spořitelna většinu reklamaci vyřešit do 48 hodin, a to včetně víkendů. 

Loading



 

Klienti především reklamují fakt, že jim e-shop nedodal zaplacené zboží, nebo ho dodal ve špatné kvalitě, stejně tak patří mezi hlavní důvody reklamace platby kartou, o nichž se klient domnívá, že je neprováděl. Zatímco v případě nedodání zboží je většina reklamací uznána a klientům je platba za zboží vrácena do 48 hodin na základě služby chargeback, v případě reklamace plateb se často jedná o tzv. domácí zneužití karty, kdy například děti nebo partner nakoupí zboží bez vědomí klienta obvykle skrze eshopy, na nichž má klient automaticky uloženou platební kartu a které nevyžadují dvoufaktorové ověření platby.

V loňském roce se bance podařilo více než polovinu stížností uzavřít do druhého dne. Buď je uznána a do 48 hodin je klientovi vrácena částka zpět na účet nebo zamítnuta. Od ledna do konce srpna letošního roku Spořitelna evidovala reklamace na 57 tisíc kartových transakcí v celkovém objemu 89 milionů korun. Více než 50 % těchto reklamací bylo vyřešeno do 48 hodin.

Celkem Spořitelna v loňském roce klientům vrátila platby v objemu za více než 60 milionů korun, přičemž klient je vždy o výsledku reklamace informován e-mailem nebo telefonicky. Reklamace dosud klienti podávali prostřednictvím emailu, na pobočce nebo skrze telefonát na klientské centrum. Ze všech podaných stížností se více než polovinu daří úspěšně vyřešit. Nově při vyřizování stížností pomáhá Spořitelně robot, který dokáže vyřídit až pětinu stížností zcela automaticky.

„Díky tomu, že lze nově reklamace kartových transakcí zadat přímo v bankovní aplikaci George, je celý proces podání stížnosti výrazně jednodušší a rychlejší. Klienti nemusí nikam volat, chodit na pobočku a sepisovat reklamační formulář. Nově umíme z mobilu klientům pomoci s reklamací platby kartou v situacích, kdy si není vědom toho, že by platbu kartou provedl nebo má potíže se domluvit s obchodníkem na dodání zboží, které si u něj objednal a zaplatil kartou. Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho obchodníka,” říká Jan Hailich, šéf platebních řešení v České spořitelně.

REKLAMA

„Pokud by klienti měli jakékoliv podezření, že došlo ke zneužití jejich platební karty a mohla by se na jejich účtu objevit další transakce, kterou nezadali, doporučujeme kartu vždy zablokovat a obrátit se na banku. V mobilním Georgi si mohou klienti ihned nechat vytvořit úplně novou virtuální kartu, se kterou lze ihned začít platit u obchodníků i na internetu,” doplnil Jan Hailich.

Jak postupovat při reklamaci zboží zakoupeného na internetu, pokud zásilka dorazila neúplná nebo rozbitá, obchodník vám zaslal padělek, případně vám neposlal vůbec nic?

 

  • Spojte se s obchodníkem a upozorněte ho na vzniklý problém. Prověření a zavedení obchodníci vaši reklamaci prozkoumají a sami s vámi vyřeší vrácení peněz či výměnu zboží.
  • Pokud obchodník odmítne vaši reklamaci řešit nebo vůbec nereaguje, podejte ji v České spořitelně. Pomůžeme vám.
  • Výsledkem uznané reklamace bude to, že obchodník začne vzniklou situaci řešit a dodrží podmínky vašeho nákupu, nebo vám vrátíme peníze na účet.

 

Loading


Související články

Průzkum: Ženy investují méně a opatrněji

O své peníze se aktivně starají tři čtvrtiny Čechů, přístup k investování se ale dramaticky liší v závislosti na pohlaví. Zatímco muži aktivně využívají rizikovější investiční nástroje, ženy více preferují bezpečné a konzervativní produkty. Podle nového průzkumu Air Bank je hlavní bariérou pro Češky pocit, že investování […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

18. 12. 2025

Osm odpovědí, které ukazují, jak by mohl rok 2026 vypadat pro investory

Rok 2025 přinesl obrovské zhodnocení amerických technologických akcií a nová historická maxima cen drahých kovů. Byl však také poznamenán nejistotou a volatilitou. Jak by mohl vypadat rok 2026 z pohledu investora? Analytici investiční platformy XTB se podívali na výhled pro Českou republiku, hlavní světové ekonomiky a aktiva, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

16. 12. 2025

Investiční výhled pro rok 2026: Evropa může těžit z „kontrolovaného chaosu“

Rok 2026 bude podle investiční společnosti Amundi rokem proměny. Globální ekonomika se přizpůsobuje novému prostředí „kontrolovaného chaosu“, kde se technologická revoluce potkává s geopolitickým napětím, fiskálními problémy a trvale vyšší inflací. Tyto faktory výrazně ovlivní, jak se bude dál vyvíjet hospodářský i investiční cyklus. Vyplývá to z analýzy […]

Text: Redakce

09. 12. 2025