Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Spořicí účty - dobrý marketingový nástroj

Autor: Daniel Kuchta | 19.04.2013 00:00 | Kategorie: Banky | 0 komentářů
Tagy: spořicí účet marketing
Spořicí účty - dobrý marketingový nástroj

Spořicí účet se považuje za jeden z nejbezpečnější produktů, u nějž můžeme očekávat alespoň nějaký výnos. Pro mnohé banky je spořicí účet zajímavým marketingovým nástrojem, který má za úlohu přilákat potenciální klienty. Pro klienty jde pak spíše o nejlepší ze špatných možností, než o způsob, jak uchovat hodnotu peněz.

Banky chtějí peníze klientů, s nimiž mohou pracovat a působit na mezibankovním trhu, klienti pak potřebují uložit své volné peníze někam, kde budou relativně v bezpečí, budou je mít kdykoli k dispozici a v lepším případě jim ještě přinesou nějaký výnos. Průnikem těchto požadavků je dnes spořicí účet, který u mnoha bank funguje jako zajímavý marketingový nástroj k lákání nových klientů a jejich peněz. Jiné produkty postrádají buďto možnost zhodnocení (běžné účty), nebo jsou u nich peníze vázané alespoň na nějakou dobu (termínované vklady). Investiční nástroje pak stále vykazují určitou míru rizika, s nímž se mnozí lidé nedokážou ztotožnit. Pokud tedy banka potřebuje krátkodobé zdroje peněz, je pro ni spořicí účet zajímavým řešením

Úroková sazba

Úroková sazba, ideálně nejvyšší na trhu, je velmi dobrým marketingovým nástrojem pro akvizici nových klientů. Vzhledem k výši úrokových sazeb ČNB mají banky možnost si půjčovat na mezibankovním trhu s mnohem nižším úrokem, než jaký nabízejí klientům, ale klientům nabízí úrok takový, aby pro ně byl zajímavý. I přesto se dá říci, že klienti na spořicích účtech vzhledem k inflaci prodělávají, na druhou stranu mnoho bank nabízí podmínky blížící se běžným účtům, kde je ale úročení prakticky nulové. V každém případě úroky na spořicích účtech klesají a mít přehled o aktuálních sazbách dá skutečně zabrat.

Především nové banky, které se potřebují pochválit velkými přírůstky a doplnit hotovost, jsou ochotné nabídnout klientům poměrně zajímavé podmínky, což se nakonec může velmi rychle projevit na počtu nových klientů.

Velmi dobře je to vidět na příkladu mBanky, která v roce 2007 velkolepě vstoupila na trh se svým spořicím účtem s úrokem 3,5 % (při vstupu na trh to byly 3 procenta, která se po pár měsících zvýšila na 3,5). V té době šlo o velké lákadlo na klienty, což se projevilo na velkém přírůstku klientů v relativně krátké době. Určitou roli v tom samozřejmě sehrála skutečnost, že banka si neúčtovala, na rozdíl od ostatních bank, žádné poplatky za vedení účtu apod., ale role spořicího účtu, který umožňuje neomezený přístup k penězům a denní připisování úroků, byla nepopiratelná. Ostatní banky, také díky zvyšování úroků ze strany ČNB, musely reagovat a klienti mohli být spokojeni. Dnes patří spořicí účet eMax od mBank se svou úrokovou sazbou na ve výši 0,4 %, společně s účtem eKonto od Raiffeisenbank, mezi nejhorší spořicí účty z pohledu úrokové sazby.

Tabulka: Úrokové sazby spořicích účtů českých bank

Banka

Úroková sazba

Air Bank

1,80%

AXA Bank

1,50%

Citibank1

1,00%

Česká spořitelna

0,50%

ČSOB

0,90%

Equa bank

1,80%

Fio banka

0,60%

GE Money Bank

0,,80 – 1,10%

ING Bank

1,50%

Komerční banka2

0,20 –0,50%

LBBW Bank

1,55%

mBank

0,40%

Poštovní spořitelna3

1,40%

Raiffeisenbank

0,01 – 0,50%

UniCredit Bank

1,00 – 1,75%

Sberbank

1,03 – 1,73%

Wüstenrot hypoteční banka

0,10 – 2,20%

ZUNO Bank

1,30 – 1,70%

Poznámka: Některé banky nabízejí více spořicích účtů. V takovém případě byl vybrán do přehledu pouze ten, který je poskytován s nejmenším množstvím dodatečných podmínek.

Citi Premium, v rámci služeb balíčku Citikonto Plus 0,50 – 1 %

2 KB Spořicí konto Bonus – bonus 0,5 %, KB Spořicí konto Bonus Aktiv – bonus 0,85 %

 výpovědní lhůta 55 dní

Zdroj: Úrokové lístky českých bank

Garance

Kromě úrokové sazby mají banky v rukávu ještě jiná esa. Velmi oblíbenými nástroji na upoutání pozornosti jsou výrazy jako garance, nebo bonus. Garancí určité úrokové sazby nejčastěji láká nové klienty AXA Bank, která s garancí určité výše úrokové sazby začala v polovině minulého roku. Tehdy garantovala novým klientům, kteří si otevřou nový spořicí účet v určitém termínu, úrokovou sazbu 2,8 % až do konce roku. V prostředí, kdy dochází ke snižování úrokových sazeb ze strany ČNB poměrně pravidelně a výrazně, to může být pro klienty skutečně zajímavé. Bohužel, na začátku letošního roku přišlo vystřízlivění, kdy padly sazby na 1,7 %. S podobnou garancí na jeden rok, jen s nižším úročením, přišla koncem roku také LBBW Bank.

Jiným typem garance, na který momentálně láká klienty jedna z mladších bank, Air Bank, je garance, že bude úroková sazba v porovnání s ostatními bankami lepší, případně mezi nejlepšími. S tímto přístupem momentálně operuje Air Bank, která klientům garantuje, že úročení bude patřit mezi tři nejvyšší na trhu. I přesto již letos dvakrát snížila úrokové sazby a momentálně nabízí úrok 1,8 %.

Bonus

Oblíbeným, a nutno říci velmi chytlavým, výrazem je také bonus. Klienti na to slyší, na druhou stranu je nutno upozornit, že pro získání bonusu je potřeba splnit určité podmínky. Například Komerční banka, má výraz bonus přímo v názvu produktu. Kromě KB Spořicího konta Bonus, u něhož nabízí bonus ve výši 0,5 %, a který při připisování bonusu zohledňuje délku spoření, nabízí také KB Spořicí konto Bonus Aktiv, které nabízí bonus do 0,85 %, pokud klient zaplatí minimálně 5 krát měsíčně některou z platebních karet v objemu minimálně 5 000 korun.

Často využívaným způsobem, jak zaujmout klienty, je rovněž pásmové úročení, které pak míří na různé skupiny klientů, podle toho, ve kterém pásmu je úrok nejvyšší. Tento způsob výpočtu úroků však již z původně jednoduchého produktu dělá většinou složitý mišmaš, přičemž u některých bank to spíše vypadá, že mají klienta zmást a ne mu umožnit si vybrat to, co je pro něj nejzajímavější. Často se navíc stává, že výše úroku v určitém pásmu neplatí pro celý zůstatek, ale pouze pro část vkladu spadající do daného pásma. Výpočet celkového úroku je pak pro většinu klientů poněkud složitý.

Anketa

Jste spokojeni s úrokovými sazbami spořicích účtů?

Ano. (85)
 
Ne. (1054)
 Celkem hlasovalo 1139 čtenářů

Spořicí účty - dobrý marketingový nástroj >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Komentáře


K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář. Buďte první a okomentujte tento článek.

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

banner-invr2016-investujeme-2

Články z Banky

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.02.2017 16:48

Radovan Novotný | 31.01.2017 00:00 Finanční žraloci: Daňové úniky a offshore bankovnictví

Daňový ráj se může stát i noční můrou. Pokud chcete před daněmi a mocí daňových úředníků utéct do daňového ráje, pak si to raději rozmyslete. I když třeba na daních něco ušetříte, pravděpodobně narazíte na finanční žraloky, kteří se o peníze odkloněné do zahraničí rádi postarají. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Jana Zámečníková | 30.01.2017 00:00 Petr Žabža: S pravidelným investováním neotálejte

Investice do fondů nabízených v České republice nepřestávají růst. Stále populárnější jsou také pravidelné investice. „Pravidelné investice by měly tvořit základ portfolia každého investora a s jejich začátkem není třeba otálet,“ říká ředitel investiční produktů ING Bank Petr Žabža, který v lednu 2017 přešel do ING Bank ze společnosti Patria Finance. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

David Krůta | 23.01.2017 00:00 České bankovnictví: Je bezpečné

Luxusní stavby na prestižních místech. Ty nejhezčí domy na náměstích. Chrom, sklo, kamenná schodiště a elegantně oblečení zaměstnanci. To vše se nám vybaví při slově „banka“. Banka ale není jen onen honosný dům.  Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 24.01.2017 09:06

Radovan Novotný | 19.01.2017 00:00 Finanční žraloci: Banky, poplatkové a úrokové kejkle

Říká se, že moudré je myslet skepticky a přitom počínat si optimisticky. S přehršlí skeptických pohledů na možné hříchy vznikající ve finanční branži se se svými čtenáři rád dělí německý publicista Günter Ogger (*1941). Finanční branže je podle něho povedeným spolkem, pro který jsou malé ryby také ryby. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Banky

17.02.2017 14:46 Papír již netáhne. Banky se přiklánějí k elektronizaci

Přechod z tištěných smluv na ty elektronické začíná využívat větší a větší procento bank. Pro klienta je yvužití elektronického podpisu a biometrického ověřování jednodušší. Pro banku zase levnější. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.02.2017 15:38 Home Credit chystá expanzi mikropůjček do zahraničí

Českému Home Creditu se na poli mikropůjček daří. Začal proto plánovat zahraniční expanzi nových produktů. Do zahraničí chce zamířit s novým produktem, kterým je původní mikropůjčka Click Credit, která se posléze přejmenovala na Japonskou půjčku a v únoru na Kamali. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.02.2017 11:54 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Píšeme na Investujeme.sk: Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

15.02.2017 15:37 MONETA Money Bank má nového ředitele marketingové komunikace

Stal se jím od února letošního roku Jan Müller, který v oboru marketingové komunikace není žádným nováčkem. Nový ředitel má s marketingovou komunikací dvacetileté zkušenosti ve vedení různých týmů i projektů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

15.02.2017 10:22 Útoky podvodných SMS se brzy zaměří i na ostatní banky

Škodlivé programy které se prozatím zaměřují jen na ČSOB banking se podle odborníků brzy zaměří i na ostatní banky. Doposud se cílem kyberútoků staly zatím jen finanční domy v Německu. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jaký očekáváte rok 2017?

Lepší než 2016. (131)
 
Stejný jako 2016. (14)
 
Horší než 2016. (1195)
 Celkem hlasovalo 1340 čtenářů

banner-300-300

Nejčtenější články z Banky za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »