Brusel – V Evropské unii se v únoru prodalo 861 tisíc nových osobních aut, v porovnání se stejným měsícem předchozího roku je to růst o osm procent. Trh s novými automobily roste již šest měsíců v řadě.
Do desítky nejprodávanějších značek se (po lednovém 12. místu) vrátila i česká Škoda. Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA jí v únoru patřilo 10. místo díky prodeji 38 524 automobilů, což je o téměř čtvrtinu (24 procent) více než před rokem.
Podíl Škody v zemích Evropské unie stoupl z loňských 3,9 procenta na 4,5 procenta.
Škoda patří k největším únorovým „skokanům“ v žebříčku prodejců nových aut. Lépe se dařilo jen značkám Dacia (růst o 34 procent), Lexus (29 procent) a Mitsubishi (29 procent). V absolutních číslech však tyto značky za škodovkami zaostávají.
REKLAMA
Jedničkou zůstává Volkswagen
Pozici nejsilnější značky si neustále s obrovským náskokem před ostatními zachovává Volkswagen. Za ním následují francouzské značky Renault a Peugeot.
Škoda v únoru skončila těsně za Mercedesem a BMW, předhonila například Toyotu. Jejím nejúspěšnějším modelem zůstává Octavia.
Po většinu loňského roku poptávka po nových autech klesala, krize trvala šest let a trh se dostal se na nejnižší úroveň od roku 1995. V letošním roce by měl prodej podle lednové prognózy ACEA stoupnout o dvě procenta.
V Česku se prodej nových osobních automobilů v únoru meziročně zvýšil o 21 procent na 12 779 vozů, uvedl již dříve Svaz dovozců automobilů.