Automobilové veletrhy v Brně již skončily. Letos přišlo méně lidí než v minulých letech, což se ostatně dalo předpokládat při neúčasti řady významných výrobců jak osobních, tak i užitkových automobilů. Kromě Škody Fabie RS, kterou jsme již stručně představili, se návštěvníci zastavovali také u konceptu budoucí generace Hyundai Sonaty. Zde ovšem nesl ještě označení I-flow.
Prvním důvodem i zastavení byly skutečně přitažlivé tvary modelu. Ty se však zřejmě u sériového vozu ještě budou trochu měnit a o trochu se zřejmě změní i součinitel aerodynamického doporu, díky kterému (a samozřejmě také díky hybridnímu pohonu) má mít vůz spotřebu paliva pouze 3 litry nafty na sto kilometrů. Emise CO2 mají dosahovat pouze 85 gramů na ujetý kilometr, což je absolutně špičková hodnota na vůz této velikosti.
Hyundai i-flow totiž má podobné rozměry jako Škoda Superb. Na délku měří 4780 mm, rozvor má hodnotu 2800 mm. Šířka pak je 1850 mm a výška 1420 mm.
Je to hybrid s dieselem
Vůz má hybridní pohon, kde se elektromotor doplňuje se vznětovým motorem. Jedná se o nový turbodiesel U2 se zdvihovým objemem válců 1,7 litru. Má dvojité přeplňování. Energie se ukládá v lithium-polymerových akumulátorech Li-Pol společnosti Hyundai. Snížit spotřebu a emise pomáhá také dvouspojková šestistupňová převodovka.