Frankfurt, Bratislava – Volkswagen předpokládá, že umírněné tvary třídveřového modelu Up, který se ve světové premiéře představuje na frankfurtském autosalonu, nebudou vyhovovat všem. Proto na stejném pódiu jako sériové auto, které již na podzim s logem Volkswagen bude jezdit na německých silnicích a s logem Škoda v Česku, představuje i šest studií.
Hned dvě z toho jsou určeny na pláže a není příliš pravděpodobné, že by se nakonec v bratislavském závodě Volkswagen montovaly.
První z této dvojice nese název buggy up a odkazuje na auto, které se v 60. letech zrodilo z podvozku brouka za pomoci laminátových dílů. Koncept z 21.století je s délkou 3584 mm o trochu delší než sériově vyráběný uzavřený up! (+44 mm) a s 1672 mm také širší (+31 mm).
Výška buggy up! 1288 mm je samozřejmě mnohem nižší (-190 mm). Podlaha dvoumístného auta je vyztužená, vůz dostal jinou kapotu a záď.