CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Petr Šafránek

24. 08. 2006

5 komentářů

Editorial ze dne 24.8.2006

 


 

Na okna mám jasnou smlouvu, jejíž přílohou je i podrobná technická specifikace. Nebylo tedy žádný problém okamžitě prokázat, že namísto požadované šíře 1030 mm byla vyrobena okna široká 1300 mm!

Firma pak velmi snadno dohledala dámu, která se při zadávání zakázky do výroby „překlepla“. Okna jdou na skládku, dotyčná musí zaplatit expresní výrobu nových ze svého. Obchodní zástupce se pokorně omluvil. Jak prosté….

Stát se mi něco podobného na finančním trhu, neměl bych to jako klient rozhodně tak jednoduché. Musel bych nejprve vůbec zjistit, že jsem obdržel „zmetek“. Už to samo o sobě není rozhodně triviální.

Například skutečnou kvalitu pojistky poznáme až v momentě, kdy z ní má být plněno. To ovšem může být i několik let poté, co jsme smlouvu podepsali.

A když už přijdeme na to, že finanční produkt nesplňuje to, co jsme od něho očekávali, není vůbec jednoduché dokázat, kdo to zavinil.

REKLAMA

A když už dokážeme, kdo to zavinil, získat od něho náhradu škody může být také pěkně tvrdý oříšek.

Ještě, že jsem kupoval jenom okna…..

Loading

Vstoupit do diskuze 5 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Jan Majer - místopředseda poroty Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Zachrdla - TriMan

    24 srpna, 2006

    Je moc dobře, že díky jasnému smluvnímu vztahu budete mít do budoucna nezkreslený rozhled. Moc Vám to přeji, opravdu.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    24 srpna, 2006

    Vím, kam míříte, ale ono to není jen o té smlouvě…. Kdyby firma neměla zaplacenu jen zálohu s tím, že zbytek dostane, až budou funkční okna namontována a převzata, možná by to také nebylo tak jednoduché….

    Odpovědět

  • Jan Majer

    24 srpna, 2006

    V posledních měsících jsem narazil na tolik podobných problémů, že by mě překvapilo, kdyby vaše okna byla v pořádku. Šlendrián je bohužel standard. Ve všech oblastech. Jako životní poznání jsem to nedávno vykládal kamarádovi ze Švýcarska, ale nerozuměl mi – přece firma nemůže nedodržet termín, přece nemůže odvést mizernou práci… Bohužel může. U nás neplatí, že jméno si zkazíte jen jednou. Pěkný bonmot, ale není to pravda.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2006

    Paní se jenom přepsala, to se snad i stát může, řekněme. Ale šlendrián je standard. Je vůbec možné u nás vydělávat na poctivém byznyse? Otázka do pléna…
    A pane, Majere, kam zmizly holky? Jako místopředseda poroty o ničem nevím. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer - místopředseda poroty

    28 srpna, 2006

    Ráno na to téma bude na webu editorial…

    Odpovědět