Brusel – Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 8,4 procenta na 3,25 milionu vozů.
V samotném březnu prodej stoupl dokonce o 10,6 procenta na 1,45 milionu vozů
Vyplývá to z čerstvých údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila v lednu až březnu prodej v EU o téměř 19 procent na 137 863 vozů. Její tržní podíl stoupl na 4,2 procenta z 3,9 procenta před rokem. Přesto to ve čtvrtletním žebříčku značek stačí až na 11. místo a v samotném březnu dokonce na 12. příčku
REKLAMA
Nárůsty prodejů zaznamenali prakticky všichni výrobci. Kromě Škodovky rostly i další značky koncernu Volkswagen, který s téměř čtvrtinovým podílem zůstává největší automobilkou v Evropě.
Dobrý začátek roku má letos například i Renault (meziroční nárůst 19,6 procenta), opět ale především díky rumunské Dacii.
Automobilový trh v EU roste již sedm měsíců za sebou. Poptávka se začíná zvyšovat díky zlepšujícím se ekonomickým vyhlídkám – zájem roste i v zemích, kde prodejci dlouhodobě strádali, například Řecku, Portugalsku, či Maďarsku.
Za celý rok 2013 se v EU prodalo 11,85 milionu vozů, což ještě meziroční pokles o 1,7 procenta. Prodeje klesly pošesté za sebou a dostaly se na nejnižší úroveň od roku 1995. V letošním roce by měl prodej podle lednové prognózy ACEA stoupnout o dvě procenta.
Český Svaz dovozců automobilů již dříve oznámil, že v České republice se prodej nových osobních automobilů v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o zhruba 18 procent na 42 993 vozů.