CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Chlubit se výší příjmů?

 


 

Finanční služby a finanční poradenství/zprostředkování zvlášť jsou nejlépe placenými profesemi. Oproti průměrnému zaměstnanci si finanční poradce vydělá (podle statistického úřadu) řádově dvakrát tolik. A někteří finanční poradci si vydělají ještě mnohem víc.

Jako náborový argument je příjem rozhodně silný a zájem nováčků jednoznačně přitáhne. Pro finančně poradenské společnosti, zejména multilevelové struktury, je to pozitivní. Získat dostatek nadšených, iniciativních a motivovaných lidí je nezbytné pro růst… a pro přežití.

Přílišné zdůrazňování příjmu poradce má ale celou řadu neblahých následků. Nováček, kterému se brzy kýžený výsledek nedostaví nebo odejde se zásobou známých, příbuzných a přátel, je rozčarován a – buď obor beztak opustí, nebo (pro klienta hůře) se odvrátí od poradenství k prodeji.

Zdůrazňovat příjmy nemusí být vhodné ani pro komunikaci s potenciálním klientem. Ten sice chce jednat s úspěšným člověkem a sotva by si nechal poradit od poradce, který již na první pohled působí, že neumí hospodařit ani s vlastními prostředky, ovšem na druhé straně se projevuje v Česku tak rozšířená závist…

V neposlední řadě bývají velmi vysoké příjmy „finančního poradenství“ (opět především u multilevelových struktur) spojeny s lecčíms, jen ne s kvalitou. Kvalitním poradenstvím jich lze samozřejmě také dosáhnout, ovšem vyžaduje to tvrdé studium, znalosti, prodejní dovednosti a… hodně práce. To se již při náborech příliš nezdůrazňuje.

REKLAMA

U provizně placeného finančního poradenství při současném způsobu nastavení provizí jsou vysoké příjmy spojeny ještě s něčím – s vysokým běžným pojistným na IŽP.

Loading

Vstoupit do diskuze 30 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Michal Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • TM

    30 června, 2008

    Objednávka pane Zámečníku? 🙂
    Že se tak nerozohníte, když Váš chlebodárce začne reklamu, kdo platí nejvíc za investičko. 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    30 června, 2008

    Proč? Přečtete si editorial, tam to píši ;-).

    Odpovědět

  • TM

    30 června, 2008

    Dobrá, dobrá, asi jsem v poslední době přecitlivělý.
    Někdy mám pocit, že některé firmy vedou válku. Jen nevím proti komu a proč.
    No …, upřímně, asi vím proč a proti komu či spíše na úkor koho.
    Jen se obávám, že takovou válku vyhraje úplně někdo jiný, než si rozpoutavší mysleli.

    Odpovědět

  • Zdenál

    3 července, 2008

    S tou „válkou “ máte pravdu, ale když o sobě společnost něco sama říká, co zde psáno, tak proč za vším vidět rovnou koupenou objednávku konkurence ? Za vším vidět třídního nepřítele končí paranoiou – i když to prý po čase je nedílná součást dobrých a úspěšných obchodníků ….

    Odpovědět

  • Tomáš Marny (TM)

    4 července, 2008

    Nechme to být,
    pan Mário má pravdu, k odborným tématům se již dlouho nevyjadřuji, pan Hanzl se někde v minulosti ve svém editorialu ptal, kam mizí některé jména, takže pane Radku, jste poněkud mimo.
    Nu proč?! Nemám rád agresivní chování, a možná to je paranoia, když to říkáte, nejsem psycholog ani psychiatr, tak tedy má paranoia vychází z inzerce kdo platí nejvíc. Myslím, že tyto inzeráty vydává FT?
    Někdo uveřejní něco podobného a editorial je na světe. Proč pan Zámečník, pane Zámečníku?, netepe AWD vydalo tiskové prohlášení, FT otiskuje inzeráty, PGFL vydává srovnávací tabulky že ne FT ale PGFL jsou ti nej, BCAS vydává přílohy \“jak jste spokojeni\“ ve FP a pak posílá excely přepočítejte si provize které obdržíte od vaší společnosti, a jaké od naší.
    To je moje paronai.
    Možná to je ale jenom nešťastně zvolené a pan Zámečník si prostě vzal do pera toho kdo podobnou informaci zveřejnil poslední, a nebo prostě nemá přehled na trhu, kdo co dělá. Možná.
    Ale asi jsem skutenčně paranoidní. 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    4 července, 2008

    Máte pravdu, v perexu jsem zmínil AWD, protože je poslední a aktuální, kdo zveřejňoval údaje o příjmech poradců. Ostatně také proto tam píši (hned za touto informací) \“A není sama. Vysoké příjmy jsou náborovým argumentem naprosté většiny finančně poradenských sítí.\“ Je to informace, která mě inspirovala k napsání editorialu, proto je zmíněna.
    Mám pocit, že kritici editorialu (a paranoici; neberte to osobně) text ani nečetli. Proto pro vás ještě shrnu: v textu uvádím důvody, které považuji za relevantní proti užívání výše provizí zejména při náboru nováčků.
    Abych se přiznal, očekával jsem diskusi spíše na téma, zda a v jakých případech je vhodné či není vhodné výši příjmu jako argument použít. Nikoli paranoické výlevy typu \“kdo si zaplatil editorial\“. Škoda.

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    10 července, 2008

    Dobrý den,
    narovinu.
    Příjem je určitě důležitá věc, ať už nastupujete do jakékoliv práce. Nicméně u poradenským společností má toto kritérium určité specifika.
    Asi nikdo u náboru nepoužívá statistiku fluktuace spolupracovníků, statistiky typů produktů, atd…
    Nejspíš je těžké pro většinu společností prezentovat své vize a kroky pro zkvalitnění poradenského trhu…
    Spousta názorů, co se tady objevuje, se snaží klást důraz na objektivitu a etiku jednotlivých poradců. Ale která společnost se snaží zavést alespoň nějakou kontrolu svých poradců, která jde proti proudu zvyšování provizí u produktů, která má sjednocené provize u některých produktů kvůli objektivnosti…
    Tohle bych čekal že tady zazní, ale toho se nejspíš nedočkáme.
    Zabedněnost hýbe světem, bohužel…

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    2 července, 2008

    Dobrý den,
    už mě to přijde vážně úsměvné…
    Dal jsem na radu Pavla Kohouta a dopřávám si duševní hygienu a na investujeme nechodím.
    Z legrace jsem zavítal a co tady nenajdu.
    Článek obhajující vysoké příjmy poradce pouze na základě dřiny a kvality a bez vysokých IŽP.
    Pokud se podívám na loga společností nad nadpisem tohoto článku, vzbuzuje to na mém obličeji spíš ironický úšklebek.
    Je to trapné, stejně jakože se AWD zaměřuje na bonitní klientelu, stejně jako z automechanika zemským ředitelem….

    Odpovědět

  • Radek

    2 července, 2008

    Přijde mi zvláštní, jak se lidé, kteří „nečtou“ nějaké médium protože jim přijde (kupříkladu) bulvární, ozývají především pod články, které se jim nelíbí (protože jsou bulvární). A odborných si jaksi nevšímají… Proč?

    Odpovědět

  • Mario

    2 července, 2008

    Protože nemají co říct. A proč nemají co říct? Protože tomu nerozumí:)

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    3 července, 2008

    Odborné čtu někde úplně jinde a komentuji, takže klid pánové.
    Jen mě vždycky naštve ta účelovost, takže si nemůžu odpustit rýpnout…

    Odpovědět

  • Anonym

    3 července, 2008

    Váš příspěvek mě zaujal. Co vám na mém editorialu připadá účelové? Děkuji.

    Odpovědět

  • Zdenál

    3 července, 2008

    A kam jste směřoval ? AWD působilo (pokud nenastala změna, což těžko) na bázi konceptu penze vytvořené z velké části na IŽP + investování do Immofinanz v Rakousku (otázka, co říkají klientům teď, kdy se projevilo, že je to přece jen akcie …) a skvěle uměla svým zástupcům podat „koncept bydlení“ s klientským ziskem – tzn. kombík IŽP + hypo s provizí klidně v desítkách tisíc… Můžete to vnímat jako účelové působení OVB a Finc. na redakci a špinavý boj (tyhle dvě v záhlaví jsou, pokud vyjdu z Vaší intepretace), ale ono to, co je v článku psáno, o sobě AWD opravdu prezentuje, tak nevím, proč slyšet trávu růst …. Proč v Partners „honíte BJ“, abyste nepropadli v pozici (viz příloha Fin. poradce, nikoliv pomluva konkurence) ? Přece kvalita poradenství by neměla být pokud možno o objemu… Přemýšlení, že mi 3 dny před koncem období chybí ještě bí-džeje a kvůli pár tisíc propadnu na míň placenou pozici (a tedy kde to naženu, potřebuji nutně tak 5 schůzek a mám dvě) … proč to ? Kvalita poradenství často spočívá i v tom, že u klienta je právě třeba nejvhodnější nedělat zrovna nic (neprodávat, nepřesouvat, neměnit za každou cenu) … Kdo nemá dostatek sebemotivace z nějakého důvodu a není dostatečný „hamoun na prachy“ sám vůči sobě či rodině, tak ho BJ spíš stresují, ne ? Tohle mne trošku zarazilo, když je pořád řeč o posunu vpřed v kvalitě… Není myšleno zle nebo ironicky.

