Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji

Obchodní zástupci mnoha společností, především těch s méně kvalitním produktem či službou, používají stále sofistikovanější netransparentní obchodní praktiky, jen aby získali klientelu či rekrutovali nováčky do svých řad. Jak obchodní nátlak rozpoznat?

Zacílení obchodního nátlaku

Senioři

Lidé v seniorském věku jsou nejrizikovější skupinou vůbec. Důvodem je jejich pocit osamělosti a nejistoty. Frustrace ze stále se zrychlující doby, absence sociálního kontaktu a nerespektování okolím hrají podstatnou roli v životě mnohých. Vždyť právě doba, kdy se senioři ocitají na okraji společnosti kvůli tomu, že nejsou dostatečně flexibilní a rychlí pro dnešní svět, má podstatný vliv na kvalitu života se všemi svými pozitivy a negativy.

Jsou mezi námi lidé, kteří hůře vidí, třesou se, jdou pomalu, mluví pomalu, atd. – moje babička například vytáčí číslo na mobilu pro seniory téměř celou minutu. Ve srovnání se standardem společnosti je to žalostně dlouho. A oni si jsou toho vědomi. Bojí se zeptat, bojí se veřejně přiznat, že nestíhají a raději se snaží bojovat po svém. Když pak přijde někdo, kdo působí přátelsky, projektují si jej lidé v důchodovém věku jako anděla, který jim přišel na pomoci. On je to bohužel „agent“ vidící rychlé peníze v příležitosti.

Zohledníme-li, že dnešní senioři vyrůstali v době, kdy se agresivními obchodními taktikami nesetkávali, není divu, jak lehce podlehnou vlídnému slovu tzv. „pojišťovacího specialisty“, jenž jim udělá řešení na míru. Ano, na míru je správné slovo. Vyhotoví smlouvu tak, že senioři dokáží zaplatit daný produkt či službu, ale bohužel peníze na léky a jídlo jim nezůstanou.

Studenti

Studenti jsou druhou náchylnou skupinou. Není to však z pohledu odbytu nabízeného portfolia, nýbrž z pohledu recruitmentu. Proč zrovna oni? Důvody jsou dva. První je jejich lehké zmanipulování. Mladý člověk nepolíbený praxí velmi lehce uvěří lživým vyprávěním o pohádkovém zbohatnutí do měsíce. Uvěří tomu, jak je to vlastně velmi lehké a že nabízející ví, že právě daný posluchač je ten pravý, který bude úspěšný.

Druhým důvodem jsou peníze, které z nich daná společnost má. Tyto peníze nezískává přímým prodejem, ale skrze vstupní poplatky, poplatky za školení, zpřístupnění kontaktu na rodinu vstupujícího či nákupem promujícího zboží. Samozřejmě se všechny tyto investice schovávají pod honosné věty typu: Je to za třetinovou cenu, nikde jinde to tak levně nezískáte. Musíte mít firemní produkt, když jej budete prodávat. Podobné školení jinde stojí 5× tolik. Ano, je to investice, ale díky tomu vyděláte násobně více…

Úspěšná společnost dbající a pečující o lidský kapitál bere za samozřejmost zvyšování erudovanosti, a tím i uplatnitelnosti svých zaměstnanců. Z toho titulu nabízí různá školení a workshopy zdarma. Natož pak vstupní školení. Je až úsměvné připouštět myšlenku, že proto, aby adept někde pracoval, musí nést tíhu nákladů spojených se studiem nabízených produktů a služeb dané společnosti sám. Vždyť oni si vybrali daného spolupracovníka. V jejich zájmu by mělo být, aby byl reprezentativním pracovníkem a neničil jméno firmy.

Obchodní praktiky

Při vstupu do multilevel marketingu se každý nováček účastní zpravidla víkendové akce, kde se 80 % času medituje nad tím, jak mohou být úspěšní a jak jiní již dneska jsou. Zbývajících 20 % se rozebírá produkt (služba). Neškolí se však to, jak vše funguje, ale to jak je onen či tamten lepší, kolik uspoří, kolik se na tom vydělá, atd. Otázky hlubšího poznání však zůstávají utajeny. Dokonce mnohdy není k dispozici ani validní podklad pro srovnání stejných produktů (služeb) od různých společností. Nabízí se  tak otázka, jestli tito poradci mohou po víkendovém školení přinést vůbec nějakou přidanou hodnotu. Jestliže ne, vyvstává otázka, jak je možné, že jich je tak velké množství a mají klientelu, jakou mají?

