CZK/€ 25.200 +0,18%

CZK/$ 23.143 +0,22%

CZK/£ 29.467 +0,04%

CZK/CHF 26.168 -0,02%

Noční můra broker poolů: Další pojišťovna rozdává červené karty

 


 

Pojišťovna České spořitelny zavedla hodnocení kvality zprostředkovatelských společností i jednotlivých poradců. Na základě něj se rozhoduje, s jakými zprostředkovateli bude spolupracovat a kterým udělí „červenou kartu“. Ty již začala rozdávat a zařadila se tak po bok Allianz pojišťovny. Ostatní pojišťovny je ale v „očistném klubu“ nenechají osamocené dlouho.

„Dáváme „žluté karty“ jako varování, a pokud nedojde ke zlepšení, následně udělíme „červenou kartu“. Už se tak i stalo a do budoucna chceme být výrazně razantnější,“ řekl Petr Zapletal. Nový přístup již postihl několik broker poolů i finančně poradenských společností. Jejich jména stejně jako pojišťovna Allianz nezveřejnil.

První mezi pojišťovnami oznámila vypovídání smluv s nekvalitními zprostředkovateli Allianz pojišťovna, která se rozloučila s několika broker pooly. „Cílem je vytvářet obchodní vztah pouze s finančně poradenskými společnostmi, které mají dlouhodobě funkční podnikatelský model. V praxi to znamená odpovídající zázemí, rezervní fondy, standardy kvality a korektním způsobem nabízené a servisované poradenství,“ uvedl někdejší člen představenstva pojišťovny Allianz Tomáš Vysoudil.

Allianz pojišťovna byla sice první pojišťovnou, která oznámila, že smlouvy s nekvalitními zprostředkovateli začala vypovídat, bylo ovšem jen otázkou času, kdy se připojí další. Tlak na pojišťovny vytváří Česká národní banka (ČNB), která přenáší zodpovědnost za distribuci veškerými obchodními kanály na pojišťovny. Ty tak zodpovídají za kvalitu distribuce i prostřednictvím svých smluvních partnerů.

„[…] distributor jedná jménem a na účet pojišťovny a nekvalitní, neetická či dokonce nezákonná činnost distributorů a případné neplnění smluvních závazků či jednání v rozporu s vnitřními předpisy pojišťovny může vést k významným finančním ztrátám na straně pojišťovny […],“ zdůvodnila ČNB přenesení zodpovědnosti za distribuci na pojišťovny v Úředním sdělení České národní banky ze dne 21. ledna 2014 k řízení a kontrole kvality činnosti distribuční sítě pojišťovny.

REKLAMA

Rostoucí tlak na kvalitu finančního zprostředkování plyne i z připravovaných legislativních změn v oblasti finanční distribuce. Pojišťovny se obávají příliš tvrdé regulace, která by mohla poškodit celý trh, jak se to stalo např. u penzijních společností. Zavádějí proto samoregulační opatření, kterým chtějí regulátorovi a legislativcům ukázat funkčnost samoregulace a klientům odhalují dosud skryté náklady zejména v oblasti investičního životního pojištění (IŽP). A přibydou další.

Velkým problémem investičních životních pojistek je jejich krátká životnost. Jsou až příliš často „přebouchávány“, tedy přesjednávány novými pojistkami nikoli z důvodu změny potřeb klienta, ale z touhy zprostředkovatele získat novou provizi.

„Musíme jednoznačně rozlišovat mezi dobrými a špatnými zprostředkovateli. Jde o to, změnit způsob jejich odměňování, což znamená dávat odměnu jen v tom případě, kdy je služba odvedena kvalitně,“ říká Petr Zapletal a dodává: „V této souvislosti mi přijde zajímavá myšlenka zavedení registru smluv, kde by bylo například dohledatelné, kdo a z jakého důvodu pojistku změnil. Pokud zjistíme zásadní a přetrvávající nedostatky, budeme muset spolupráci výrazně utlumit nebo ukončit.“

Nejdůležitější ovšem je klient. Je to on a nikdo jiný, kdo umístí svůj podpis na smlouvu a zaváže se tím plnit smluvní podmínky. Pokud lidé nebudou se svým podpisem nakládat zodpovědně, žádná regulace nebude dostatečně účinná.

Loading

Vstoupit do diskuze 37 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Je už pozdě nakupovat bitcoin?

Vzhledem k nedávnému růstu hodnoty bitcoinu a očekávání překonání jeho rekordní hodnoty vyžaduje rozhodnutí do něj investovat důkladné pochopení dynamiky trhu a souvisejících rizik. Bitcoin vykazuje v průběhu času výrazný růst, a to i pro ty, kteří kryptoměnu nakoupili za nejvyšší ceny. Je však velmi důležité si […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

13. 03. 2024

Maximální roční příjmy pro výpočet důchodu

Od roku 2008 se sociální pojištění platí pouze do dosažení maximálního vyměřovacího základu, z částky nad strop se již sociální pojištění neplatí a tyto příjmy tedy nevstupují do výpočtu starobního důchodu. Nadstandardní příjmy před rokem 2008 tedy ovlivňují výši důchodu více než od roku 2008. Podívejte se na […]

Text: Petr Gola

Foto: Shutterstock

12. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jindra

    13 dubna, 2015

    Dokud pojišťovny nezveřejní seznamu hříšníků, budu to považovat jen za prázdné gesto, kterým se snaží ukázat, že něco dělají. Možná to odnese pár společnosti o pár lidech…Vlk se nažere a koza zůstane celá.

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    článku jako takovému se musím smát. Minulý týden se mi do rukou dostalo nedávno jednané IŽP „na spoření“ od nejmenované, mediálně velmi známé MLM firmy s úložkou 20.000 Kč/ měs. na 30 let. Sjednateli ani dotyčné MLM firmě pojišťovna žádnou červenou kartu nevystavilo, pojistka byla řádně přijata do správy a MLM firmě byla vyplacena tučná provize. Takže všichni jsme si rovni, ale někteří jsou si tak nějak rovnější, že ? Dokud se bude za sjednávání ŽP vyplácet celá provize hned na počátku a bude se za ni ručit směšné dva roky, tak se tento obor nikam neposune. Bohužel se obávám, že ani připravovaná novela zák. 38 toto nezmění, ale není se čemu divit, vždyť žijeme v ČR.

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    Zakažme auta, protože občas v nich někdo zařve. Omezme to a zrušme tamto, protože lidem se nechce myslet, za co utrácejí 20 000 Kč měsíčně, raději hledají, kde koupí o pár kaček levnější dovolenou a ve kterým hypermarketu je akce na sracák.

