CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Jan Majer

24. 01. 2008

63 komentářů

Kam s krátkými penězi

 


 

Je to běžná situace: S nákupem bytu, na jehož pořízení jste si připravili několik set tisíc, nechcete spěchat. Než narazíte na ten pravý, může to trvat tři měsíce, půl roku. Možná i rok, ale víc tomu nedáváte.

Co se dá s úsporami vymyslet, když je můžete nechat pracovat jen takhle krátkou dobu?

Zapomeňme na šílenou variantu zariskovat do akcií nebo do akciových fondů. Nenechte se vyhecovat faktem, že v předešlém období některé trhy vydělaly desítky procent. V následujících měsících mohou stejné desítky procent ztratit.

Méně rizikové jsou pro tak krátkou investici dluhopisy, resp. dluhopisové fondy. Ani ty ale nezaručí, že se vám po několika měsících vrátí víc, než kolik jste investovali.

Zbývají fondy peněžního trhu. Jsou velmi bezpečné a přinášejí výnos o něco vyšší než termínované vklady. Ale při vstupu do fondu zaplatíte vstupní poplatek, což výhodu vyššího zhodnocení v krátkém horizontu může smazat. Pak se vám může celá transakce oprávněně zdát jako zbytečný administrativní úkon.

REKLAMA

A tím se dostáváme k otázce, jestli má vůbec smysl na pár měsíců s úsporami cokoli podnikat. Jestli je nenechat jednoduše ležet na spořícím účtu v bance.

Dobrým řešením je ING Konto (prosím, nepleťte si toto konstatování s reklamním sdělením).

Aktuálně nabízí roční zúročení vkladů ve výši 1,9 procenta pro všechny klienty. S jistotou, bez vstupních či výstupních poplatků, bez závazků. Zhodnocení je připisováno čtvrtletně.

Krok s nabídkou ING drží ČSOB, Česká spořitelna a HVB Bank, kde je úročení závislé na výši a délce vkladu.

REKLAMA

Pokud by vás přeci jen lákala šance vydělat víc, můžete ze svých úspor investovaných "na jistotu" ukrojit pět nebo i deset procent (ne víc!) a s těmi zaspekulovat na akciových trzích.

Když to vyjde, hlavně si nezačněte rvát vlasy, že jste tak neinvestovali celou částku.

Reflex č. 3/2007

Loading

Vstoupit do diskuze 63 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Zdenál Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Majer

    18 ledna, 2007

    Článek byl psán pro Reflex, je stručný a jde po povrchu. Prosím kolegy o další tipy pro „krátké peníze“. Zajímavý příspěvek čekám např. od Richarda Siudy:-)

    Odpovědět

  • Bob

    18 ledna, 2007

    Co třeba zkusit IKS Peněžního trhu. Ten inzerují bez vstupního poplatku… (www.ikskb.cz).

    Odpovědět

  • Michal

    18 ledna, 2007

    Pioneer Sporokonto bez vstupního poplatku; myslím, že stejně jde udělat i Conseq konzervativní dluhopisový. Samozřejmě to znamená, že i bez provize, ale bychom pro klienta neudělali 🙂

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    18 ledna, 2007

    Něco málo jsem slyšel o možnosti využiti Mimořádného účtu u některých KŽP.
    VÚM se tam pohybovala okolo 2-3%. Snad se ozve nějaký odborník s aktuálními informacemi.

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    18 ledna, 2007

    Zdravím Vás pane Šulíku, zase se setkáváme. Byť už dávno nejsem odborník v oblasti pojištění s aktuálními informacemi, tak přihodím něco do placu.
    U klasických kapitálovek tohle, alespoň dle mých informací, nikdy moc nefungovalo, protože tam je jiná konstrukce produktu. Obecně bych řekl, že to funguje u produktů, kde není rovna pojistná částka, částce na dožití.
    Perfektně to fungovalo ( a mám dojem, že ještě pořád funguje) u staré dobré KZP 1 od bývalé IPB pojišťovny (dnes ČSOB). Rovněž to jde u Flexi od P ČS. Určitě by se našly i podobné produkty u jiných pojišťoven.
    U té KZP 1 to bylo tak, že jste pojišťovně oznámil mimořádný vklad a ona ho zhodnocovala jako ostatní rezervy bez dalších poplatků. Byla tam tuším 3měsíční výpovědní lhůta (nebo 6 týdnů??? – už fakt nevím) a „do konta“ jsem mohl jednou za rok bez poplatků. Mírným mínusem bylo, že výnos byl zdaněn 15%. Na druhou stranu ale bylo zhodnocení a možná ještě je +- 4% p.a. U PČS pak byl přístup na rezervu, myslím 2x ročně bez poplatků, ale byl tam jakýsi „vstupní poplatek“.
    Tož asi tak.

