Stockholm – Ani zaměření na levnou a rychle se měnící módu, jejíž výhodu odborníci vyzdvihovali, nepomohlo v červenci švédskému řetězci Hennes & Mauritz ukrytému za značkou H&M. Třetí největší světový řetězec s módou ohlásil tříprocentní pokles tržeb v porovnání s loňským rokem, ve stejných prodejnách. Analytici přitom předpovídali snížení o pouhé procento. Informovala o tom agentura Reuters.
Odborníci při svých odhadech zohlednili obrat ve vývoji německé, francouzské i japonské ekonomiky, které v červenci vykázaly růst. V Německu, které je pro H&M největším odbytištěm, šly navíc tržby v oděvním maloobchodě o dvě procenta nahoru.
„Výsledky nás trochu zklamaly. Vzhledem k tomu, že německý maloobchod nedopadl v červenci nejhůře, očekávali jsme lepší výsledek,“ řekla Reuters analytička Société General Anne Critchlow.