Praha – Před několika lety se spojily dva světy: Více než sto let stará holandská nábytkářská firma Ahrend a česká společnost Techo, která vznikla z energie českých polistopadových časů. Dohromady mají asi 1800 zaměstnanců. Zatímco kancelářský nábytek Ahrend je vnímán jako luxus, Techo je střední třída. „Ale ať už člověk přemýšlí o Ahrendu nebo o Techu, nesmí vnímat jen strojovou výrobu nábytku. Řešení prostoru je skoro důležitější, než nábytek sám,“ říká Jan Petrák, výkonný ředitel Ahrend pro střední a východní Evropu.
A.cz: Takže nejsou důležité ani tak materiály, jako způsob uspořádání nábytku a jeho design?
Samozřejmě, že je to přehnané, materiál je důležitý, ale koncepčně jsme následníci toho, jak se vyvíjí způsob práce a komunikace mezi lidmi. V posledních letech jsme například museli dělat velké změny kvůli informačním technologiím. Ty nám sebraly velkou část trhu: kdo chce dnes v kanceláři úložné prostory? Ke každému stolu se dřív objednávaly tři skříně. To je pryč, spolu s velkou částí obratu. A navíc: informační technologie nám dokonce stěhují zaměstnance z kanceláří domů a do kaváren…
A.cz: Zaniká vám prostor, pro který jste byli zvyklí vyrábět…