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    18 ledna, 2007

    Dobrý den, pane Scherksi.
    U staré dobré KZP 1, od bývalé IPB pojišťovny, je garantovaný výnos 5%, a to je ten důvod proč dnes ČSOB pojišťovně nestačí oznámit mimořádný vklad, ale musí se o něj, dle Zvláštních pojistných podmínek pro pojištění KZP1 a KZP1/J sjednaných IPB POJIŠŤOVNOU, a.s., odstavce. 4), bodu a., písemně požádat. A tomu se ČSOB brání.

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    18 ledna, 2007

    Zdravím ještě jednou. Jak jsem psal, jsem už částečně mimo pojištění, takže moje informace jsou již poněkud zaprášené.
    Schválně jsem si vytáhl svoji smlouvu a máte samozřejmě pravdu. Všechno, co píšete je tam uvedeno.
    Asi by se ale dalo polemizovat o pojmech mimořádné pojistné a mimořádný vklad.
    Jde jen o jednu věc, zda garantovaný výnos 5% se vztahuje i na mimořádné vklady. Měl jsem za to, že mimořádný vklad je zhodnocován tak, jaké je skutečné zhodnocení pojišťovny. Že se pojišťovna brání se jí vcelku ani nedivím.
    Chtěl bych tímto vyzvat kolegu Šafránka (pokud tohle ještě čte), aby se k tomu vyjádřil. Jak ho znám, tak pro nás bude mít určitě vysvětlení a výklad pojmů. Předem děkuji.

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    19 ledna, 2007

    Ať už je výklad pojmů jakýkoliv, je toto řešení, z důvodu stanoviska pojišťovny, ,,neprůchodné?.

    Odpovědět

  • Pavel Záruba

    7 května, 2007

    Dobrý den,
    navštivili mě agenti čsob s nabídkou změny KZP1 na SPEKTRUM a samožejmě sršeli superlativy.
    podle poučky,že agent nepříjde pokud je pro něho smlouva výhodná,by mě zajímal Váš názor.
    Děkuji za radu

    Odpovědět

  • Stenly

    23 května, 2007

    Dobrý den, taky mě navštívili s touto nabídkou, mohl by někdo napsat názor na tuto změnu (je nebo není výhodná?). Platím 500,-Kč od roku 1999 do 2049. Díky

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    Spektrum je zřejmě nejdražší IŽP na trhu. Pořizujte raději podílové fondy a KŽP si zrušte. Především si však promluvte s finančním poradcem.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    („=bolí mě zub, co mám dělat?“ – „vytrhněte si jej.Nebo zajděte za zubařem“)

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    23 května, 2007

    Ale, ale bludy nám tu kážete ;-). Spektrum není IŽP (ČSOB ho ani nemá), ale flexibilní pojištění (a to v segmentu jedno z nejlepších)…..

    Odpovědět

  • Karel Jaroš

    23 května, 2007

    Kde prosím Vás najdu nějaký přehled všech IŽP, abych si je mohl porovnat? Děkuji..

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    23 května, 2007

    Ačkoli je Spektrum (D) jedno z nej pojištění (v daném segmentu) tak tato změna pro Vás není vhodná. V KZP (1) máte velmi vyskou TÚM (garantované zhodnocení ) nejméně 4% oproti současným 2,4%.

    Odpovědět

  • Stenly

    24 května, 2007

    Díky, něco takového jsem chtěl slyšet, takže to nechám tak, jak to je.

