CZK/€ 24.320 -0,02%

CZK/$ 20.631 -0,33%

CZK/£ 27.861 +0,15%

CZK/CHF 26.193 +0,32%

13. 09. 2023

Polovina hovorů mobilním bankéřům je ověřena skrz Raiffeisenbank mobilní aplikaci a automatizovaný telefonní systém

 

Raiffeisenbank překročila 50% hranici ověřených telefonátů ze strany klientů. K ověření slouží automatizovaný telefonní systém nebo mobilní aplikace, právě ta mezi volajícími eviduje hovory od třetiny všech svých uživatelů.

Loading



 

V mobilní aplikaci společnosti Raiffeisenbank roste oblíbenost využití kontaktování bankéře prostřednictvím telefonního hovoru. Červencová data ukazují, že z aplikace volá mobilním bankéřům přibližně třetina uživatelů, což představuje přes 20 tisíc klientů měsíčně.

Stejně jako banka ověřuje volajícího klienta, tak si i klient může ověřit volajícího bankéře tak, že ho vyzve k zaslání ověření hovoru. Tuto notifikaci pošle bankéř klientovi vždy a pouze do aplikace, jiné ověření volajícího bankéře než přes aplikaci, banka neumožňuje. Doporučujeme klientům si toto ověření do aplikace vyžádat vždy, pokud mají i sebemenší pochybnosti o důvěryhodnosti bankéře.

„V polovině roku jsme navíc pro pracovníky kontaktního centra vyvinuli tlačítko, které dokáže v případě potřeby blokovat veškeré přístupy daného uživatele včetně mobilních aplikací. Toto umožnuje rychle reagovat na potřebu klienta blokovat účet v situacích, kdy začíná docházet k reálným škodám například ve chvíli, kdy klient předá podvodníkovi přístupy do bankovnictví,“ říká Jakub Večerka, Product Owner, Raiffeisenbank.

Data ukazují, že nový způsob komunikace, který klientům nabízíme, je pro ně výhodný. Jedná se o pohodlnou možnost kontaktování banky, jelikož volající už je ověřený aplikací. Nemusí tedy diktovat rodné číslo či jiná kontrolní kritéria, čímž ušetří čas, a celý proces je tak pro něj jednodušší,“ doplňuje mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

REKLAMA

Trend kontaktování bankéře skrz Raiffeisenbank aplikaci vzrostl. Loni v září se jednalo o 38 % ověřených příchozích hovorů z automatizovaného telefonního systému a aplikace, letos v červenci už je to 50 % – tedy každý druhý hovor. Nejčastěji zastoupenou ověřovací metodou je právě aplikace samotná, až za ní se nachází automat na druhém konci linky.

Z ověřovacích metod obecně tvoří 30 % celku ověření přes automatizovaný telefonní systém a 40 % mobilní aplikace samotná. Dalších 10 % potom představuje náhradní ověření přes mobilní elektronický klíč. Zbývajících 20 % tvoří náhradní ověření přes Raiffeisenbank klíč.

Loading


Související články

Průzkum: Ženy investují méně a opatrněji

O své peníze se aktivně starají tři čtvrtiny Čechů, přístup k investování se ale dramaticky liší v závislosti na pohlaví. Zatímco muži aktivně využívají rizikovější investiční nástroje, ženy více preferují bezpečné a konzervativní produkty. Podle nového průzkumu Air Bank je hlavní bariérou pro Češky pocit, že investování […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

18. 12. 2025

Osm odpovědí, které ukazují, jak by mohl rok 2026 vypadat pro investory

Rok 2025 přinesl obrovské zhodnocení amerických technologických akcií a nová historická maxima cen drahých kovů. Byl však také poznamenán nejistotou a volatilitou. Jak by mohl vypadat rok 2026 z pohledu investora? Analytici investiční platformy XTB se podívali na výhled pro Českou republiku, hlavní světové ekonomiky a aktiva, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

16. 12. 2025

Investiční výhled pro rok 2026: Evropa může těžit z „kontrolovaného chaosu“

Rok 2026 bude podle investiční společnosti Amundi rokem proměny. Globální ekonomika se přizpůsobuje novému prostředí „kontrolovaného chaosu“, kde se technologická revoluce potkává s geopolitickým napětím, fiskálními problémy a trvale vyšší inflací. Tyto faktory výrazně ovlivní, jak se bude dál vyvíjet hospodářský i investiční cyklus. Vyplývá to z analýzy […]

Text: Redakce

09. 12. 2025