Jediná odpověď, která je možná, je, že jsou školeni k manipulaci a ovlivňování klientů.

Musíte si jako náš spolupracovník koupit náš produkt. Díky tomu můžete prezentovat přímo na něm.

Můžete, ale nemusíte. Stačí vám mnohdy jen prezentace. Adekvátní reakcí tomu tedy může být  – ano, koupím. Nejdřív si na to ale vydělám. Vždyť když je to takový “zlatý důl”, brzy budu schopen vše zafinancovat.

Nákup vstupního balíčku filtruje opravdové zájemce. Neztrácíme tak čas s těmi, kdo zájem nemají.

Oni oslovili vás. V tom případě jste asi ten pravý. Navíc existují i jiné cesty, jak lze nabírat spolupracovníky. Například Assessment center či klasický pohovor. Mají-li tedy pochybnosti, můžou vás přizvat k něčemu podobnému.

„Přece své děti neochudíte o takovou příležitost“, „Jednou vám zůstanou jen oči pro pláč“.

Poradce, jež používá emoce jako nástroj tlaku, nemá faktické argumenty. V takovém případě je vhodné zvážit jeho rychlou výměnu. 

Nic Vás to nebude stát / Podívejte se a uvidíte.

Aktivně oslovující poradci nabízejí zprostředkování oficiálně zdarma, ale často na úkor kvality hmotného či nehmotného produktu, přičemž je v dané ceně skryta provize. Vhodné je si vždy položit otázku -  je-li to tak vynikající produkt, tak proč tito prodejci „loví“ občany na ulici?

V rámci této otázky se ještě podívejme na provizní systém poradců. Každý poradce je hodnocen na základě uzavřené smlouvy. Takto sepsaná smlouva je ohodnocena určitým počtem bodů, jež se násobí přiřazeným finančním ohodnocením daného zprostředkovatele. Tímto způsobem se jednoduše dá vypočítat celková odměna pro poradce. Pokud tvrdí, že ze smlouvy nemá ani korunu, neříká pravdu.

Anketa

Podlehli jste někdy agresivním obchodním technikám?

Ano, mockrát. (3)
 
Ano, několikrát. (8)
 
Ano, jednou. (7)
 
Ne, nikdy. (11)
 
Nevím... (0)
 Celkem hlasovalo 29 čtenářů

Obchodní nátlak: Při náboru i při prodeji >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 2 komentáře)

Re: Co chtěl básník říci? Milan Schaffer milan.schaffer.e-konzultant.cz | 11.10.2012 14:45
Co chtěl básník říci? Ondra | 11.10.2012 11:14

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

ceskych-100-nej-300-300px

Články z Finanční poradenství

Petr Zámečník | 08.12.2016 00:00 Finanční produkty na 30 let? Ano, ale…

Finanční poradenství pracuje s mnoha dlouhodobými finančními produkty. Jsou uzavírány na 20, 30 a někdy i na 40 let. Je to skutečně třeba, nebo je cílem jen provize za jejich sjednání? A jak pracovat s produkty na dlouhém horizontu? Celá zpráva »

Komentářů: 25 / 25 Poslední komentář: 08.12.2016 23:14

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 07.12.2016 14:34

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 02.12.2016 15:01

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 28.11.2016 00:12Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

16.11.2016 11:57 Úspech, či neúspech je otázkou postoja

Píšeme na Investujeme.sk: Záujem, motivácia, odhodlanie. To všetko niekedy nestačí, aby sa dostavil požadovaný úspech. Niekedy mu treba trochu pomôcť. Obchodnícke profesie všeobecne vyžadujú veľkú vytrvalosť. Vedieť na sebe pracovať, ísť za svojim cieľom a nedať sa odradiť počiatočným neúspechom. To sú základné vlastnosti úspešných obchodníkov. Platí to aj v oblasti finančného sprostredkovania. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.11.2016 15:58 Česká spořitelna má nejhodnotnější značku