    Odpovědět

  • §

    14 dubna, 2015

    Vážený pane, rychlé, snadné a hlavně o měsíc později a v plné výši vyplacené provize jsou hlavním problémem našeho byznysu. O směšně krátké době ručení ani nepíšu, ta jenom svádí k opětovnému přesjednávání. Kolikrát už jsem slyšel od mladých lidí větu, že si potřebují rychle vydělat zajímavé peníze na támto nebo ono, tak jdou sjednávat IŽP…Buďto vyplácejme provize jako nyní, ale ať se za ně ručí pět a více let nebo je vyplácejme rozložené v čase. Nic jiného na českého člověka neplatí. Umíte si představit, co by postupná výplata provizí rozložená např. do 5-ti let udělala s takovými Partners nebo OVB ? Zítra, tj. ve středu 15.4. je na programu vlády opět projednávání novely zákona 38, tak uvidíme, ale tlaky jsou neuvěřitelně silné. Hádejte proč asi, že ?

    Odpovědět

  • Radek

    15 dubna, 2015

    Jaké tlaky? Jakákoli regulace provizích v 38čce není.

    Odpovědět

  • Pavell

    15 dubna, 2015

    Co vím na Slovensku, kde mám kamaráda v Partners SK už platí vyplácení postupné provize, někdy se vyplácí měsíčně 1/24 a Partners SK roste více než kdykoliv předtím. Ale asi první rok musel být mazac. Takže bych tomu moc nevěřil, že by to ty velké firmy položilo. Každopádně mají v současné době minimální stornovost. A když se koukám na stránky Partners CZ na tiskovou zprávu za 2014 je produkce IŽP 23 %, takže podle mě nejsou závislí na IZP. Každopádně by to na začátku pokles vyvolalo, ale aby padla firma to je moc.

    Odpovědět

  • Radek

    15 dubna, 2015

    Produkci udávají v počtu smluv, na provizním příjmu IŽP dělá mnohem víc.

    Odpovědět

  • Ex_Partners SK

    23 dubna, 2015

    Pár detailov k Partners SK. Firmu určite nepoloží vyplácanie provízie podľa ich schémy. Provízia sa vypláca v priebehu 24 mesiacov, ale aj tak väčšina zmlúv je platená polročne alebo ročne – čiže výplata provízie je rozdelená na 2 až 4 splátky. Partners SK dostáva okrem toho od poisťovní o 15% vyššiu províziu na vstupe oproti bežnej zálohovej provízii. Ale kde je to krásne čaro takto vyplácanej provízie pre firmu? To sa dozvieme pri detailnom porovnaní ich medziročných Ranking Listov. Od vzniku PGSK má firma cca 600–700 aktývnych sprostredkovateľov (pri vzniku v roku 2007 ich prešlo z OVB asi 580 a v RL za 12/2014 ich je presne 764). Keď porovnáte RL každých 12 mesiacov vždy tam nájdete cca 500 nových mien. A tým pádom vám vo firme zostáva aj nevyplatená provízia a tzv „storno-fond“ tých čo už tam nie sú. Nie je to od majiteľov šikovný ťah? Presvedčili mladých ľudí aby robili za polovičné provízie. Produkcia im ani tak nerastie ako sa píše v príspevku vyššie – v roku 2007 písala celá štruktúra pri odchode z OVB asi 220 tis jednotiek a aktuálne to je 259 tis za 12/2014. Ale podľa registeruz.sk im zisk za posledné roky rastie, ale ich ľuďom už nie :-)

    Odpovědět

  • Honza

    13 dubna, 2015

    Mediální krasožvásty. Úžasné, že se tu někdo bije v prsa, že už několik „BP a FP firem“, ale dodnes nikdo nenapsal, o koho jde.

    Tak to je lepší milý pane Zámečníku nepsat nic nebo popřát hezký den a účinek bude jednoznačně větší.

    Odpovědět

  • Viktor

    13 dubna, 2015

    Těžko některá z pojišťoven uvede jména firem, protože by je mohli zažalovat za poškození pověsti a bůh ví co všechno.

    Odpovědět

  • Angelus

    13 dubna, 2015

    Stejně naše doba je zvrácená, když např. taková OVB dnes může někoho zažalovat za poškození dobrého jména :-D.

    Odpovědět

  • §

    13 dubna, 2015

    Lze žalovat kohokoliv za něco, co nemá ??? Myslím tím tu dobrou pověst…

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    Většina klientů (podstatná část) je se svým Obereme Vás Bleskově agentem spokojená. Ostatně tohle platí pro všechny většinu klientů všech finančních firem.

    Odpovědět

  • Jan

    13 dubna, 2015

    Nápad registru smluv se zdá být dobrý? Opravdu? Další registr?

    Odpovědět

  • Dobroslav

    13 dubna, 2015

    Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Allianz vypověděl Bonnet a ví to už i v Bonnetu. Mám pravdu pane Steinbauer?

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    Nepište zde bludy, lži a polopravdy. Pracuji v Bonnetu a Allianz stále sjednávám, jak majetek, tak život. Nicméně chápu, že je to Vaše zbožné přání…

    Odpovědět

  • xyz

    13 dubna, 2015

    Výpovědní lhůta, ne?

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    Žádná neexistuje a pokud tvrdíte že ano, sem s ní. Vidím, že převládá snaha o senzaci za každou cenu. Allianz s některými pooly skutečně omezila či ukončila spolupráci, Bonnet to však není. Řekneme si za půl roku nebo za rok, jak se věci mají, ok ?

    Odpovědět

  • jáTy

    13 dubna, 2015

    Pooly ani MLM si nemají vzájemně co vyčítat, je to jako jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. Zaveďme výplatu provize zaslouženě dle frekvence placení nebo pětileté storno a máme ihned po problému.

    Odpovědět

  • 13 dubna, 2015

    Furt ten stejný blábol o provizích.

    Kámo, to že se v oboru pohybuje příliš mnoho lidí a většina z nich do prodeje nepatří ani náhodou, tak to je jádro problému. A pokud je systém nastaven dokonce tak, že můj příjem závisí na počtu agentů pode mnou, tak je sháním ber kde ber.

    Učitel, zdravotní sestra, kadeřnice, lékař, zvěrolékař, kamioňák, policajt atd., tihle všichni se přes noc můžou stát prodejci pojištění, protože prý splňují odborné předpoklady. Špičkový obchodník s pojištěním si v uvedených profesích přivydělávat nemůže, protože na to kvalifikaci nemá.

    Skutečných zlodějů není mezi prodejci pár vybraných finančních produktů zas tak moc. Ten zbytek se zoufale snaží uživit na přesyceném trhu a většinu agentů ani nezajímá, co sjednávají, dělají tuhle činnost podobně jako druhej chodí do fabriky k pásu.

    Odpovědět

  • XYZ

    13 dubna, 2015

    I kdyby to byla pravda, tak by mě to vůbec nemrzelo. Životní pojištění od Allianz je velmi těžko prodejné. U trvalek nad milion požaduje pojišťovna doložení příjmu, u pracovní neschopenky chce totéž od 101 Kč na den, nemají invaliditu 1. a 2.stupně, o nemožnosti klesající pojistné částky ani nemluvě. Degrese za úraz v 1.roce ve výši 50% je věc naprosto nevídaná. Dřív jsem jejich produkty rád a často sjednával, poslední rok ani kus, vlastně už to ani nemodeluji a nenabízím, konkurence je mnohem dál a je klientsky přívětivější. Majetek má Allianz super, život je tragédie. Sjednávám Flexi, Uniqu, MetLife nebo novou Perspektivu 7BN. Pokud je to pravda, tak minimálně v oblasti životního pojištění Bonnet o nic nepříjde.

    Odpovědět

  • Alesch

    17 dubna, 2015

    Tak vcera v ramci konference jednoho BP padla informace, ze vsechny vytky od cervna odstraneny.

    Ale to nebylo nejdulezitejsi. Bylo to o tom, ze nabizet produkty s pocatecnimi poplatky je pekna pras..na. nemuze si nikdo rikat poradce kdyz doporucuje produkt s poplatkem 150 procent rocniho pojistneho.

    Odpovědět

  • Adam P.

    17 dubna, 2015

    Take jsem to pochopil, že Broker Trust chce přestat vyplácet zálohové provize a platit je jen průběžně. Konečně!!!

    Odpovědět

  • 18 dubna, 2015

    Tak to jsi příteli pochopil špatně, poradce by měl dostat volbu si svobodně vybrat, buďto klasické vyplácení nebo to průběžné. Něco podobného mají už Partners, kde si lze vybrat (první rok 90% a potom druhý až čtvrtý po 15%). Já bych byl pro zavedení systému, kdy se provize podle frekvence placení klientem rozpustí v pěti letech (měsíčně, kvartálně, pololetně, ročně). Tyto změny s nadšením vítám a doufám, že takto začne přemýšlet čím dál více subjektů na trhu, hlavně však subjekty, které provize vyplácejí, tedy pojišťovny samotné.

    Odpovědět

  • M1

    19 dubna, 2015

    Jakou to ma vyhodu? Pro poradce jsou prece lepsi penize hned nez pozdeji.

    Odpovědět

  • Honza

    13 dubna, 2015

    Obávám se, že to je noční můra nejen broker poolů, ale hlavně Fitcentra, Panters, OMV a dalších subjektů na nekalých praktikách vyrostlých. Mluvčí těchto firem pak svádí páchané špinavosti na zprostředkovatele jednotlivé, které já osobně označuji souslovím bílý kůň. Asi se to mnohým líbit nebude, ale tak to prostě je.

    Samoregulace ze strany pojišťoven udělá pořádný vítr v distribučních sítích složených z puberťáků a omezenců neschopných nastudovat si, co prodávají. Snad konečně zůstane max 5 tisíc pojišťovacích odborníků, kteří svojí práci rozumí a nejdou klienta (vědomě či nevědomě) podvést.

    Jsem zvědav na reakce potrefených hus.:)

    Odpovědět

  • §

    19 dubna, 2015

    Boj o miliardy: pojišťovny vytáhly na „nenasytné“ agenty

    V otázce odměn za sjednávání životního pojištění existují dva nesmiřitelné tábory. Pojišťovny versus makléři. V nejbližších týdnech se ve Sněmovně strhne bitva o to, kdo má větší vliv.Pojišťovnám došla trpělivost s makléři, kteří uzavírají jejich pojištění. Nezávislí pojišťováci si totiž přijdou na miliardy díky extrémním provizím. Jakmile u nich uzavřete pojistku na tisíc korun měsíčně, zprostředkovatelská firma dostane až čtyřiadvaceti­násobek. Teď se ti, pro které pracují, rozhodli s nimi vstoupit do války – a bitva se povede ve Sněmovně. Pojišťovny chtějí prosadit, aby se provize nevyplácely naráz, ale postupně.
    Na provizích za životní pojištění pojišťovny ročně vyplatí 13 miliard korun. Jde o odměny jak pro jejich, tak externí poradce. A právě tyto peníze mohou za největší nešvar na trhu s životním pojištěním – tzv. přetáčení smluv, neboli přepojišťování. Ročně je podle ČAP předčasně ukončeno kolem milionu smluv.
    Někteří poradci totiž používají fintu s rušením a uzavíráním smluv jen kvůli provizi. „Více než polovina smluv životního pojištění končí do pěti let od jejich podpisu. Přitom většina z nich se uzavírá na 20 let,“ podotkl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora.
    Většinu nákladů na zrušené smlouvy přitom nesou klienti. Asociace propočítala, že předčasná storna životních pojištění mezi 2. a 5. rokem trvání smlouvy dosahují 21 miliard. Z toho se klientům vrátí sotva polovina. Zprostředkovatelé si nechají 10,5 miliardy. „Vylepšit“ pojištění znamená zrušit staré a uzavřít nové
    „Současný systém odměňování a pobídek nemotivuje zprostředkovatele k tomu, aby se klienta snažili udržet v systému životního pojištění dlouhodobě tak, jak je smlouva nastavená – na 15 na 20 let. Po krátké době se ho snaží přesvědčit, že produkt by potřeboval vylepšit,“ říká Síkora.
    Což v praxi znamená původní smlouvu zrušit a založit novou. Klient přijde o většinu zaplacených peněz a poradce dostane další provizi. Cyklus se může opakovat po dalších dvou až třech letech. Tak dlouho totiž trvá „storno období“. Tedy doba, po kterou musí poradce provizi vrátit, pokud se smlouva zruší.
    Že je „přesmluvňování“ jedním z častých prohřešků pojistného trhu, zjistila při svých kontrolách i ČNB. A mluví o tom i důvodová zpráva novely zákona o pojišťovacích zprostředkova­telích. V té se píše, že kvůli systému odměňování se zprostředkovatelé dostávají do střetu zájmů – když upřednostní svůj finanční zájem nad péčí o klienta.
    Bude provize za pojistky regulovat stát?
    O to, co bude nakonec zákon obsahovat, se teď strhne finální bitva ve Sněmovně. Pojišťovny lobbují za to, aby se provize rozložily v čase. „Je třeba zvýšit odpovědnost zprostředkovatele za to, aby smlouva trvala déle. A zajistit, aby náklady pro klienta byly rozloženy do více než prvních dvou let,“ tvrdí Síkora.
    Naopak zprostředkovatelé provize zákonem regulovat nechtějí. Zvláště ty, které fungují na principu multi-level marketingu. Což je v podstatě pyramida, ve které se provize rozkládají do několika stupňů od nejvyššího šéfa až po toho, kdo pojistnou smlouvu sjednal. Potřebují dostat provizi, která dosahuje i 200 procent ročního pojistného, najednou, aby se nasytily všechny manažerské stupně. Kdyby byly odměny rozložené v čase, na některé stupně by nemuselo zbýt.
    „My bychom chtěli vytvořit registry, ze kterých by bylo vidět, že konkrétní poradce smlouvy přetáčí. Aby v ten moment pojišťovna řekla, že od něj nepřijme smlouvu. To v kombinaci s opatřeními, která zákon zavádí, může odfiltrovat velkou část nepoctivců,“ vysvětluje Jiří Šindelář, předseda Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF).
    „Podporujeme jakákoliv opatření, která dopadnou selektivně na ty zprostředkovatele, kteří poškozují klienty. A odmítáme plošná opatření, která dopadnou i na ty slušné,“ přidává se Petr Šafránek z konkurenční Asociace finančních zprostředkovatelů.
    Šindelář také rozporuje, že by za všechny „přetočené smlouvy“ mohli zprostředkovatelé. Část z tohoto ne úplně čistého byznysu podle něj dělají samy pojišťovny.
    Mezi pojišťovnami a zprostředkovateli asi vypukne otevřená válka. Zdroje MF DNES tvrdí, že někteří makléři se prý – možná je to pomsta za přílišnou aktivitu protistrany v boji za omezení provizí – dohodli, že jednu z pojišťoven „vypnou“ a přestanou sjednávat její produkty. Postiženou má být Pojišťovna České spořitelny (PČS) ze skupiny Vienna Insurance Group, kam patří i Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna. „Nemůžeme komentovat záležitosti týkající se vztahů s obchodními partnery,“ reagovala mluvčí PČS Jana Jirásková.
    Ovlivňování do poslední chvíle
    I přes veškeré snahy se otázka provizí do zákona před tím, než jej dostali poslanci, nedostala. Hlavní bitva se strhne ve druhém sněmovním čtení. Dá se totiž čekat, že různí poslanci budou předkládat své pozměňovací návrhy ovlivněné jak pojišťovnami, tak zprostředkovateli.
    „Tam bude zřejmě daleko víc návrhů. To je nebezpečí, že nakonec z toho může vzejít úplný hybrid,“ varuje Síkora.
    „Dostal jsem řadu dopisů od obou stran, zatím to byly obecné úvahy,“ shrnul poslanec za KSČM Jiří Dolejš, který dělá zákonu zpravodaje.

