Peking – „Geely přichází. Možná ne teď, možná ne zítra. Ale nenechte se mýlit. Geely přichází.“ A když tohle o první a zatím jediné soukromé automobilce Číny tvrdí National Geographic, tak tomu věřte.
Příběh značky Geely – v čínštině to znamená něco jako „požehnané blaho“ – je příběhem jejího šéfa a zakladatele Li Šu-fua, jednoho z „nejmazanějších“ podnikatelů a taky nejbohatších mužů Číny.
Právě Geely má v současné době reálnou šanci získat švédskou automobilku Volvo a banka Goldman Sachs nedávno do společnosti investovala čtvrt miliardy dolarů.
Farmářský kluk Li
„Volvo je jako tajemná krásná žena,“ svěřil se Li v dubnu se svou slabostí pro slavnou značku listu Wall Street Journal. „Jen se na ni v úžasu díváme z dálky. Neodvažujeme se k ní přiblížit, jsme holt jen banda farmářských kluků,“ dodal tehdy asi až příliš skromně.