Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní zástupci mnoha společností, především těch s méně kvalitním produktem či službou, používají stále sofistikovanější netransparentní obchodní praktiky, jen aby získali klientelu či rekrutovali nováčky do svých řad. Jak obchodní nátlak rozpoznat?

Zacílení obchodního nátlaku

Senioři

Lidé v seniorském věku jsou nejrizikovější skupinou vůbec. Důvodem je jejich pocit osamělosti a nejistoty. Frustrace ze stále se zrychlující doby, absence sociálního kontaktu a nerespektování okolím hrají podstatnou roli v životě mnohých. Vždyť právě doba, kdy se senioři ocitají na okraji společnosti kvůli tomu, že nejsou dostatečně flexibilní a rychlí pro dnešní svět, má podstatný vliv na kvalitu života se všemi svými pozitivy a negativy.

Jsou mezi námi lidé, kteří hůře vidí, třesou se, jdou pomalu, mluví pomalu, atd. – moje babička například vytáčí číslo na mobilu pro seniory téměř celou minutu. Ve srovnání se standardem společnosti je to žalostně dlouho. A oni si jsou toho vědomi. Bojí se zeptat, bojí se veřejně přiznat, že nestíhají a raději se snaží bojovat po svém. Když pak přijde někdo, kdo působí přátelsky, projektují si jej lidé v důchodovém věku jako anděla, který jim přišel na pomoci. On je to bohužel „agent“ vidící rychlé peníze v příležitosti.

Zohledníme-li, že dnešní senioři vyrůstali v době, kdy se agresivními obchodními taktikami nesetkávali, není divu, jak lehce podlehnou vlídnému slovu tzv. „pojišťovacího specialisty“, jenž jim udělá řešení na míru. Ano, na míru je správné slovo. Vyhotoví smlouvu tak, že senioři dokáží zaplatit daný produkt či službu, ale bohužel peníze na léky a jídlo jim nezůstanou.

Studenti

Studenti jsou druhou náchylnou skupinou. Není to však z pohledu odbytu nabízeného portfolia, nýbrž z pohledu recruitmentu. Proč zrovna oni? Důvody jsou dva. První je jejich lehké zmanipulování. Mladý člověk nepolíbený praxí velmi lehce uvěří lživým vyprávěním o pohádkovém zbohatnutí do měsíce. Uvěří tomu, jak je to vlastně velmi lehké a že nabízející ví, že právě daný posluchač je ten pravý, který bude úspěšný.

Druhým důvodem jsou peníze, které z nich daná společnost má. Tyto peníze nezískává přímým prodejem, ale skrze vstupní poplatky, poplatky za školení, zpřístupnění kontaktu na rodinu vstupujícího či nákupem promujícího zboží. Samozřejmě se všechny tyto investice schovávají pod honosné věty typu: Je to za třetinovou cenu, nikde jinde to tak levně nezískáte. Musíte mít firemní produkt, když jej budete prodávat. Podobné školení jinde stojí 5× tolik. Ano, je to investice, ale díky tomu vyděláte násobně více…

Úspěšná společnost dbající a pečující o lidský kapitál bere za samozřejmost zvyšování erudovanosti, a tím i uplatnitelnosti svých zaměstnanců. Z toho titulu nabízí různá školení a workshopy zdarma. Natož pak vstupní školení. Je až úsměvné připouštět myšlenku, že proto, aby adept někde pracoval, musí nést tíhu nákladů spojených se studiem nabízených produktů a služeb dané společnosti sám. Vždyť oni si vybrali daného spolupracovníka. V jejich zájmu by mělo být, aby byl reprezentativním pracovníkem a neničil jméno firmy.

Obchodní praktiky

Při vstupu do multilevel marketingu se každý nováček účastní zpravidla víkendové akce, kde se 80 % času medituje nad tím, jak mohou být úspěšní a jak jiní již dneska jsou. Zbývajících 20 % se rozebírá produkt (služba). Neškolí se však to, jak vše funguje, ale to jak je onen či tamten lepší, kolik uspoří, kolik se na tom vydělá, atd. Otázky hlubšího poznání však zůstávají utajeny. Dokonce mnohdy není k dispozici ani validní podklad pro srovnání stejných produktů (služeb) od různých společností. Nabízí se  tak otázka, jestli tito poradci mohou po víkendovém školení přinést vůbec nějakou přidanou hodnotu. Jestliže ne, vyvstává otázka, jak je možné, že jich je tak velké množství a mají klientelu, jakou mají?

Jediná odpověď, která je možná, je, že jsou školeni k manipulaci a ovlivňování klientů.

Musíte si jako náš spolupracovník koupit náš produkt. Díky tomu můžete prezentovat přímo na něm.

Můžete, ale nemusíte. Stačí vám mnohdy jen prezentace. Adekvátní reakcí tomu tedy může být  – ano, koupím. Nejdřív si na to ale vydělám. Vždyť když je to takový “zlatý důl”, brzy budu schopen vše zafinancovat.

Nákup vstupního balíčku filtruje opravdové zájemce. Neztrácíme tak čas s těmi, kdo zájem nemají.

Oni oslovili vás. V tom případě jste asi ten pravý. Navíc existují i jiné cesty, jak lze nabírat spolupracovníky. Například Assessment center či klasický pohovor. Mají-li tedy pochybnosti, můžou vás přizvat k něčemu podobnému.

„Přece své děti neochudíte o takovou příležitost“, „Jednou vám zůstanou jen oči pro pláč“.

Poradce, jež používá emoce jako nástroj tlaku, nemá faktické argumenty. V takovém případě je vhodné zvážit jeho rychlou výměnu. 

Nic Vás to nebude stát / Podívejte se a uvidíte.

Aktivně oslovující poradci nabízejí zprostředkování oficiálně zdarma, ale často na úkor kvality hmotného či nehmotného produktu, přičemž je v dané ceně skryta provize. Vhodné je si vždy položit otázku -  je-li to tak vynikající produkt, tak proč tito prodejci „loví“ občany na ulici?

V rámci této otázky se ještě podívejme na provizní systém poradců. Každý poradce je hodnocen na základě uzavřené smlouvy. Takto sepsaná smlouva je ohodnocena určitým počtem bodů, jež se násobí přiřazeným finančním ohodnocením daného zprostředkovatele. Tímto způsobem se jednoduše dá vypočítat celková odměna pro poradce. Pokud tvrdí, že ze smlouvy nemá ani korunu, neříká pravdu.

Anketa

Podlehli jste někdy agresivním obchodním technikám?

Ano, mockrát. (3)
 
Ano, několikrát. (8)
 
Ano, jednou. (7)
 
Ne, nikdy. (10)
 
Nevím... (0)
 Celkem hlasovalo 28 čtenářů

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 2 komentáře)

Re: Co chtěl básník říci? Milan Schaffer milan.schaffer.e-konzultant.cz | 11.10.2012 14:45
Co chtěl básník říci? Ondra | 11.10.2012 11:14

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.06.2016 14:22

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 14.06.2016 18:02

Petr Zámečník | 06.06.2016 00:00 Regulace provizí: Další pozměňovák na scéně

Regulace provizí za distribuci životního pojištění proklouzla do 3. čtení. Do hry vstoupil nový pozměňovací návrh. Nejedná se ale o zastropování provizí z pera Ladislava Šincla, nýbrž o zrušení povinného storna – a v podstatě anulaci celého zákona. Celá zpráva »

Komentářů: 11 / 11 Poslední komentář: 08.06.2016 09:34Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (152)
 
Aktivní. (151)
 
Žádnou. (736)
 Celkem hlasovalo 1039 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »