Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní zástupci mnoha společností, především těch s méně kvalitním produktem či službou, používají stále sofistikovanější netransparentní obchodní praktiky, jen aby získali klientelu či rekrutovali nováčky do svých řad. Jak obchodní nátlak rozpoznat?

Zacílení obchodního nátlaku

Senioři

Lidé v seniorském věku jsou nejrizikovější skupinou vůbec. Důvodem je jejich pocit osamělosti a nejistoty. Frustrace ze stále se zrychlující doby, absence sociálního kontaktu a nerespektování okolím hrají podstatnou roli v životě mnohých. Vždyť právě doba, kdy se senioři ocitají na okraji společnosti kvůli tomu, že nejsou dostatečně flexibilní a rychlí pro dnešní svět, má podstatný vliv na kvalitu života se všemi svými pozitivy a negativy.

Jsou mezi námi lidé, kteří hůře vidí, třesou se, jdou pomalu, mluví pomalu, atd. – moje babička například vytáčí číslo na mobilu pro seniory téměř celou minutu. Ve srovnání se standardem společnosti je to žalostně dlouho. A oni si jsou toho vědomi. Bojí se zeptat, bojí se veřejně přiznat, že nestíhají a raději se snaží bojovat po svém. Když pak přijde někdo, kdo působí přátelsky, projektují si jej lidé v důchodovém věku jako anděla, který jim přišel na pomoci. On je to bohužel „agent“ vidící rychlé peníze v příležitosti.

Zohledníme-li, že dnešní senioři vyrůstali v době, kdy se agresivními obchodními taktikami nesetkávali, není divu, jak lehce podlehnou vlídnému slovu tzv. „pojišťovacího specialisty“, jenž jim udělá řešení na míru. Ano, na míru je správné slovo. Vyhotoví smlouvu tak, že senioři dokáží zaplatit daný produkt či službu, ale bohužel peníze na léky a jídlo jim nezůstanou.

Studenti

Studenti jsou druhou náchylnou skupinou. Není to však z pohledu odbytu nabízeného portfolia, nýbrž z pohledu recruitmentu. Proč zrovna oni? Důvody jsou dva. První je jejich lehké zmanipulování. Mladý člověk nepolíbený praxí velmi lehce uvěří lživým vyprávěním o pohádkovém zbohatnutí do měsíce. Uvěří tomu, jak je to vlastně velmi lehké a že nabízející ví, že právě daný posluchač je ten pravý, který bude úspěšný.

Druhým důvodem jsou peníze, které z nich daná společnost má. Tyto peníze nezískává přímým prodejem, ale skrze vstupní poplatky, poplatky za školení, zpřístupnění kontaktu na rodinu vstupujícího či nákupem promujícího zboží. Samozřejmě se všechny tyto investice schovávají pod honosné věty typu: Je to za třetinovou cenu, nikde jinde to tak levně nezískáte. Musíte mít firemní produkt, když jej budete prodávat. Podobné školení jinde stojí 5× tolik. Ano, je to investice, ale díky tomu vyděláte násobně více…

Úspěšná společnost dbající a pečující o lidský kapitál bere za samozřejmost zvyšování erudovanosti, a tím i uplatnitelnosti svých zaměstnanců. Z toho titulu nabízí různá školení a workshopy zdarma. Natož pak vstupní školení. Je až úsměvné připouštět myšlenku, že proto, aby adept někde pracoval, musí nést tíhu nákladů spojených se studiem nabízených produktů a služeb dané společnosti sám. Vždyť oni si vybrali daného spolupracovníka. V jejich zájmu by mělo být, aby byl reprezentativním pracovníkem a neničil jméno firmy.

