Teď když se mlha nad IPO Facebooku rozplynula, investoři přemýšlí, že se stáhnou. Během vyčkávání na chvíli, kdy se Facebook ustálí na své odpovídající hodnotě, vyhnali nahoru cenu akcií firem jako je LinkedIn nebo Groupon, aby si udrželi svou expozici v sociálních médiích. Nabízím rychlý přehled vývoje cen od chvíle, kdy se Facebook začal obchodovat na burze…
Můžeme vidět dva odlišné trendy. Hlavní událostí prvního dne obchodování Facebooku byl pokles ze 42 na 38 dolarů, a dolů stáhl také většinu akcií dalších firem z oblasti sociálních médií. Nejhůře dopadl RenRen, tzv. “čínský Facebook”, který se propadl o více než 17 procent. Během pátečního obchodního dne potkaly velké ztráty také Yelp a Zyngu. Odlišný obrázek pak nabídlo úterý. Pád akcií Facebooku způsobil, že se institucionální investoři zaměřili na akcie jiných sociálních médií, aby si v tomto sektoru udrželi své expozice.
Zajímavé to bude je od čtvrtka dále, kdy mají mít investoři poprvé dovoleno sázet na pokles akcií Facebooku. Mohou to zahrát třeba tak, že shortují akcie Facebooku a vsadí na dlouhodobý růst LinkedInu. Tím by zachovali svůj neutrální postoj k sektoru sociálních médií. Věřím, že tuto strategii zaujme i mnoho krátkodobých investorů, kteří tak budou těžit z pokračujícího prodejního tlaku na Facebook.
Matt Bolduc, akciový analytik Saxo Bank