    Odpovědět

  • OVB

    4 července, 2008

    To jste řekl Zdenále velice pěkně. Někdy je tou nejlepší radou pro klienta nedělat s portfoliem nic. Vůbec nic!! A může to být někdy rada „nad zlato“. Vy ale od takového klienta nesmíte za svou radu vzít ani korunu, jinak platíte OVB milionovozu pokutu. Už mě ten prodej sračkových finančních produktů dost s.re a asi půjdu dělat něco jiného.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    4 července, 2008

    Supr příspěvek na zasmání.Ale bacha na jednu věc.Aćkoliv je OVB trochu kontroverzní,tak produktové portfolio má slušné.Ne všechno,co můžete nabídnout skrze tuto společnost je sračka,jak píšete.Jde o to umět si z toho portfolia vybrat.Tak jako v životě platí,že nikdo není dokonalý,tak i u finančně gramotných klientů platí,že také nejsou dokonalí.Třeba jste jen byl pozadu ve finančním přehledu za svými „dokonalými“ klienty,kterým jste se rozhodl dát tu radu nad zlato,že jim žádnou nedáte.Navíc je třeba si uvědomit,že portfolia klientů jsou zpravidla velice turbulentní.U mě byste jako finanční poradce neobstál ani vteřinu.Zabalit to,když zjistíte,že klientovi nemáte co prodat…Vsadím se,že jste klientům sliboval dlouhodobou péči,že?Vy byste přece měl ustát mnohé překážky,abyste se mohl o ně dlouhodobě starat?A když chcete radit bez ohledu na množství zprostředkovaných produktů,tak se dejte na placené poradenství.Mám takový pocit,že se nám tu s dámou jménem Ústečanda rozmohly tzv. Ovbácké elegie.

    Odpovědět

  • Ústečanda

    5 července, 2008

    elegie? ..možná i ano, v mém případě spíše „open eyes“ proces dozrál v stádium „A DOST“ ..dnes večer jeli Rka po několikatýdením vyhrožování odvézt zbylé smlouvy(prázdné kanc.zásoby) aby neplatily pokutu a zdrceni se po výletu z Prahy sesypali…zastavené provize smluv u rodinných příslušníků(ty se jen tak rušit nebudou..) ale hlavně stavebka a překlen.ůvěry,které sepsali a vyřídili ještě 2 měsíce před výpovědí a defakto se nedají zrušit,což je prý důvod storna – roční storno pro případ změny čí ukončení smluv..
    Nezlobte se na mne, ale tohle je svi..árna nejhrubšího zrna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Argumenty typu v BCéčku a jinde je to normální neberu,šli jsme do OVB za proklamovanou slušností a právní čistotou a i ve smlouvě je psáno,že provize řádně poplynou i po ukončení/útěku ..
    OVB není kontroverzní,jen stále užívá praktik minulého desetiletí a vůbec ať už jdou do háje lháři jedni.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    5 července, 2008

    Co tím svým A DOST vyřešíte?Podle mě jste jen ztratila schopnost chladnokrevně uvažovat.Kdyby každý zažíval open eyes proces na ústecký způsob,tak bych nechtěl vidět tu „diskusi“,kde by se lidé ze společností přirovnávali k Fuhrerům a Gestapákům…Chcete dělat kvalitní práci?Nebo chcete věčně A Dostovat?

    Odpovědět

  • Ústečanda

    5 července, 2008

    .. a dost nebylo míněno jen na ukonec spolupráce,toto rozhodnutí nabylo platnost ukončením výpovědní lhůty, jako pedagog jsem velmi silně pociťovala nutnost poukázat a dále poukazovat na „nečistoty“ této spol.,obzvláště po včerejším podivném stornu a dále po nové informaci,že jim „na špek“ skočily další naivní studenti,kteří se začínají potápět do dluhů a ani pořádně neví,s kým/čím mají tu čest..
    A dost mělo být roznětkou osvěty či spíše vynesení pravdy na světlo-třeba i na tuto diskuzi..
    Chci a budu dělat kvalitní práci,prověřili jsme si fin.por.společnosti a přecházíme tam,kde kvalita nění prázdnou frází..Rka budou mít zkušeného garanta,který bude kontrolou a rádcem..
    Prima víkend.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    5 července, 2008

    Jak říkával jeden můj pedagog:“Každej trpí,jak je blbej“.
    Přeji hezký víkend

    Odpovědět

  • ne finanční poradce

    7 července, 2008

    Která společnost vám vyšla jako nejlepší? Kam přecházíte? Děkuji.