    Odpovědět

  • Petr janda

    28 května, 2007

    Ja mám ve smlouvě garantovaných 5%.Při poslední návštěvě mi bylo vysvětleno,že jsem jeden z mála,kteří si ho nezměnili(po jejich proslovu jsem si připadal jako totální idiot),asi jsem měl smůlu na známé,kterých jsem se ptal (všichni si ho nechali 🙂 ).
    RADA:
    POKUD VÁS POJIŠŤOVÁK NAVŠTÍVÍ SE ZMĚNOU, NECHTE SI TÝDEN NA ROZMYŠLENOU.JE TO PSYCHOLOGIE A JSOU NA VÁS OPRAVDU PŘIPRAVENÍ.
    PROČ BY HO ZA VÁMI POSÍLALI,KDYBY JSTE JIM SYPALI VÍC,NEŽ JE NUTNÉ.
    Máte internet a ten hraje proti.Každý dělá co umí a agenti přece uzavírají pojistky,aby se lidé měli lépe(ale kteří 🙂 ).

    Odpovědět

  • jarda

    13 března, 2008

    tak je rok 2008 a agenti s ČSOB opětovně vyrazily do ulic za námi poctivými a letitými klienty, samozřejmně pro ně už neprosperující, aby nás přesvědčily o tom, že naše pojistky z let 90 jsou nevýhodné

    Odpovědět

  • MV

    16 srpna, 2008

    Tak mě ČSOB dostala ! Měl jsem KZP1 8 let a letos jsem zapomněl zaplatit pojistné. Žádné upozornění, žádná upomínka – jen strohé sdělení bez podpisu, že má smlouva spadla do tzv. redukce pojištění. Nemáte s tím někdo zkušenost ? Nebo zkušenost s výpovědí smlouvy a následným dodatečným daňovým přiznáním (samozřejmě jsem využil daňového zvýhodnění)? Předem díky za jakékoli poznatky

    Odpovědět

  • Jiri Knytl

    18 ledna, 2007

    Prakticky clanek. Jsem zvedav zda se tu jeste objevi nejake tipy 🙂 Zrovna resim podobnou situaci a zatim jsou penize na ING kontu. Otazka zda by dluhopisove fondy tento rok prekonaly urok na ING kontu. Ale prijde mi, ze pokud ty penize budu potrebovat v intervalu 1 mesic az rok, tak ING konto je dobre (a mozna jedine) reseni a nebude do toho tolik hlodat inflace 🙂

    Spise jen tak mimochodem, nevi nekdo zda existuji bonus ci discont certifikaty se splatnosti 1 rok? Myslim ze minimalne budou 2 roky.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    18 ledna, 2007

    Přeji pěkný den!
    Obraťte se na p. Kožúška, ten to ví zcela jistě do podrobností. Ano, i na jeden rok diskont certifikáty existují.

    Odpovědět

  • Zdenál

    18 ledna, 2007

    Třeba ČP Invest – fond peněžního trhu. Nebo korporátní dluhopisy (ale aspoň na dva roky) . Peněžní trh je bez vstupního poplatku, obsluha (nákupy, odkupy) možné po telefonu nebo internetu. Po 6 měsících bez danění výnosu. Rovněž nechť není bráno jako reklama.

    U ING konta se odvádí 15 % daň, takže reálné zhodnocení je tam něco kolem 1,7%. Krom toho podmínky neplatí pro částky pod 10 tisíc Kč (zůstatek na účtu). To může peněžák plus minus dosáhnout taky, ale i překonat. Taková dílčí eliminace inflace, když už nic. O investici moc hovořit nelze.

    Odpovědět

  • Jiri Knytl

    18 ledna, 2007

    Na druhou stranu (pokud se nepletu) maloktery fond PT udelal za lonsky rok vice jak 1,7% p.a. A pokud budu chtit penize driv (a s tim diskutovany clanek pocita) jak za 6 mesicu tak jeste plus dan. Na druhou stranu u ING konta se urok 1,9% zvysoval z (tusim) 1,7% v polovine roce. Nevim na jaka podkladova aktiva se urok ING konta vaze ale predpokladam ze to fondy PT bude plus minus vynosove kopirovat. ING konto jeste zvyhodnuje vetsi likvidita coz muze byt take dulezite pokud mluvime treba o penezich na nakup nemovitosti.