    Zdroj: http://ekonomi­ka.idnes.cz/po­jistovny-a-zprostredkovatele-bojuji-ve-snemovne-o-provize-pus-/ekonomika.as­px?c=A150414_2155163_e­konomika_nio#ut­m_source=sph.id­nes&utm_medium=richtex­t&utm_content=top6

    Odpovědět

  • §

    19 dubna, 2015

    Boj o miliardy: pojišťovny vytáhly na „nenasytné“ agenty
    V otázce odměn za sjednávání životního pojištění existují dva nesmiřitelné tábory. Pojišťovny versus makléři. V nejbližších týdnech se ve Sněmovně strhne bitva o to, kdo má větší vliv.Pojišťovnám došla trpělivost s makléři, kteří uzavírají jejich pojištění. Nezávislí pojišťováci si totiž přijdou na miliardy díky extrémním provizím. Jakmile u nich uzavřete pojistku na tisíc korun měsíčně, zprostředkovatelská firma dostane až čtyřiadvaceti­násobek. Teď se ti, pro které pracují, rozhodli s nimi vstoupit do války – a bitva se povede ve Sněmovně. Pojišťovny chtějí prosadit, aby se provize nevyplácely naráz, ale postupně.
    Na provizích za životní pojištění pojišťovny ročně vyplatí 13 miliard korun. Jde o odměny jak pro jejich, tak externí poradce. A právě tyto peníze mohou za největší nešvar na trhu s životním pojištěním – tzv. přetáčení smluv, neboli přepojišťování. Ročně je podle ČAP předčasně ukončeno kolem milionu smluv.
    Někteří poradci totiž používají fintu s rušením a uzavíráním smluv jen kvůli provizi. „Více než polovina smluv životního pojištění končí do pěti let od jejich podpisu. Přitom většina z nich se uzavírá na 20 let,“ podotkl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora.
    Většinu nákladů na zrušené smlouvy přitom nesou klienti. Asociace propočítala, že předčasná storna životních pojištění mezi 2. a 5. rokem trvání smlouvy dosahují 21 miliard. Z toho se klientům vrátí sotva polovina. Zprostředkovatelé si nechají 10,5 miliardy. „Vylepšit“ pojištění znamená zrušit staré a uzavřít nové
    „Současný systém odměňování a pobídek nemotivuje zprostředkovatele k tomu, aby se klienta snažili udržet v systému životního pojištění dlouhodobě tak, jak je smlouva nastavená – na 15 na 20 let. Po krátké době se ho snaží přesvědčit, že produkt by potřeboval vylepšit,“ říká Síkora.
    Což v praxi znamená původní smlouvu zrušit a založit novou. Klient přijde o většinu zaplacených peněz a poradce dostane další provizi. Cyklus se může opakovat po dalších dvou až třech letech. Tak dlouho totiž trvá „storno období“. Tedy doba, po kterou musí poradce provizi vrátit, pokud se smlouva zruší.
    Že je „přesmluvňování“ jedním z častých prohřešků pojistného trhu, zjistila při svých kontrolách i ČNB. A mluví o tom i důvodová zpráva novely zákona o pojišťovacích zprostředkova­telích. V té se píše, že kvůli systému odměňování se zprostředkovatelé dostávají do střetu zájmů – když upřednostní svůj finanční zájem nad péčí o klienta.
    Bude provize za pojistky regulovat stát?
    O to, co bude nakonec zákon obsahovat, se teď strhne finální bitva ve Sněmovně. Pojišťovny lobbují za to, aby se provize rozložily v čase. „Je třeba zvýšit odpovědnost zprostředkovatele za to, aby smlouva trvala déle. A zajistit, aby náklady pro klienta byly rozloženy do více než prvních dvou let,“ tvrdí Síkora.
    Naopak zprostředkovatelé provize zákonem regulovat nechtějí. Zvláště ty, které fungují na principu multi-level marketingu. Což je v podstatě pyramida, ve které se provize rozkládají do několika stupňů od nejvyššího šéfa až po toho, kdo pojistnou smlouvu sjednal. Potřebují dostat provizi, která dosahuje i 200 procent ročního pojistného, najednou, aby se nasytily všechny manažerské stupně. Kdyby byly odměny rozložené v čase, na některé stupně by nemuselo zbýt.
    „My bychom chtěli vytvořit registry, ze kterých by bylo vidět, že konkrétní poradce smlouvy přetáčí. Aby v ten moment pojišťovna řekla, že od něj nepřijme smlouvu. To v kombinaci s opatřeními, která zákon zavádí, může odfiltrovat velkou část nepoctivců,“ vysvětluje Jiří Šindelář, předseda Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF).
    „Podporujeme jakákoliv opatření, která dopadnou selektivně na ty zprostředkovatele, kteří poškozují klienty. A odmítáme plošná opatření, která dopadnou i na ty slušné,“ přidává se Petr Šafránek z konkurenční Asociace finančních zprostředkovatelů.
    Šindelář také rozporuje, že by za všechny „přetočené smlouvy“ mohli zprostředkovatelé. Část z tohoto ne úplně čistého byznysu podle něj dělají samy pojišťovny.
    Mezi pojišťovnami a zprostředkovateli asi vypukne otevřená válka. Zdroje MF DNES tvrdí, že někteří makléři se prý – možná je to pomsta za přílišnou aktivitu protistrany v boji za omezení provizí – dohodli, že jednu z pojišťoven „vypnou“ a přestanou sjednávat její produkty. Postiženou má být Pojišťovna České spořitelny (PČS) ze skupiny Vienna Insurance Group, kam patří i Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna. „Nemůžeme komentovat záležitosti týkající se vztahů s obchodními partnery,“ reagovala mluvčí PČS Jana Jirásková.
    Ovlivňování do poslední chvíle
    I přes veškeré snahy se otázka provizí do zákona před tím, než jej dostali poslanci, nedostala. Hlavní bitva se strhne ve druhém sněmovním čtení. Dá se totiž čekat, že různí poslanci budou předkládat své pozměňovací návrhy ovlivněné jak pojišťovnami, tak zprostředkovateli.
    „Tam bude zřejmě daleko víc návrhů. To je nebezpečí, že nakonec z toho může vzejít úplný hybrid,“ varuje Síkora.
    „Dostal jsem řadu dopisů od obou stran, zatím to byly obecné úvahy,“ shrnul poslanec za KSČM Jiří Dolejš, který dělá zákonu zpravodaje.
    Zdroj: http://ekonomi­ka.idnes.cz/po­jistovny-a-zprostredkovatele-bojuji-ve-snemovne-o-provize-pus-/ekonomika.as­px?c=A150414_2155163_e­konomika_nio#ut­m_source=sph.id­nes&utm_medium=richtex­t&utm_content=top6