Značka Česká spořitelna má i v letošním roce nejvyšší hodnotu na českém finančním trhu. Pojišťovnám kraluje Kooperativa. Hodnotu značky více než ztrojnásobila Fio banka a Aegon Pojišťovna. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného v rámci ocenění Fincentrum Banka roku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

12.11.2016 09:49 Senior director Petr Havel odchází z Partners

Senior director Petr Havel opouští po vzájemné dohodě finančně poradenskou společnost Partners Financial Services. Důvodem jsou zdravotní potíže. Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 21.11.2016 08:09

04.11.2016 11:51 Profesia poradcu vo financiách si prešla očistným procesom

Píšeme na Investujeme.sk: Finančné sprostredkovanie je špecifická oblasť podnikania. Umožňuje tvoriť si vlastný tím a de facto svoj podnik. Na druhej strane je každý sprostredkovateľ do veľkej miery vizitkou samotnej spoločnosti, pre ktorú pracuje. Aj ten, ktorý skončí s biznisom po pár stretnutiach a zanechá nepokojných klientov, čo však vrhá zlé svetlo na celé odvetvie finančníctva. Zodpovední finančný agenti si to uvedomujú stále viac, s náborovaním „každého“ tak je v kvalitných firmách definitívny koniec. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.11.2016 14:34 Petr Borkovec bude jedničkou na trhu farmářských potravin

Po síti obchodů s lokálními potravinami Sklizeno kupuje nyní spolumajitel poradenské společnosti Partners Petr Borkovec i největšího konkurenta Náš grunt. Ze čtyř společníků řetězce Náš grunt zůstává pouze Aleš Kotěra. Společně se značkou My Food se tak síť stane lídrem trhu farmářských potravin. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jste spokojeni s úroky vašeho spořicího účtu?

Ano. (26)
 
Ne. (136)
 
Nemám spořicí účet. (339)
 Celkem hlasovalo 501 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Paul Stanfield | 28.11.2016 00:00 Hra Trumpovou kartou

Nuže, pro ty z nás, které překvapilo hlasování o brexitu – a v londýnské City takových bylo rozhodně dost – získává údiv díky americkým volbám zcela nový rozměr, a to v daleko širším měřítku. Nevím, co se v této souvislosti říká o Hillary Clintonové a její kampani – no, když se zamyslím, tak něco bych si pravděpodobně vybavil – nicméně vítězství Trumpa, spolu s výsledkem britského referenda o vystoupení z Evropské unie a rostoucím neklidem po celé Evropě, zdá se, ukazuje na vzrůstající problémy se současným stavem západního světa. Nebo přinejmenším na nelibost, s níž tento stav vnímá široká veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 25.11.2016 00:00 Lukáš Lichtenberk s finančním zprostředkováním nekončí. Míří do OK Klient?

Přinejmenším jeden ze tří vypovězených zemských ředitelství OVB Allfinanz s finančním zprostředkováním nekončí. Podle informací z několika důvěryhodných zdrojů míří i s částí svého zemského ředitelství do OK Klient. Celá zpráva »

Komentářů: 16 / 16 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 29.11.2016 00:00 IŽP není spoření?

Česká národní banka rozdává sankce. A míří i proti pojišťovacím zprostředkovatelům, kteří si investiční životní pojištění navzdory jejímu doporučení stále pletou se spořením. Jsou sankce ze strany ČNB za tuto „mystifikaci klientů“ oprávněné? Celá zpráva »

Komentářů: 23 / 23 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 01.12.2016 00:00 Končí životní pojištění…?

Každé životní pojištění sjednané od dnešního dne má nad sebou Damoklův meč. Finanční zprostředkovatel bude ručit za jeho (ne)zrušení celých 5 let. Znamená to konec distribuce životního pojištění? Celá zpráva »

Komentářů: 19 / 19 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Petr Zámečník | 21.11.2016 00:00 ČNB rozdává vysoké tresty finančně poradenským společnostem

Česká národní banka (ČNB) v poslední době zvýšila svou aktivitu v udělování sankcí finančně poradenským společnostem. Kdo a za co byl v druhé polovině roku 2016 potrestán? (Aktualizováno o stanovisko SMS finanční poradenství) Celá zpráva »

Komentářů: 20 / 20 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »