Brno – Natrefit při procházce po nákupech v centru Prahy na tuzemskou značku je rok od roku těžší. Vysoké nájemné a exkluzivita prodejních prostor pomalu, ale jistě vytlačuje domácí prodejce ze známých nákupních adres.
Za poslední dva roky stoupl podíl zahraničních prodejců v ulicích Pařížská, Na Příkopě, na Národní třídě nebo na Václavském náměstí o dvě procenta.
„V celkovém součtu 389 sledovaných jednotek na hlavních třídách to představuje přibližně osm obchodních jednotek ročně. Největší nárůst meziročního podílu pak na pražských hlavních třídách zaznamenaly restaurace a obchody s oblečením,“ uvádí ve své zprávě mezinárodní poradenská realitní společnost Cushman & Wakefield.
Nejluxusnější je Pařížská, nejdražší Na Příkopě
Status nejluxusnější nákupní třídy v Praze si i nadále drží Pařížská ulice. Nedávno tu koncentraci zvučných značek posílila prodejna hodinek a doplňků Hublot, obchod s módními doplňky Bottega Venetta nebo nová provozovna Hugo Boss, která se do Pařížské přestěhovala z méně „šik“ Jungmannovy.