    Odpovědět

  • Zdenál

    18 ledna, 2007

    To ano, konzervativní složky investování nemají extra dobré období. Ale to jsou investice. Na druhou stranu udělá peněžák klidně přes 2%, když je lepší perioda. to už byste se dostal do časování a odhadování. ING konto je vyhlašovaná sazba. Vzrostla tuším o 0,1 % po posledním zvýšení základní sazby ČNB. U FPT je sice do 6 měsíců daň, ale u ING konat je daň z výnosu vždy. Na tomto není co ztratit. Větší likvidita – je to plus minus nastejno. S ING kontem nelze operovat hotovostně přes pokladnu, musíte si peníze někam poslat na účet, abyste se k nim dostal. Takže převod. Odkup podíl. fondu bývá většinou do 5-6 dnů, někdy i dříve. Ty plus minus 2-3 dny snad nehrají potom takovou roli. To už si každý musí vybrat sám, co ho oslovuje nebo co mu naopak vadí …. Kdybych opravdu nepředpokládal, že uskutečním koupi opravdu do půl roku, ale až déle, tak bych šel do peněžáku. Pak bych nedanil a riskl bych možná lepší výnos o nějakou desetinku. On možný rozdíl ve výnosu při tomto typu investice – navíc na zhruba jen na jeden rok – nestojí za řeč a nestojí za enormně velké uvažování …… To byste musel ukládat řádově vyšší miliony či destíky milionů …… Nebo bych zkusil něco z toho i do dluhopisů – rozdělit to na dvě hromádky. S o něco vyšším rizikem.

    Odpovědět

  • Jiri Knytl

    18 ledna, 2007

    Souhlasim s Vami

    Odpovědět

  • Lukas

    18 ledna, 2007

    Me by zase zajimalo srovnani ING sporiciho konta s ulozenim penez do FIO DZ. Zna nekdo nejaka pro proti pri srovnani techto dvou produktu?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 ledna, 2007

    Psali jsme o tom tady na ICZ, zadejte nahoru do vyhledávání třeba kampeličky…

    Odpovědět

  • Lukas

    18 ledna, 2007

    Nasel jsem pouze tento odkaz http://www.investujeme.cz/?object=toptema&sid=166 je to to co myslite? Pripadne mi spise jako informativni clanek o zaloznach, ne jako konkretni srovnani techto dvou produktu. Me zajimalo konkretne FIO DZ, protoze sluzbami se blizi bankam a urokove sazby jsou zde vyssi nez u ING SK. Proto me prekvapilo, ze tu FIO DZ nikdo jako alternativu neuvedl… jestli je v tom nejaky jiny zadrhel, o kterem nevim. Chapu, ze FIO nema takovy kredit jako ING, ale penize jsou pojisteny stejne nebo se pletu?

    Odpovědět

  • Lukas

    18 ledna, 2007

    PS: nejsem z FIO ani s nimi nemam nic spolecneho… jen resim problem kam ulozit „kratke penize“ a rozmyslim se prave mezi temito dvema produkty. Takze kazda rada dobra…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 ledna, 2007

    Máte pravdu, ten starší článek není přímo srovnání těch dvou alternativ. Fio se nebojte:-)

    Odpovědět

  • Jiri Knytl

    18 ledna, 2007

    Ja mam ING konto hlavne kvuli jeho likvidite, zadna vypovidaci lhuta a jednoducha obsluha. Neznam produkty FIO jen jsem je zkouknul a myslim ze TV s timto urokem maji vypovidaci lhutu, coz by mi nevyhovovalo, jelikoz v ING mam financni rezervu (+ tam prave davam „kratke penize“) a staci mi aby to moc neohlodavala inflace. Pro jistotu uvedu ze pro ING nepracuji 🙂

    Odpovědět

  • Lumir

    18 ledna, 2007

    Termínovaný vklad ve Fio s obnovou po jednom týdnu (tj. každý týden můžete v příslušný den vybrat celou částku) má úrok 2,40 až 3,00 % pdle výšky vkladu.