    Odpovědět

  • Ústečanda

    7 července, 2008

    ..jako jediná poskytuje nováčkům servis garanta , tvrdou výstupní kontolu – po odevzdání „určité“ smlouvy na 1700,-/m byl telefonát z centrály o vysvětlení a konzultace ,je-li poradenství správně a obhájení konceptu.. …
    Byla jsem na pohovoru v Praze,kdy jsem si spletla budovu a přišla jsem do kanceláří jiné osoby – neskutečné prostory,Křenova velevychvalovaná kancelář je oproti tomu pojlanka – a pak mi zavolali,že jsem sice v kancelářích XXX,ale pohovor je v jiné „výškové“ budově,kde byly prostory ještě více repre..prostě neskutečné rozdíly už ve fundamentu..
    Info „tuned max up“ , školitelé na jedničku – školení mělo hlavu a patu a nebyla to ta O.Bácká masírka“ o bohatství ..
    Velmi potěšila NEroztříštěnost struktur,nejak je to v OVB – Křen má svoji analýzu,svoje how“,fin.doktora , Žemhelvagička to zase dělá jinak a nesmělo se ani s jinou strukturou spolupracovat… – tady jsme hned pozvaní do jiné struktury do Brna,z další jiné z Vyškova přijeli školit ..prostě je tu jednota,každý se učí od úspěšných i z jiných ředitelství,prostě táhnou za jeden provaz..
    PROpracované školení,fsa,poradka..a ten neskutečný software-je tam Vše-všecho na jednom místě,databáze,kopie smluv jak vyplnit,kalkulačky,aktualizece,pečlivě seřazeno..,prostě nemohu uvěřit,že je tohle vůbec možné..
    A to nejdůležitější,co jsme vyžadovali – servis vedení,jsme v kontaktu,jsme blízko,jezdí za námi často,super pomoc …perfekt..
    a na závěr provizní a karierní systém vypadá také slibně – oproti O.B neskutečné,rychlé provize-základem je rychlé a opravné řešení smluv-funguje!! ..provize 2x měs ..
    Tady se dá pracovat,nemusím se stydět a brzy se dobré výsledky jaké byly v O.B přetaví v lepší,díky servisu ze všech stran -centrála,software,lidi,klid a ta atmosféra ..
    balzám na duši..

    Odpovědět

  • OVBčka

    7 července, 2008

    promiňte, ale mohla by jste prozradit jméno té společnosti? Snad to není takové tajemství?
    Díky Veronika H.

  • Marloos

    7 července, 2008

    Takže Partners…

  • Jan Bartoš

    24 července, 2008

    Víte Ústečnado, Vy vypadáte, že jste se poučila. Ale skutečně z Vašeho příspěvku sálají Vaše otevřené oči. Jen tak dál!

  • Anonym

    24 července, 2008

    Kolego, vaše příspěvky se mi líbí 🙂 Upřímný, slušný a inteligentní projev. Oceňuji také to, že i když máte na věc odlišný pohled, tak to co píšete má vždy hlavu i patu. S. Kožúšek

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    24 července, 2008

    Vážený pane Zámečníku,
    před nějakou dobou jsem si konečně domluvil a rezignoval na rozdávání svého nejlepšího já tady v diskuzích. Moje babička tomu říkala mlácení prázdné slámy.( vypadá to stejně jako u ústečandy)
    Ale teď mi to nedá si nezaflamovat ještě jednou. Vy jste totiž trefil do černého ve 4. odstavci. Možná jste to tak ani nechtěl, ale máte pravdu. Každý slušný, rozumně myslící člověk, když se podívá kolem lépe a zjistí, co se skrývá za tenkou skořápkou dnes úspěšných mladých poradců, tak si pomyslí přesně to, co jste napsal. („neumí hospodařit ani s vlastními prostředky“)
    Fatálně mi to zdokumentoval jeden nejmenovaný kolega z partners, když mě na konci našeho rozhovoru chtěl dostat a ponížit a zeptal se: „..a pane Bartoši, a jaké že máte auto?“ Když dodám, že měl sotva zaschlý inkoust na registraci ČNB a kontaktoval mě rozhrkaným OVB kontaktním rozhovorem na klienty…
    Pokud sem ještě chodí nějací klienti: Zkuste svého poradce někdy trochu překvapit, schválně někdy přiložte ucho ke dveřím, nebo přijďte někam dřív. Teda pokud jen chcete znát pravdu.

