Brno – Už nestačí vtipný a snadno zapamatovatelný slogan nebo spotřebitelské soutěže. V boji o pijáky nasazují české pivovary stále častěji speciální druhy piva. Právě jaro je pro ně jako stvořené.
Zatímco v letní sezóně zahrádek a výletů a v zimě za povzbuzení vánočních svátků nemusí mít pivovary většinou o odbyt starost, na jaře je zapotřebí vzpruha. Zvlášť v krizi, kdy lidé návštěvy restaurací omezují a piva se pije méně. V těchto týdnech tedy ledaskde vrcholí výroba jarních speciálů.
Nejdelší tradici má zelené pivo, které se v moravských a českých hospodách prodává na Zelený čtvrtek, z brněnského pivovaru Starobrno. Podle tajného receptu třináctistupňový speciál vyrábějí od roku 2006 a je stále populárnější.
„Loni se poprvé prodávalo i v hospodách v Čechách. Celorepublikové uvedení bylo velmi úspěšné, proto jsme letos připravili o tisíc hetolitrů víc než loni, tedy 3500 hektolitrů,“ uvedl manažer a vrchní sládek pivovaru Tomáš Pluháček.