    Odpovědět

  • §

    19 dubna, 2015

    Boj o miliardy: pojišťovny vytáhly na „nenasytné“ agenty
    V otázce odměn za sjednávání životního pojištění existují dva nesmiřitelné tábory. Pojišťovny versus makléři. V nejbližších týdnech se ve Sněmovně strhne bitva o to, kdo má větší vliv.Pojišťovnám došla trpělivost s makléři, kteří uzavírají jejich pojištění. Nezávislí pojišťováci si totiž přijdou na miliardy díky extrémním provizím. Jakmile u nich uzavřete pojistku na tisíc korun měsíčně, zprostředkovatelská firma dostane až čtyřiadvaceti­násobek. Teď se ti, pro které pracují, rozhodli s nimi vstoupit do války – a bitva se povede ve Sněmovně. Pojišťovny chtějí prosadit, aby se provize nevyplácely naráz, ale postupně.
    Na provizích za životní pojištění pojišťovny ročně vyplatí 13 miliard korun. Jde o odměny jak pro jejich, tak externí poradce. A právě tyto peníze mohou za největší nešvar na trhu s životním pojištěním – tzv. přetáčení smluv, neboli přepojišťování. Ročně je podle ČAP předčasně ukončeno kolem milionu smluv.
    Někteří poradci totiž používají fintu s rušením a uzavíráním smluv jen kvůli provizi. „Více než polovina smluv životního pojištění končí do pěti let od jejich podpisu. Přitom většina z nich se uzavírá na 20 let,“ podotkl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora.
    Většinu nákladů na zrušené smlouvy přitom nesou klienti. Asociace propočítala, že předčasná storna životních pojištění mezi 2. a 5. rokem trvání smlouvy dosahují 21 miliard. Z toho se klientům vrátí sotva polovina. Zprostředkovatelé si nechají 10,5 miliardy. „Vylepšit“ pojištění znamená zrušit staré a uzavřít nové
    „Současný systém odměňování a pobídek nemotivuje zprostředkovatele k tomu, aby se klienta snažili udržet v systému životního pojištění dlouhodobě tak, jak je smlouva nastavená – na 15 na 20 let. Po krátké době se ho snaží přesvědčit, že produkt by potřeboval vylepšit,“ říká Síkora.
    Což v praxi znamená původní smlouvu zrušit a založit novou. Klient přijde o většinu zaplacených peněz a poradce dostane další provizi. Cyklus se může opakovat po dalších dvou až třech letech. Tak dlouho totiž trvá „storno období“. Tedy doba, po kterou musí poradce provizi vrátit, pokud se smlouva zruší.
    Že je „přesmluvňování“ jedním z častých prohřešků pojistného trhu, zjistila při svých kontrolách i ČNB. A mluví o tom i důvodová zpráva novely zákona o pojišťovacích zprostředkova­telích. V té se píše, že kvůli systému odměňování se zprostředkovatelé dostávají do střetu zájmů – když upřednostní svůj finanční zájem nad péčí o klienta.
    Bude provize za pojistky regulovat stát?
    O to, co bude nakonec zákon obsahovat, se teď strhne finální bitva ve Sněmovně. Pojišťovny lobbují za to, aby se provize rozložily v čase. „Je třeba zvýšit odpovědnost zprostředkovatele za to, aby smlouva trvala déle. A zajistit, aby náklady pro klienta byly rozloženy do více než prvních dvou let,“ tvrdí Síkora.
    Naopak zprostředkovatelé provize zákonem regulovat nechtějí. Zvláště ty, které fungují na principu multi-level marketingu. Což je v podstatě pyramida, ve které se provize rozkládají do několika stupňů od nejvyššího šéfa až po toho, kdo pojistnou smlouvu sjednal. Potřebují dostat provizi, která dosahuje i 200 procent ročního pojistného, najednou, aby se nasytily všechny manažerské stupně. Kdyby byly odměny rozložené v čase, na některé stupně by nemuselo zbýt.
    „My bychom chtěli vytvořit registry, ze kterých by bylo vidět, že konkrétní poradce smlouvy přetáčí. Aby v ten moment pojišťovna řekla, že od něj nepřijme smlouvu. To v kombinaci s opatřeními, která zákon zavádí, může odfiltrovat velkou část nepoctivců,“ vysvětluje Jiří Šindelář, předseda Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF).
    „Podporujeme jakákoliv opatření, která dopadnou selektivně na ty zprostředkovatele, kteří poškozují klienty. A odmítáme plošná opatření, která dopadnou i na ty slušné,“ přidává se Petr Šafránek z konkurenční Asociace finančních zprostředkovatelů.
    Šindelář také rozporuje, že by za všechny „přetočené smlouvy“ mohli zprostředkovatelé. Část z tohoto ne úplně čistého byznysu podle něj dělají samy pojišťovny.
    Mezi pojišťovnami a zprostředkovateli asi vypukne otevřená válka. Zdroje MF DNES tvrdí, že někteří makléři se prý – možná je to pomsta za přílišnou aktivitu protistrany v boji za omezení provizí – dohodli, že jednu z pojišťoven „vypnou“ a přestanou sjednávat její produkty. Postiženou má být Pojišťovna České spořitelny (PČS) ze skupiny Vienna Insurance Group, kam patří i Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna. „Nemůžeme komentovat záležitosti týkající se vztahů s obchodními partnery,“ reagovala mluvčí PČS Jana Jirásková.
    Ovlivňování do poslední chvíle
    I přes veškeré snahy se otázka provizí do zákona před tím, než jej dostali poslanci, nedostala. Hlavní bitva se strhne ve druhém sněmovním čtení. Dá se totiž čekat, že různí poslanci budou předkládat své pozměňovací návrhy ovlivněné jak pojišťovnami, tak zprostředkovateli.
    „Tam bude zřejmě daleko víc návrhů. To je nebezpečí, že nakonec z toho může vzejít úplný hybrid,“ varuje Síkora.
    „Dostal jsem řadu dopisů od obou stran, zatím to byly obecné úvahy,“ shrnul poslanec za KSČM Jiří Dolejš, který dělá zákonu zpravodaje.
    Zdroj: http://ekonomi­ka.idnes.cz/po­jistovny-a-zprostredkovatele-bojuji-ve-snemovne-o-provize-pus-/ekonomika.as­px?c=A150414_2155163_e­konomika_nio#ut­m_source=sph.id­nes&utm_medium=richtex­t&utm_content=top6

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    19 dubna, 2015

    Pane Tomáši Síkoro, tím článkem bych se ani nechlubil.