Obchodní praktiky

Při vstupu do multilevel marketingu se každý nováček účastní zpravidla víkendové akce, kde se 80 % času medituje nad tím, jak mohou být úspěšní a jak jiní již dneska jsou. Zbývajících 20 % se rozebírá produkt (služba). Neškolí se však to, jak vše funguje, ale to jak je onen či tamten lepší, kolik uspoří, kolik se na tom vydělá, atd. Otázky hlubšího poznání však zůstávají utajeny. Dokonce mnohdy není k dispozici ani validní podklad pro srovnání stejných produktů (služeb) od různých společností. Nabízí se  tak otázka, jestli tito poradci mohou po víkendovém školení přinést vůbec nějakou přidanou hodnotu. Jestliže ne, vyvstává otázka, jak je možné, že jich je tak velké množství a mají klientelu, jakou mají?

Jediná odpověď, která je možná, je, že jsou školeni k manipulaci a ovlivňování klientů.

Musíte si jako náš spolupracovník koupit náš produkt. Díky tomu můžete prezentovat přímo na něm.

Můžete, ale nemusíte. Stačí vám mnohdy jen prezentace. Adekvátní reakcí tomu tedy může být  – ano, koupím. Nejdřív si na to ale vydělám. Vždyť když je to takový “zlatý důl”, brzy budu schopen vše zafinancovat.

Nákup vstupního balíčku filtruje opravdové zájemce. Neztrácíme tak čas s těmi, kdo zájem nemají.

Oni oslovili vás. V tom případě jste asi ten pravý. Navíc existují i jiné cesty, jak lze nabírat spolupracovníky. Například Assessment center či klasický pohovor. Mají-li tedy pochybnosti, můžou vás přizvat k něčemu podobnému.

„Přece své děti neochudíte o takovou příležitost“, „Jednou vám zůstanou jen oči pro pláč“.

Poradce, jež používá emoce jako nástroj tlaku, nemá faktické argumenty. V takovém případě je vhodné zvážit jeho rychlou výměnu. 

Nic Vás to nebude stát / Podívejte se a uvidíte.

Aktivně oslovující poradci nabízejí zprostředkování oficiálně zdarma, ale často na úkor kvality hmotného či nehmotného produktu, přičemž je v dané ceně skryta provize. Vhodné je si vždy položit otázku -  je-li to tak vynikající produkt, tak proč tito prodejci „loví“ občany na ulici?

V rámci této otázky se ještě podívejme na provizní systém poradců. Každý poradce je hodnocen na základě uzavřené smlouvy. Takto sepsaná smlouva je ohodnocena určitým počtem bodů, jež se násobí přiřazeným finančním ohodnocením daného zprostředkovatele. Tímto způsobem se jednoduše dá vypočítat celková odměna pro poradce. Pokud tvrdí, že ze smlouvy nemá ani korunu, neříká pravdu.

Anketa

Podlehli jste někdy agresivním obchodním technikám?

Ano, mockrát. (4)
 
Ano, několikrát. (8)
 
Ano, jednou. (7)
 
Ne, nikdy. (11)
 
Nevím... (0)
 Celkem hlasovalo 30 čtenářů

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 2 komentáře)

Re: Co chtěl básník říci? Milan Schaffer milan.schaffer.e-konzultant.cz | 11.10.2012 14:45
Co chtěl básník říci? Ondra | 11.10.2012 11:14

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

banner-invr2016-investujeme-1

Články z Finanční poradenství

Daniel Guéguen | 18.01.2017 00:00 Rok 2017: Činy, činy a ještě jednou činy

„Mé pravé křídlo je zničeno, levé křídlo je na ústupu, situace je skvělá – útočím!“ Toto jsou slova, která pronesl generál Foch v nejtemnějších okamžicích 1. světové války. A nyní jsme opět ve stejné situaci, kdy máme dvě možnosti: buď jít ke dnu, nebo jednat. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 09.01.2017 00:00 Životní pojištění je nedílnou součástí finančního plánu

Povinné 5leté storno vzbudilo mezi finančními poradci nelibé reakce. Množila se prohlášení tipu: „Od prosince neprodám už ani jedno životko.“ Nebo: „S životním pojištěním končím.“ A podobná. Jenže bez životního pojištění finanční poradenství dělat nejde. Celá zpráva »

Komentářů: 40 / 40 Poslední komentář: 12.01.2017 22:20

Petr Zámečník | 30.12.2016 00:00 Rok 2016: Legislativní zemětřesení a pohyby v poradenských sítích

Letošní rok byl v oblasti finančního poradenství… přelomový. Mnohaletá bitva o regulaci provizí vyvrcholila v 5leté storno, politické snahy o ochranu klienta v zákonu o úvěru si klient zaplatí a dokument Jakuba Charváta „Rada nad zlato“ způsobil masivní migraci poradců OVB. Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 07.01.2017 12:34

Petr Zámečník | 19.12.2016 00:00 Jan Kokta míří do SABservis. Z podnětu pojišťoven

Druhý ze zemských ředitelů propuštěných z OVB Allfinanz nalezl nové útočiště. Po Lukáši Lichtenberkovi, který přechází do OK Klient, nalezl nové působiště i Jak Kokta se svou strukturou. Z podnětu pojišťoven bude působit v SABservis. Celá zpráva »

Komentářů: 56 / 56 Poslední komentář: 22.12.2016 15:25

Petr Zámečník | 16.12.2016 00:00 Peníze jsou pro Čechy důležité. Dokáží se o ně postarat?

Češi jsou proslulí nízkou finanční gramotností. Tolik alespoň tvrdí oficiální čísla MF ČR a OECD. Všechno ale nemusí být tak černé, jak se na první pohled zdá. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

16.01.2017 17:20 ECB pod rostoucím politickým tlakem

V tomto týdnu nás čeká první letošní zasedání ECB. Pouhých šest měsíců po prodloužení politiky QE (do konce roku 2017) nelze čekat v nastavení měnové politiky žádnou revoluci. Mario Draghi ale i tak bude pod tlakem nepříjemných dotazů – měnová politika ECB a euro totiž začíná být vedle migrace jedním z velkých témat nabitého evropského volebního roku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.01.2017 16:05 Opustí Británie jednotný evropský trh?

Britská média spekulují o možnosti, že by Británie opustila jednotný evropský trh a celní unii. Je možné, že by se tak stalo, pokud by Brusel omezil přístup Spojeného království k unijnímu trhu. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.01.2017 15:05 Sílící koruna zdražuje kurzové zajištění

Firmy vyvážející za hranice projevují stále větší zájem pojistit hodnotu budoucích obchodů. Zajištění proti prudkým výkyvům kurzu však značně zdražilo. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.01.2017 13:15 Účastníci druhého pilíře neprojevili zájem o 186 milionů korun

84 tisíc účastníků druhého důchodového pilíře mělo do konce září 2016 říci, kam chtějí svůj naspořený kapitál převést. Výsledek byl překvapivý. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

27.12.2016 11:57 Kam smeruje investičné životné poistenie

Píšeme na Investujeme.sk: Poistný trh na Slovensku aj v celej Európe prechádza zásadnými zmenami. Tie sa dotýkajú dlhoročných šlágrov, medzi ktoré donedávna patrilo aj investičné životné poistenie. Kedysi nutná výbava zodpovedných klientov a prvá voľba finančných sprostredkovateľov. Dnes produkt stojaci pred zánikom.  Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jaký očekáváte rok 2017?

Lepší než 2016. (76)
 
Stejný jako 2016. (6)
 
Horší než 2016. (582)
 Celkem hlasovalo 664 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 09.01.2017 00:00 Životní pojištění je nedílnou součástí finančního plánu

Povinné 5leté storno vzbudilo mezi finančními poradci nelibé reakce. Množila se prohlášení tipu: „Od prosince neprodám už ani jedno životko.“ Nebo: „S životním pojištěním končím.“ A podobná. Jenže bez životního pojištění finanční poradenství dělat nejde. Celá zpráva »

Komentářů: 40 / 40 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »