CZK/€ 24.210 +0,23%

CZK/$ 20.786 +0,38%

CZK/£ 27.734 +0,40%

CZK/CHF 25.859 -0,02%

27. 05. 2015

Apple je opět na výslunní mezi BrandZ Top 100

 


 

Letošní žebříček nejcennějších značek světa BrandZ Top 100 ovládl opět americký gigant Apple. Vrátil tak zpět na druhé místo společnost Google, která jej loni předběhla. Hodnota značky Apple meziročně stoupla zhruba o dvě třetiny na 247 miliard dolarů (více než šest bilionů korun).

Do první desítky se nedostaly jiné než americké značky. Nejcennější evropskou firmou se stala softwarová firma SAP, která obsadila 24. příčku s hodnotou 38,2 miliardy dolarů.

Automobilovému průmyslu naopak vévodí značka Toyota na 30. příčce. Předběhla tak i značky BMW (34. příčka) a Mercedes Benz (43. příčka).

Deset nejcennějších značek světa v roce 2015:

Pořadí Značka Odvětví Hodnota v miliardách dolarů Změna hodnoty v procentech
1. Apple technologie 247,0 +67
2. Google technologie 173,7 +9
3. Microsoft technologie 115,5 +28
4. IBM technologie 94,0 –13
5. Visa finance 92,0 +16
6. AT&T komunikace 89,5 +15
7. Verizon komunikace 86,0 +36
8. Coca-cola nápoje 83,8 +4
9. McDonald’s restaurace 81,2 –5
10. Marbloro tabák 80,4 +19

Zdroj: ČTK

Loading


Související články

Bude ordinovat „doktor Google“?

Velké technologické firmy investují miliony dolarů do zdravotnictví. Velké plány má například majitel Googlu. Čím můžou atraktivnímu oboru přispět?

Text: Karel Pučelík

Foto: Zdroj: Pixabay.com

29. 06. 2022