    Odpovědět

  • Anonym

    24 července, 2008

    Děkuji :-).

    Odpovědět

  • Michal

    30 ledna, 2009

    Jsem velice rád, že jsem konečně narazil na tomto pomalu „sektářském webu“ na někoho kdo má rozum a neuvažuje peněženkou 🙂
    Pokud je ovšem někoho posláním otravovat lidi a vnucovat se, aby na nich mohli hezky vydělat – je to jejich volba.
    Dělám taky do financí, ale toto bych v životě nemohl dělat už jen být v té společnosti těch mladých na oko úspěšných managerů, které nezajímá nic víc než si na klientovi namazat co nejvíce.

    Odpovědět

  • Michal

    30 ledna, 2009

    Omlouvám se, ale po pročtení tohoto serveru jsem celkem zděšen nad tématy článků a názorů. Né všichno je špatne v oblasiti finančního poradenství, ale zatím se mně snažilo do tohoto oboru zatáhnut asi tak 5 lidí a 10 mne tahalo na schůzky ať mi mohou pomoct co s penězi.
    Klasický finanční poradce je maximálně motivován na výsledek a jde si tvrdě za ním, aniž by vůbec uvažoval nad výhodností pro klienta (jede podle šablony a ani nenaslouchá druhé straně). Jedné slečně jsem musel 10 minut vysvětlovat, že pro mé potřeby zhodnocování peněz je roční výnos 10% zanedbatelný jelikož si dokáži peníze zhodnotit mnohem výhodněji ( byla hezké jinak bych ji poslal k šípku během minuty). Nedokázala to pochopit…
    Ale teď k tomu závažnějšímu. Co se to stalo, že jediným důležitým faktorem jsou peníze? Takový průměrný poradce vydělá např. 40.000 Kč čistého – aby mohl být úspěšný musí působit seriozně a proto musí mít alespoň trošku solidní auto náklad ( amortizace, poj, servis atd) napr 5 – 8 Kč. Musí mít drahé oblečení náklad měs. 3 – 5 kč. Potencionální klienty zve na kávy, večerě, obědy atd. Osobně pracovní náklady 5 – 10 tisíc. Telefon 2 – 3 tisíce.
    Suma sumárum: 40.000 kč mínus náklady v tom lepším případě Plat 23.000 Kč
    40.000 mínus mínus náklady v tom horším případě 14.000 Kč
    Otázkou je. Zda -li někteří machři umí počítat a jestli si vlastně uvědomují, že i průměrný pražský zaměstanec ( pokud není zhýralý ) si vydělá víc a bez toho aniž by štval lidi a pořád se někomu vnucoval. Není podstatné kolik kdo vydělá, ale ušetří…
    Pravdou je to, že tyto pocity a touhy po úspěchu, penězích v nich vyvolávají manageri a oni mohou za ten zkažený pohled velké části lidí na toto povolání a dokonce i na ty poradce.

    Odpovědět

  • M

    1 února, 2009

    Pracuji také jako finanční poradce, ale ty cifry uváděné v tom příspěvku mne mírně rozesmály. Za obědy a večeře až 10 000, za oblečení až 5000, to je z mého hlediska absurdum. Chodím v jednom džínovém kompletu, který občas vyperu, jezdím v autě starém deset let. Žádnému klientovi produkty nevnucuji, chodí za mnou sami a zejména dle doporučení spokojených klientů, kterých mám za ta leta tisíce. Myslím hlavně na výhodnost produktu pro klienta, protože spokojený klient mi přivede další klienty, to je nejlepší reklama. Za telefony ty 3000 měsíce dám, to uznávám, internet také něco stojé. Ale po odečtu všech nákladů mi každý měsíc nejméně 30 000 zůstane jako čistý výdělek. Divím se tomu Michalovi, že to vůbec může dělat, když má takové náklady a když si nevydělá ani tolik, co průměrný zaměstnanec. Já osobně bych to za jeho podmínek dělat nemohl. Dobrý finanční poradce se pozná podle množství spokojených klientů a určitě ne podle modelu luxusního auta a podle drahého oblečení.

    Odpovědět