    Odpovědět

  • Unknown

    22 dubna, 2015

    Zdravím všechny finanční poradce!

    Je to půl roky od mého posledního příspěvku a je čas tento seriál ukončit a napsat, jak to vše dopadlo.
    Již přes půl roku prodávám zemědělskou techniku, což jsem psal již dříve. Na pozici se mi daří až neskutečně, raději rychle zaklepat…
    Již ve výpovědní době u Partners, jsem si zařídil u známého“ tipařské“ místo v Insii. Tím nic u Partners neporušuji,protože poradenskou činnost nevykonávám, jen dohazuji klienty. Mé jméno neni nikde uvedeno a mam klid.
    Tento „vedlejšák“ jsem si zařídil pro jistotou, kdyby se mi v novém zaměstnání nedařilo. Navíc mám celkem velký kmen spokojených klientů, kteří nového poradce od Partners odmítají a chtějí stále jen mě.
    Bohužel pro ně, jsem v novém zaměstnání již tak vytížen, že budu muset svou „poradenskou“ činnost opravdu ukončit, nebo jen „přepinkávat“ klienty na kolegu. Tak, jak by to správný tipař měl dělat.
    Než se vrhnu na celkovou bilanci pro a proti, tak musím uznat, že mě Insia velice mile překvapila. Škoda, že jsem před lety nezačal u ní, místo u Partners. Nejvíce,jsem se při odchodu z Partners bál kvality produktů u jiných společností. Ale i tady se ukázal tyrkysový výmaz hlavy jako lživý. Insia má ty samé produkty, jen jinak pojmenované.Myslím si, že tak to má většina dobrých poradenských společností, jen je třeba ty produkty najít a odborně je zvládnout k co nejlepšímu prospěchu klienta. A pak mi přišla první provize…musel jsem se smát. Jako tipař, jsem dostal o 40% více, než jako senior consultant III, po skoro dvou letech u Partners. Neskutečný.
    A má celková bilance kladů a záporů mé poradenské kariéry?

    Začnu pozitivně :-)

    • zkušenost

    Naučil jsem se orientovat v oblasti o které jsem dřív nevěděl nic.

    • předsudky

    Již dokážu ocenit dobrého finančního poradce. Vím, že jsou stejně důležití a prospěšní, jako jiné obory. Předsudky jsou pryč i v mém okolí.

    • Pomoc

    Pomohl jsem velkému počtu lidí a to i v situacích, kdy již bylo skoro pozdě.

    • zkušenost s OSVČ

    Sakra už vím, jak je to náročně, být svobodný, ale s veškerou zodpovědností za výdělek.

    A negativa…

    • Zištnost, pokrytectví

    Většina poradců žije ve své virtuálním zištném světě, kde nevíte, jestli jdou s Vámi na pivo, že jste kamarád nebo tam jde lovit své budoucí podřízené. Větší koncentraci pokrytců nelze v jiném oboru najít. Můj nadřízený je toho příkladem. Když jsem rostl, tak jsme se vídali pořád. Kamarádi až za hrob.Teď ani nebere telefony. Nemám holt pro něj obchodní potenciál. Taky má tuny známých, ale přítele žádného (nepočítám Buddhu Borkovce).

    • Zlodějna

    Tak špatně jako za působení v Partners se má rodina nikdy neměla. Papírově jsem si vydělal dost, dařilo se. Ale po odečtení všech nákladů, stronofondů, poplatků za kancelář a dalšího, to byla mizérie. Za plaketu nováčka či skokana roku mi chleba v Bille nedají :-). Holt ta absence 60% –70% provizí z mé práce, které jsem neviděl, byla znát..

    • Multilevel

    Peklo na zemi. Nejhorší zkušenost a omyl, který bych legislativně zakázal. Multilevel je moderní typ otrokářství, nic víc. Organizmus, který se živí prací těch dole. Navíc ti co jdou „otrokářskou“ cestou, ztrácí chuť pracovat, takže jsou po odborné stránce amatéři, z kterých se stávají jen HR odborníci a motivátoři, kteří se snaží udržet své stádo otroků.

    Na konec doplním, že práce finančního poradce mě bavila. Rád jednám s lidmi a rád pomáhal.Bohužel „zálohový“ systém poradenství, smíchaný s pachutí multilevelu, dělají právem z tohoto oboru nezajímavou záležitost. Musí to tu začít fungovat jako třeba v Anglii, kdy má každá rodina svého právníka, zubaře, finančního poradce…
    Aktuální systém, který u nás funguje, je neskutečně amatérský a vede do slepé uličky. Lidí vyžadují vzdělané lidi v oboru, podobně jako je to u právníků. Kdyby to u nás fungovalo jak má, tak bych se finančním poradcem nikdy nestal. Neměl jsem vysokou školu v oboru, ani dlouholeté zkušenosti z bankovního či burzovního sektoru. Zkuste s takovou kvalifikací začít s poradenstvím na ostrovech.Z každé kanceláře vás poženou. A u nás dostane po 14 dnech po obdržení PPZ svou provizi každý jouda……

    Nicméně budoucnost nevidím tak špatně, jen na tomto portále, jsou tuny profesionálů, kteří ví co dělají a hlavně ví, pro koho to dělají. Jen si zasloužíte lepší systém bez toho hloupého zálohového provizního chaosu, který je tak lehce zneužitelný.

    Hodně zdaru!

    D.V.

    http://poradci-sobe.cz/disku­tujeme/topic/zpet­ny-pohled-na-rok-a-pul-v-novem-oboru

    Odpovědět

  • Honza

    27 dubna, 2015

    Souhlasím s Vámi vyjma bodu o MLM. Jak jsem psal i v jiných diskusích, podle těchto šmejdů nemůžete zatratit odměňovací řád, který zneužívají. Abyste v M1 či jaké pozici přišl o strukturu, to je prasárna největší, zamezující jakémukoliv postupu a držící Vás dole. Nesetkal jsem se s tím, že by v jiném MLM tohle bylo. Každopádně největší prasárna jsou produkty, které klientům nic nedají, naopak jsou černou dírou na peníze.
    Naopak jsou MLM, které mají transparentní podmínky, fungující vzdělávání, proklientský přístup a co víc, vedocí si své rozdílovky zaslouží. Samozřejmě lidský činitel je všude, ale dobře nastavené klauzule dokáží tlamuškiny a šmejdy vyřadit.