    Odpovědět

  • zinfo

    18 ledna, 2007

    FIO lze dle mého doporučit. Jen nevím jak je to s pojištěním. Vím, že u některých produktů finančních ústavů je háček. Větší částku pak rozdělit na dva účty manželku a sebe a manželku atp.
    Děkuji za velmi aktuální téma. Sám jsem obdobně řešil nedávno. Po uvážení, že peníze nebudu potřebovat nejméně 1/2 roku, tak jsem zainvestoval do akciíí KB a O2 vzhledem k jejich dividendové politice. U obou lze předpokládat slušnou dividendu a přibližně shodný či rostoucí kurz. Byl to risk a 02 byla o 4% níž. Ale akcie jsou v takových případech pro otrlejší.
    U určitých případů je na místě ponechat či uložit peníze na stavebko, pokud se již blíží možnost ukončení smlouvy, nebo ne?

    Odpovědět

  • Michal Mojžíš

    19 ledna, 2007

    Fio – Speciální běžný účet (bez vypovědní lhůty, bez poplatků), donedávna úročený 3,1 %, nyní 2,8 %. Jediný poplatek je 0,1 % při výběru.

    Odpovědět

  • petrph

    19 ledna, 2007

    Upozornil bych na tenhle článek :
    Družstevní záložny proti bankám: šanci mají
    http://fincentrum.idnes.cz/druzstevni-zalozny-proti-bankam-sanci-maji-fe3-/fi_osobni.asp?c=A070117_162710_fi_osobni_fib
    kde je vzpomenuta „zákonem stanovená tzv. uhrazovací povinnost.“ Každý člen je povinen podílet se totiž na krytí ztráty družstevní záložny. Tato povinnost dosahuje součtu dalšího členského vkladu a dvojnásobku základního členského vkladu…
    Uvědomte si prostě, že v bance jste klient, který má nárok na peníze co jste do ní uložili, zatímco u kampeličky jste člen, který musí vložit členský vklad, podílet se na ztrátě,…aniž tedy máte nějakou možnost do ní nějak zasahovat a kontrolovat. Z tohodle pohledu jsou kampeličky už více riziková investice …

    Odpovědět

  • Lumir

    19 ledna, 2007

    U Fio je členský vklad 1 Kč …

    Odpovědět

  • richard kučera

    20 ledna, 2007

    Přesně tak. Mimochodem já Fio využívám přes 5let a nemoho říct ani slovo proti.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 ledna, 2007

    Ozval se mi mailem jeden kolega, který je nově zaměstnán v družstevní záložně. Postěžoval si, že finanční poradci bohužel stále družstevní záložny neberou, a připojil aktuální přehled úročení korunových vkladů – od částky 30.000 je to 4,2% p.a., pro 400.000 a více dokonce 5,3.

    Odpovědět

  • Zdeněk Tvrdý

    18 ledna, 2007

    ING konto patří beze sporu mezi zajímavou alternativu. Ovšem, dle mého názoru je stejně tak zajímavý a možná spíše ještě zajímavěští Konzervativní Dluhopisový Fond (Peněžního typu) od spol. ConseQ TM. (www.conseq.cz) zhodnocení je cca 2,4%p.a. což kopíruje inflacia Není pravdou že se platí vstupní poplatek – pokud mne klient kontaktuje rád mu zařídím vstupní poplatek = 0.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    18 ledna, 2007

    Spíš než rozebírat obrovské rozdíly v řádu desetin procent u zmiňovaných produktů bych se prvně zamyslel nad tím, proč používat na koupi vlastní prostředky.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    18 ledna, 2007

    🙂

    Jojo.

    Tak tak.

