CZK/€ 24.325 -0,29%

CZK/$ 20.776 -0,13%

CZK/£ 27.771 -0,40%

CZK/CHF 26.108 -0,29%

16. 10. 2012

Subjekty:

Muži využívají výhod životního pojištění lépe než ženy

 


 

„Životní pojištění není jen produktem, který chrání pojištěného pro případ nenadálé životní situace. Navíc si klient s jeho pomocí může snížit daňový základ až o 12 000 Kč ročně nebo využít příspěvku od zaměstnavatele,“ upozorňuje na výhody životního pojištění Irena Rohlová, ředitelka úseku řízení produktů. „Tento příspěvek má zaměstnanec osvobozen od daně z příjmů i od platby sociálního a zdravotního pojištění až do částky 24 000 Kč ročně. Zaměstnavatelé tuto výhodu ale nabízí jen každému čtvrtému dotázanému.“

Čtvrtina mladých lidí ve věku do 29 let ani netuší, že u životního pojištění existuje možnost daňových výhod. Lidé středního věku jsou informováni lépe, finanční gramotnost je vyšší u mužů. Zatímco možnosti snížit si daňový základ vůbec nevyužívá téměř polovina žen, tři z pěti mužů životní pojištění pro daňovou optimalizaci využívají.

Příspěvek zaměstnavatele se netěší takové oblibě. Společnosti ho nabízejí jen čtvrtině populace, ale zdaleka ne všichni nabídku využívají. A tak ho ve skutečnosti využívá jen každá šestá žena a každý pátý muž. Na vině je minimální informovanost ze strany firem o této daňové úspoře a nedostatek volných finančních prostředků potenciálních klientů.

„Klienti si mohou na smlouvu životního pojištění jednorázově doplatit potřebné finanční prostředky a nárokovat si tak plné daňové zvýhodnění. Platby musí být na jejich účet připsány do 31. prosince 2012,“ doplňuje Irena Rohlová.

Kvantitativní výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala v průběhu srpna 2012 společnost Ipsos. Dotazníkového šetření se účastnilo více než 1 000 respondentů ve věku 18 až 60 let.

REKLAMA

Loading


Související články

Průzkum: Ženy investují méně a opatrněji

O své peníze se aktivně starají tři čtvrtiny Čechů, přístup k investování se ale dramaticky liší v závislosti na pohlaví. Zatímco muži aktivně využívají rizikovější investiční nástroje, ženy více preferují bezpečné a konzervativní produkty. Podle nového průzkumu Air Bank je hlavní bariérou pro Češky pocit, že investování […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

18. 12. 2025

Průzkum: Investoři věří globálním a americkým trhům více než těm domácím

Investoři napříč regiony více důvěřují americkým a globálním trhům než těm lokálním. Tento trend potvrzují i odpovědi klientů ze střední a východní Evropy (CEE), kde panuje opatrný optimismus, silný zájem o diverzifikaci a výrazná ochota zapojovat do investičního procesu umělou inteligenci. Vyplývá to od čtvrtletního průzkumu Investor […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

15. 10. 2025