    Insia je dobrá, ale např. ve věci investic bych pro Vás měl možnost zajímavějších proklientských produktů. Abych zde nedráždil firemní mailovkou, píšu soukromou. Jestli chcete, napište: honzafi@centrum.cz

    Odpovědět

  • :0)

    22 dubna, 2015

    Zdravím všechny finanční poradce!
    Je to půl roky od mého posledního příspěvku a je čas tento seriál ukončit a napsat, jak to vše dopadlo.
    Již přes půl roku prodávám zemědělskou techniku, což jsem psal již dříve. Na pozici se mi daří až neskutečně, raději rychle zaklepat…
    Již ve výpovědní době u Partners, jsem si zařídil u známého“ tipařské“ místo v Insii. Tím nic u Partners neporušuji,protože poradenskou činnost nevykonávám, jen dohazuji klienty. Mé jméno neni nikde uvedeno a mam klid.
    Tento „vedlejšák“ jsem si zařídil pro jistotou, kdyby se mi v novém zaměstnání nedařilo. Navíc mám celkem velký kmen spokojených klientů, kteří nového poradce od Partners odmítají a chtějí stále jen mě.
    Bohužel pro ně, jsem v novém zaměstnání již tak vytížen, že budu muset svou „poradenskou“ činnost opravdu ukončit, nebo jen „přepinkávat“ klienty na kolegu. Tak, jak by to správný tipař měl dělat.
    Než se vrhnu na celkovou bilanci pro a proti, tak musím uznat, že mě Insia velice mile překvapila. Škoda, že jsem před lety nezačal u ní, místo u Partners. Nejvíce,jsem se při odchodu z Partners bál kvality produktů u jiných společností. Ale i tady se ukázal tyrkysový výmaz hlavy jako lživý. Insia má ty samé produkty, jen jinak pojmenované.Myslím si, že tak to má většina dobrých poradenských společností, jen je třeba ty produkty najít a odborně je zvládnout k co nejlepšímu prospěchu klienta. A pak mi přišla první provize…musel jsem se smát. Jako tipař, jsem dostal o 40% více, než jako senior consultant III, po skoro dvou letech u Partners. Neskutečný.
    A má celková bilance kladů a záporů mé poradenské kariéry?
    Začnu pozitivně :-)
    zkušenost
    Naučil jsem se orientovat v oblasti o které jsem dřív nevěděl nic.
    předsudky
    Již dokážu ocenit dobrého finančního poradce. Vím, že jsou stejně důležití a prospěšní, jako jiné obory. Předsudky jsou pryč i v mém okolí.
    Pomoc
    Pomohl jsem velkému počtu lidí a to i v situacích, kdy již bylo skoro pozdě.
    zkušenost s OSVČ
    Sakra už vím, jak je to náročně, být svobodný, ale s veškerou zodpovědností za výdělek.
    A negativa…
    Zištnost, pokrytectví
    Většina poradců žije ve své virtuálním zištném světě, kde nevíte, jestli jdou s Vámi na pivo, že jste kamarád nebo tam jde lovit své budoucí podřízené. Větší koncentraci pokrytců nelze v jiném oboru najít. Můj nadřízený je toho příkladem. Když jsem rostl, tak jsme se vídali pořád. Kamarádi až za hrob.Teď ani nebere telefony. Nemám holt pro něj obchodní potenciál. Taky má tuny známých, ale přítele žádného (nepočítám Buddhu Borkovce).
    Zlodějna
    Tak špatně jako za působení v Partners se má rodina nikdy neměla. Papírově jsem si vydělal dost, dařilo se. Ale po odečtení všech nákladů, stronofondů, poplatků za kancelář a dalšího, to byla mizérie. Za plaketu nováčka či skokana roku mi chleba v Bille nedají :-). Holt ta absence 60% –70% provizí z mé práce, které jsem neviděl, byla znát..
    Multilevel
    Peklo na zemi. Nejhorší zkušenost a omyl, který bych legislativně zakázal. Multilevel je moderní typ otrokářství, nic víc. Organizmus, který se živí prací těch dole. Navíc ti co jdou „otrokářskou“ cestou, ztrácí chuť pracovat, takže jsou po odborné stránce amatéři, z kterých se stávají jen HR odborníci a motivátoři, kteří se snaží udržet své stádo otroků.
    Na konec doplním, že práce finančního poradce mě bavila. Rád jednám s lidmi a rád pomáhal.Bohužel „zálohový“ systém poradenství, smíchaný s pachutí multilevelu, dělají právem z tohoto oboru nezajímavou záležitost. Musí to tu začít fungovat jako třeba v Anglii, kdy má každá rodina svého právníka, zubaře, finančního poradce…
    Aktuální systém, který u nás funguje, je neskutečně amatérský a vede do slepé uličky. Lidí vyžadují vzdělané lidi v oboru, podobně jako je to u právníků. Kdyby to u nás fungovalo jak má, tak bych se finančním poradcem nikdy nestal. Neměl jsem vysokou školu v oboru, ani dlouholeté zkušenosti z bankovního či burzovního sektoru. Zkuste s takovou kvalifikací začít s poradenstvím na ostrovech.Z každé kanceláře vás poženou. A u nás dostane po 14 dnech po obdržení PPZ svou provizi každý jouda……
    Nicméně budoucnost nevidím tak špatně, jen na tomto portále, jsou tuny profesionálů, kteří ví co dělají a hlavně ví, pro koho to dělají. Jen si zasloužíte lepší systém bez toho hloupého zálohového provizního chaosu, který je tak lehce zneužitelný.
    Hodně zdaru!

    http://poradci-sobe.cz/disku­tujeme/topic/zpet­ny-pohled-na-rok-a-pul-v-novem-oboru

    Odpovědět

  • :0)