    Souhlas

    Odpovědět

  • Vladimír Kutálek

    19 ledna, 2007

    Mluví se řádově o statisicích, což je dle mého názoru vhodná vlastní částka při koupi bytu. např. jako 15% hodnoty bytu/domu pro snížení úrokové míry u hypotéky(meziúvěru SS nebo umožnit úvěr z SS. A dále pár set tisíc na vybavení…
    Ukládání takových částek na krátkou neurčenou dobu – je ING ideální nebo peněžák, většina má vstupní/výstupní poplatky nulové a správní poplatky schované…
    Pokud bych věděl interval přemýšlel bych možná i o krátkodobých Discount/Bonus certifikátech, resp. o koupi těchto produktů v průběhu trvání s vhodnou splatností.
    BTW: Názor, že vždy je lepší použít na koupi bytu úvěr/cizí peníze a vlastní investovat, příliš nesdílím, záleží příliš na mnoho věcí… Varianta, že akcie prudce klesnou a úroky prudce stoupnou je pořád, i když malá…

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    19 ledna, 2007

    Tak vždy určitě ne… ale osobně bych si téměř vždy půjčil cizí a vlastní použil jinak. 😉 Ne každému to ale musí sedět.

    Odpovědět

  • Daniel Ocean

    19 ledna, 2007

    Vidim, ze pojistovakum dosel s investovanim dech. Jelikoz ziji v zahranici, mohu mluvit pouze o zahranicni prilezitosti.
    Napr. bankovni trh.
    – Leicester Aliance – 12% (sporici ucet na 250 liber mesicne)
    – Barclay 12.5% (sporici ucet na 250 liber mesicne)
    – Lloyds 8% (sporici ucet na 250 liber mesicne)
    – ING Direct 4.75% (bezny ucet)
    Pripominam, ze banky si neberou zadne poplatky!!

    Odpovědět

  • Danny Ocean

    19 ledna, 2007

    Plus muzete vydelat na oslabovani koruny.

    Odpovědět

  • Jaroslav Klumpler

    19 ledna, 2007

    Vas prispevek je s prominutim totalne mimo. Nechapu, jak to co jste napsal, souvisi s problemem v clanku – tedy kratkodobym ulozenim/investovanim penez na predem neznamou dobu s co nejnizsim rizikem a maximalnim vynosem.
    1) Sporici produkty, ktere uvadite, jsou dostupne pouze danovym rezidentum ve Velke Britanii a casto jsou podmineny take otevrenim bezneho uctu u dane banky.
    2) Tyto vysoce urocene produkty vetsinou nemuzete vypovedet bez sankci pred uplynutim doby splatnosti – minimalne 1 rok.
    3) Jedna se o produkty pravidelneho sporeni, tedy na ne nemuzete ukladat vice nez 250 liber mesicne (pokud ucet umoznuje ulozit vice, potom ne za stejnych podminek jako onech 250 liber). Navic uvadena urokova sazba se vztahuje POUZE na prvnich 250 liber.
    4) I kdyby se Vam podarilo dany ucet z CR otevrit, potom spread pri konverzi CZK na GBP a zpet a bankovni poplatky za prevod penez z CR do UK a zpet by pravdepodobne spolkly cely vynos.
    5) Jste si opravdu jisty, ze vydelate na oslabeni koruny? Ne nadarmo se tomu rika „menove riziko“…

    Odpovědět

  • Danny Ocean

    19 ledna, 2007

    OK.
    Uz ta podminka investovani na predem neznamou dobu je pekna blbost.
    1) Psal jsem, ze je to zahranicni prilezitost, takze se nemusis opakovat.
    2) Vzdy je neco za neco. Tak jako prispevek o vlozeni 100tis. do PP. Take tam musi cast zustat.
    3) Odkladani 750 liber mesicne na konci roku vic nez pozadovanych 100tis.
    4) Existuje Exchange VIP, i NETTELER.
    5) Nevim, jestli vydelam na oslabeni. Zkusim a uvidim.

    A kdyz jsi tak chytry, rekni nam tve moznosti! Kydat umi kazdy, takze tim jsi neprekvapil.

    Odpovědět

  • richard kučera

    20 ledna, 2007

    Nejenom, že váše odpovědi nejsou odpovědi k věci (resp. ani být nemůžou), ale vzhledem k tomu, že počítáte s oslabováním koruny (což jste asi jediný, ale uznávám může být) je vidět, že jste trochu jinde. Už ten ton vašeho příspěvku je celkem vypovídající o vašich možnostech a kydaní.

    Odpovědět

  • Danny Ocean

    22 ledna, 2007

    Radeji pujdu proti proudu nez jako slepa ovce s davem.

    Odpovědět

  • Anonym

    23 ledna, 2007

    Slepa ovce si nepomuze, kdyz jde proti proudu 😉 plavani zdar

    Odpovědět

  • Jakub Němec

    19 ledna, 2007

    Nenašel jsem zde vůbec variantu vložit peníze na podúčet penzijního připojištění, pokud ho klient samozřejmě má(do roka od založení se nedají peníze vybírat). 5,2% ročně(průměrně)u Progresu za posledních 7 let nevypada špatně, a to i po zdanění. Rok 2006 bude ale asi dost pod průměrem :-(.

    Odpovědět

  • Petr Pinos

    19 ledna, 2007

    Muzete prosim vysvetlit jak to funguje? Myslite tim zalozit si penzijni pripojisteni a po roce ho vypovedet?

    Odpovědět

  • Jakub Němec

    19 ledna, 2007

    Na účet penzijního fondu můžete poslat peníze jednorázově. Peníze pak leží na tzv. podúčtu a PF každý měsíc „převede“ podle Vašeho měsíčního příspěvku peníze na Váš účet u PF. Př: Pošlete na PF 100.000,- a Váš měsíční příspěvek je 1.500,-. Za rok máte na svém účtu 18.000,- a na podúčtu 82.000,-. Peníze na podúčtu jsou úročeny stejně jako peníze na Vašem účtu a můžete je volně(tuším jednou měsíčně) vybírat. PF běží normálně dál.

    Odpovědět

  • Petr Pinos

    19 ledna, 2007

    Diky za odpoved.

    Odpovědět

  • u.phone

    21 ledna, 2007

    chci se jeste poptat na ten poducet PP – opravdu to funguje tak, ze z poductu mohu vybirat? a jak tedy presne casto a jsou za to nejake poplatky ci sankce?

    Odpovědět

  • Jakub Němec

    22 ledna, 2007

    Z podúčtu můžete opravdu vybírat. Peníze fond vyplatí na základě Vaší písemné žádosti s úředně ověřeným podpisem. Sankce ani poplatky za to nejsou.

    Odpovědět

  • Miroslav Chvátal

    22 ledna, 2007

    Zajímalo by mne, které penzijní fondy a za jakých podmínek toto nabízí? ING, pro který pracuji určitě ne – schválně jsem si to ještě jednou ověřoval.

    Odpovědět

  • návštěva

    22 ledna, 2007

    Pokouším se přidat ještě jednu alternativu, kterou již třetím rokem využívám u svého makléře. Leží mi tam peníze v jak oni říkají reverzních repo obchodech. V podstatě je půjčuji jejich klientům na margin operace – půjčím 80 a oni mě jistí 100 zástavou na český akcie. Úrok 5 až 8 %. Rizika? Nevím, zatím vše bez komplikací. Likvidita do 30 dnů.

    Odpovědět

  • Vladimir Just

    23 ledna, 2007

    Toto mě zajímá, můžete napsat o jakého makléře jde nebo kde lze získat další info?

    Odpovědět

  • návštěvník

    23 ledna, 2007

    Je to A+CE Global Finance – http://www.ace.cz. Trošku nepohodlný je, že jsou to brňáci, ale jinak v pohodě.

    Odpovědět

  • mB

    13 dubna, 2008

    Nedočetl jsem všechny příspěvky do konce, ale v těch přečtených jsem nenašel zmínku o nabídce mBank…

    Odpovědět

  • Ing. Jaroslav Machalický

    13 dubna, 2008

    mBank není zmíněna, protože není zprovizněna. Ještě oprava: na ING Kontu je nyní úrok 3,25% p.a. mBank 3,5% a v Bawag také. Ještě víc má Citi, ale tam jsou podmínky na zůstatky a pásmové úročení.

    Odpovědět

  • Loki

    13 dubna, 2008

    Pánové, asi jste si nevšimli, že tento článek je z 18.1.2007. Proto tam těžko může být nějaká zmínka o spočícím účtu mBank.

    Odpovědět