    22 dubna, 2015

    Zdravím všechny finanční poradce!
    Je to půl roky od mého posledního příspěvku a je čas tento seriál ukončit a napsat, jak to vše dopadlo.
    Již přes půl roku prodávám zemědělskou techniku, což jsem psal již dříve. Na pozici se mi daří až neskutečně, raději rychle zaklepat…
    Již ve výpovědní době u Partners, jsem si zařídil u známého“ tipařské“ místo v Insii. Tím nic u Partners neporušuji,protože poradenskou činnost nevykonávám, jen dohazuji klienty. Mé jméno neni nikde uvedeno a mam klid.
    Tento „vedlejšák“ jsem si zařídil pro jistotou, kdyby se mi v novém zaměstnání nedařilo. Navíc mám celkem velký kmen spokojených klientů, kteří nového poradce od Partners odmítají a chtějí stále jen mě.
    Bohužel pro ně, jsem v novém zaměstnání již tak vytížen, že budu muset svou „poradenskou“ činnost opravdu ukončit, nebo jen „přepinkávat“ klienty na kolegu. Tak, jak by to správný tipař měl dělat.
    Než se vrhnu na celkovou bilanci pro a proti, tak musím uznat, že mě Insia velice mile překvapila. Škoda, že jsem před lety nezačal u ní, místo u Partners. Nejvíce,jsem se při odchodu z Partners bál kvality produktů u jiných společností. Ale i tady se ukázal tyrkysový výmaz hlavy jako lživý. Insia má ty samé produkty, jen jinak pojmenované.Myslím si, že tak to má většina dobrých poradenských společností, jen je třeba ty produkty najít a odborně je zvládnout k co nejlepšímu prospěchu klienta. A pak mi přišla první provize…musel jsem se smát. Jako tipař, jsem dostal o 40% více, než jako senior consultant III, po skoro dvou letech u Partners. Neskutečný.
    A má celková bilance kladů a záporů mé poradenské kariéry?
    Začnu pozitivně :-)
    zkušenost
    Naučil jsem se orientovat v oblasti o které jsem dřív nevěděl nic.
    předsudky
    Již dokážu ocenit dobrého finančního poradce. Vím, že jsou stejně důležití a prospěšní, jako jiné obory. Předsudky jsou pryč i v mém okolí.
    Pomoc
    Pomohl jsem velkému počtu lidí a to i v situacích, kdy již bylo skoro pozdě.
    zkušenost s OSVČ
    Sakra už vím, jak je to náročně, být svobodný, ale s veškerou zodpovědností za výdělek.
    A negativa…
    Zištnost, pokrytectví
    Většina poradců žije ve své virtuálním zištném světě, kde nevíte, jestli jdou s Vámi na pivo, že jste kamarád nebo tam jde lovit své budoucí podřízené. Větší koncentraci pokrytců nelze v jiném oboru najít. Můj nadřízený je toho příkladem. Když jsem rostl, tak jsme se vídali pořád. Kamarádi až za hrob.Teď ani nebere telefony. Nemám holt pro něj obchodní potenciál. Taky má tuny známých, ale přítele žádného (nepočítám Buddhu Borkovce).
    Zlodějna
    Tak špatně jako za působení v Partners se má rodina nikdy neměla. Papírově jsem si vydělal dost, dařilo se. Ale po odečtení všech nákladů, stronofondů, poplatků za kancelář a dalšího, to byla mizérie. Za plaketu nováčka či skokana roku mi chleba v Bille nedají :-). Holt ta absence 60% –70% provizí z mé práce, které jsem neviděl, byla znát..
    Multilevel
    Peklo na zemi. Nejhorší zkušenost a omyl, který bych legislativně zakázal. Multilevel je moderní typ otrokářství, nic víc. Organizmus, který se živí prací těch dole. Navíc ti co jdou „otrokářskou“ cestou, ztrácí chuť pracovat, takže jsou po odborné stránce amatéři, z kterých se stávají jen HR odborníci a motivátoři, kteří se snaží udržet své stádo otroků.
    Na konec doplním, že práce finančního poradce mě bavila. Rád jednám s lidmi a rád pomáhal.Bohužel „zálohový“ systém poradenství, smíchaný s pachutí multilevelu, dělají právem z tohoto oboru nezajímavou záležitost. Musí to tu začít fungovat jako třeba v Anglii, kdy má každá rodina svého právníka, zubaře, finančního poradce…
    Aktuální systém, který u nás funguje, je neskutečně amatérský a vede do slepé uličky. Lidí vyžadují vzdělané lidi v oboru, podobně jako je to u právníků. Kdyby to u nás fungovalo jak má, tak bych se finančním poradcem nikdy nestal. Neměl jsem vysokou školu v oboru, ani dlouholeté zkušenosti z bankovního či burzovního sektoru. Zkuste s takovou kvalifikací začít s poradenstvím na ostrovech.Z každé kanceláře vás poženou. A u nás dostane po 14 dnech po obdržení PPZ svou provizi každý jouda……
    Nicméně budoucnost nevidím tak špatně, jen na tomto portále, jsou tuny profesionálů, kteří ví co dělají a hlavně ví, pro koho to dělají. Jen si zasloužíte lepší systém bez toho hloupého zálohového provizního chaosu, který je tak lehce zneužitelný.
    Hodně zdaru!

    http://poradci-sobe.cz/disku­tujeme/topic/zpet­ny-pohled-na-rok-a-pul-v-novem-oboru

    Odpovědět

  • Dam Honesty

    30 prosince, 2015

    Hledáte velmi originální půjčku? Za přijatelnou úrokovou sazbu? Zpracované během 3 až 6 pracovních dnů. Už jste byla odmítnuta neustále vaše bank a jiných finančních institucí?

    Dobrou zprávou je, tady !!! Nabízíme úvěry v rozmezí od $ 1,000.00 Minimum. na $ 5,000,000.00 Max. na 2% úrokovou sazbou ročně. Úvěr pro rozvoj podnikání a konkurenční výhodu / obchodní expanzi.
    Osobní půjčky (Secure a Nezajištěné)
    Obchodní úvěry (Secure a Nezajištěné)
    Konsolidace půjček a mnoho dalších.

    Jsme certifikováni, důvěryhodné, spolehlivé, efektivní, rychlý a dynamický a vzpomenout na své finanční stabilita je naše starost. Zkušební vás přesvědčí ….. Všechny odpovědi by měly být předány do e-mailu společnosti: honestlender0@y­ahoo.com

    Odpovědět

  • Dam Honesty

    30 prosince, 2015

    Hledáte velmi originální půjčku? Za přijatelnou úrokovou sazbu? Zpracované během 3 až 6 pracovních dnů. Už jste byla odmítnuta neustále vaše bank a jiných finančních institucí?

    Dobrou zprávou je, tady !!! Nabízíme úvěry v rozmezí od $ 1,000.00 Minimum. na $ 5,000,000.00 Max. na 2% úrokovou sazbou ročně. Úvěr pro rozvoj podnikání a konkurenční výhodu / obchodní expanzi.
    Osobní půjčky (Secure a Nezajištěné)
    Obchodní úvěry (Secure a Nezajištěné)
    Konsolidace půjček a mnoho dalších.

    Jsme certifikováni, důvěryhodné, spolehlivé, efektivní, rychlý a dynamický a vzpomenout na své finanční stabilita je naše starost. Zkušební vás přesvědčí ….. Všechny odpovědi by měly být předány do e-mailu společnosti: honestlender0@y­ahoo.com

    Odpovědět

  • Mr Kelly Favour

    10 března, 2016

    Potřebujete půjčku? Jaký typ úvěru jste hledali? kontaktujte nás ještě dnes u Kellyjerry040@y­ahoo.com pro váš úvěr a poskytnout nám níže informace.
    Jméno;
    Země;
    Sex;
    Povolání;
    Výše úvěru;
    Trvání;
    Účel úvěru;
    Telefonní číslo;

    Odpovědět