CZK/€ 25.200 +0,18%

CZK/$ 23.143 +0,22%

CZK/£ 29.467 +0,04%

CZK/CHF 26.168 -0,02%

Vsadil 1 mld. USD proti multilevelu. Prohrál 25 % za jediný den

 


 

Časopis The Economist zveřejnil 26. 7. 2014 krátkou zprávu o podniku zkušeného investora, správce hedge fondu Billa Ackmana. Bill Ackman se při svých investicích nespokojí pouze z koupí či prodejem „na krátko“ a čekáním. Své investice podpoří dalšími aktivitami. Tak tomu bylo i v případě jeho spekulace proti společnosti Herbalife.

Bill Ackman spekuloval proti akciím Herbalife, který prodává své produkty na principu multilevel marketingu. Vsadil proti nim 1 mld. USD. Za dalších 50 mil. USD nechal zpracovat studie, které měly dokázat, že je Herbalife pyramidou. Při své prezentaci výsledků přirovnával Herbalife ke společnostem typu Enron či Nazis, které falšovaly své hospodářské výsledky a předstíraly ziskovost.

Úsilí Billa Ackmana ale přineslo přesně opačný výsledek. Jeho prezentace 22. 7. 2014 vystřelila akcie během jediného dne o 25 % vzhůru, když se z otvírací ceny kolem 54 USD vyhouply na zavírací cenu u 67 USD.

V tomto světle se i pochyby o vhodnosti investice do multilevelových finančně poradenských sítí v Česku dostávají do jiného spektra. Hodnota dobře budovaných sítí, které se starají i o kvalitu produkce a poskytují svým lidem dobrou podporu, může růst.

Nejedná se o prázdnou skořápku, kterou finanční poradci opustí při prvním vlnobití. Naopak. Jedná se o firmy, které vybudovaly určité prostředí, nabízejí svým poradcům know-how a poskytují podporu, která má svou hodnotu. Dobře řízené finančně poradenské společnosti navíc nepřináší hodnotu pouze finančním zprostředkovatelům, ale i jejich klientům.

REKLAMA

Jistě, stále se objevují excesy v podobě finančního zprostředkování, které má blíže ke krádeži a podvodu než ke kvalitní službě. Těch ale ubývá a ubývat dále bude. Je v zájmu všech (od klientů, přes finanční poradce a jejich poradenské společnosti, po pojišťovny i regulátora), aby byly lidem prodávány produkty, které skutečně potřebují.

Ostatně ve prospěch společností na principu multilevel marketingu hovoří i investice Donalda Trumpa a Warrena Buffetta. A druhý jmenovaný rozhodně nepatří mezi střelce, kteří hledají krátkodobou spekulaci.

Loading

Vstoupit do diskuze 19 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024

Analýza: Zpátky do reality – pravidelný příjem v roce 2024

Investování za účelem dosažení pravidelného příjmu se oproti předpandemické době nízkých úrokových sazeb a kvantitativního uvolňování radikálně změnilo. Poprvé po mnoha letech může být úrok na peněžním vkladu lákavou alternativou. „Uložení“ peněz v ultradefenzivní hotovosti však obnáší vlastní rizika a nenabízí žádnou příležitost ke kapitálovému zhodnocení. Rok […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

14. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Dvořák

    4 srpna, 2014

    Dnes je akcie Herbalife za 52 USD, tudíž je to pokles z 54 na 52 USD :-)
    Takže zatím se mu to vyplácí.

    Odpovědět

  • Píchalka

    4 srpna, 2014

    Je velký rozdíl prodávat formou MLM opakovaně spotřebovávané zboží (vitamíny, kosmetiku, preparáty apod.) nebo životní pojištění, investice a další finanční produkty. Do MLM finanční produkty nepatří, umím si to snad představit jen u penzijního připojištění, které už je pasé nebo u bankovních účtů, všechno ostatní díky nemožnosti replikace nutí zákonitě k neustálému přebouchávání.

    Jak v české kotlině funguje finanční „poradenství“ v MLM se můžete dočíst zde

    http://montyrich­.cz/clanky/mlm-pribeh-1-vis-co-dej-jim-izp?search=mlm

    Odpovědět

  • Petr

    4 srpna, 2014

    To uz si snad delate p****!? Mate pocit ze na odbornem serveru maji misto takto demagogicke clanky? Dodnes jsem Vas povazoval za seriozniho cloveka, ale tohle presahuje vsechny meze. Ucelove pouzivani z investicniho pohledu zcela nesouvisejicich a predevsim nepodstatnych informaci patri do bulvaru. Za tento clanek se stydte..

    Odpovědět

  • Josef

    4 srpna, 2014

    Zdravím pane Zámečníku. Majitel hedge fondu Pershing Square Capital se jmenuje Bill Ackman. Sleduji to už docela dlouho a žádného Ackermana neznám.

    Herbalife je aktuálně vyšetřován několika americkými úřady včetně FTC a FBI. Asi k tomu mají nějaký důvod…

    A bohužel aktuální vývoj ceny akcií Herbalife neříká naprosto nic o tom, jak si firma stojí. Nejdříve proti Ackmanovu shortu bojovala firma sama a nakupovala vlastní akcie a pak se k ní přidali další investoři, včetně Sorose a Icahna, kterým je ale podle mě nějaký Herbalife naprosto ukradený a chtějí vydusit Ackmana a vydělat na tom, že jdou proti němu.

    Je to v podstatě velká hra, jejíž průběžné výsledky ale rozhodně nemohou být prezentovány tak, že je Herbalife zdravou MLM firmou. Bez peněz dalších investorů už to mohl mít Herbalife dávno za sebou a ten rapidní nárůst ceny po Ackmanově prohlášení to naopak jen dokazuje.

    Odpovědět

  • Klient Cenra

    11 srpna, 2014

    Josef: souhlas, mluvíte mi z duše. ;-)

    Pro Herbalife bohužel tak trochu platí: „Too big to fail.“ Ale všeho jen dočasu.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    4 srpna, 2014

    porovnáváte společnost, s vlastním vývojem a produktem se společností, které jen přeprodává produkty jiného.
    Jinak řečeno co bude dealer prodávat? Jinou značku než Herbalife /co bude prodávat? Dál to co prodával, jen pod hlavičkou někoho jiného. A v tom je nebetyčný rozdíl.

    • pokud se alespoň rámcově orientuje v psychologii sekt, která se zároveň evivaletně uplatňuje u jakékoli množiny osob, mající stejný základ /hasič, stranník, národnost/, cítíc se ohrožena útokem zvenku, nerozpadává se ale naopaka se semkne.

    Pokud poplivu Fincetrum, povede to paradoxně nikoli k jejímu rozpadu, ale k tmu, že se dealříci semknou a statečně budou bojovat za dosažení světlých zítřků, ve svých mozečcích si to vysvětlujcích, že to tomu vnějšímu nepřítali „ukážou“. Motorem je a/příslušnost ke skupině b/nochota přiznat, že zrovna já jsem blbec, co někomu sedl na lep.

    Odpovědět

  • TM

    4 srpna, 2014

    a patřím mezi ně, protože mi nějak vypadávají písmenka,
    hluboká omluva.

    Odpovědět

  • Josef

    4 srpna, 2014

    Tady je nějaké info o Herbalife od Ackmana:

    http://www.fac­tsaboutherbali­fe.com/

    Skvělá je ta jeho několik set slidů dlouhá prezentace a hlavně rozklíčování příjmů v té společnosti.

    Rozhodně bych, být PRistou Fincentra, neospravedlňoval svou existenci tím, že si Ackman na Herbalife vylámal zuby, protože faktem zůstává, že naprostá většina členů Herbalife, Amway, Nu Skin, a dalších MLM kravin, mají velmi nízké nebo žádné příjmy a po započtení nákladů naprostá většina z nich tratí.

    Co se mi ale na USA líbí je to, že tam tyto firmy musí zveřejňovat každý rok průměrné příjmy svých členů a když to vidí soudný člověk, tak má celkem hned jasno, že je to blbost.

    Asi by bylo dobré, kdyby takovou povinnost měly i všechny MLM působící v ČR, to bychom se asi nemálo zasmáli, jak na tom ve skutečnosti jsou ti velkohubí „milionáři“…

    Odpovědět

  • Angelus

    5 srpna, 2014

    až na to, že Fincentrum, OVB a další finanční mlm jsou prasárna největšího kalibru oproti herbalife u kterého aspon nemuze neznalost prodejce výrazně poškodit zákazníka. (Tim netvrdím, že Herbalife je něco super)

    MLM na kosmetiku, vysavače a drogy může být ok. Pepa od vedle, kterýho zrekrutuju, bude prodávat stejný prášek stejné kvality jako bych prodával já.
    Pokud ale 25 letý „manažer“, který náhodou ví, že IŽP není nejlepší produkt na světě přivede nováčka, který bude po týdnu vedoucí a ten znovu přivede nováčka atd., tak rozdíl kvality bude propastný.

    Na rozdíl od finančních MLM, Herbalife nevyplácí zálohové provize. Tzn. klient zaplatí litra za voňavku a multilevlak dostane 200.-Kč. Vydělá si za měsíc 2000? 3000? OK. má boční příjem a může kdykoliv bez sankcí skončit. Ve financích taková kadeřnice narve 10 klientům IŽP, přijde jí 50k a ona nebude mít další klienty a skončí. Po půl roce ji přijde složenka na 30k jelikož smlouvy jsou zrušeny. Výsledek – zprostředkovatel musí vracet peníze, které už nemá. Klienti vyhodili peníze jelikož půl roku dávali prachy do výhodného spoření a pak to zrušili, jelikož stav účtu byl 0 a o poplatcích jim nikdo neřekl.

    Odpovědět

  • Josef

    5 srpna, 2014

    Angelus: Obávám se, že i „odborníci“ z Herbalife mohou klienta poškodit a to ne finančně, ale rovnou jeho zdraví. Spousta z nich se vydává za nutriční odborníky atp. Dokonce jsem viděl jakési srovnání opravdových odborníků na výživu a těch z Herbalife a ti z Herbalife dopadli nejhůř s tím, že o tom vědí opravdu prd a mohou svými radami i někomu ublížit. V podstatě jediná jejich rada na cokoliv byla, ať si klient koupí produkt Herbalife.

    Navíc v USA a asi nejen tam, je běžné, že ti prodejci tvrdí, jak produkty Herbalife někoho vyléčily z rakoviny a podobné kraviny, tzn. mohou svou touhou po provizích v krajním případě i někoho připravit o život.

    Jinak je velkým omylem myslet si, že reprezentanti Herbalife, Amway, Nu Skin atd. něco prodávají. To se jim totiž povede málokdy. Velkým problémem těchto společností je to, že ti jejich „distributoři“ nakupují na sklad a místo prodejců jsou spíš spotřebiteli. Na školeních se jim tlačí, že musí znát a vyzkoušet všechny produkty, aby mohli dobře prodávat atd., ale nikdo soudný si to nekoupí, protože v každé lékárně, obchodě, sežene konkurenční výrobky daleko levněji.

    A nakonec lidi z Herbalife už dlouho nadávají, že nejsou schopni své produkty za doporučené ceny vůbec prodat, protože ti, co se jim po čase rozsvítilo a probrali se z toho podnikatelského snu, vyprodávají své zásoby na internetu i za poloviční ceny, jen aby se toho zbavili a dostali z toho něco zpět, aby jejich ztráta z těchto byznysů nebyla tak velká.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    5 srpna, 2014

    Pane Angelusi, Fincentrum je solidní firma. Můžete s tím nesouhlasit, můžete o tom se mnou vést spory, můžete i nadále zde na tu značku plivat, v pevném objetí s jinými pány anonymy – byť se proto mračím, ale to je tak všechno, co proti mému svědectví můžete dělat. Já jsem v té firmě 7 let dobrovolně pracoval, dosáhl jsem v ní dobré odbornosti a s prominutím jsem tam byl i dva roky za sebou vrcholně obchodně úspěšný, i když ne na každou mou osobní produkci zpětně mohu být hrdý. A cítil jsem silnou příslušnost a loajalitu – je to dnes moje krásná profesní vzpomínka. Já jsem v ní pracoval a ne v jiných, které mají rády otrokářství. Na školeních se školitelé, ani majitelé nikdy nevyjádřili o klientech pohrdavě, coby objektech k vytěžení přes IŽP. Při vší úctě pane, pracoval jste rovněž ve firmě Fincentrum? Pokud ano, jistě ne ve stejném ředitelství jako já. Tam kde jsem byl já, pod Martinem Kovářem, se psala historie, kladly se základy budoucího rozkvětu Fincentra. Pane, prasárny které se dějí jinde, se za mé přítomnosti a na místě kde jsem ve firmě Fincentrum byl, neděly. Mohu vám to místopřísežně prohlásit před notářem, s ověřením mého podpisu. Jaká je vaše ctěná adresa? Mohu doručit též osobně. Přeji pěkné odpoledne!

    P.S. Již nějakou dobu v té společnosti nejsem, nepatří mi a je jen její věc, kam směřuje. Když na billboardu vidím známé tváře z mého bývalého ředitelství, jsem rád že jsem byl s nimi a ne jinde.

    Odpovědět

  • Petr

    9 srpna, 2014

    Pane Hanzle, Fincentrum, stejne jako ostatni MLM nici zivoty lidi. Ne kazdy mel stesti ze odesel se vztycenou hlavou jako vy (nastesti i ja). Duvodem je prioritni multiplikace nikoli klientske prace, ale naborove prace. Lide kteri v techto firmach nemaji co delat tam jsou pod tezkou palbou mamipulace udrzovani a vesmes dovedeni do osobnich krachu. Mimochodem, videl jste nekdy vypisy z uctu ‚uspesnych reditelu‘? Pulka z nich je zadluzena az po usi. Mela by Vas hanba fackovat ze tu obhajujete tyto obchodni modely. Vase dilci stesti neni obrazem vetsinove reality. A nejsmutnejsi je ze to vite, stejne jako my vsichni kteri jsme v oboru 10 a vice let…

    Odpovědět

  • zprostředkovatel

    9 srpna, 2014

    Pane Hanzle, že klesnete tak hluboko, to jsem nečekal. Proč v té nešpatné firmě teda neprodáváte dále? Proč jste odešel? Spokojení lidé většinou neopouští prostředí, ve kterém se jim daří, což dle Vašich slov muselo takto ve fincentru být. Je to jako opustit manželku se kterou jsem spokojený a která není vlastně špatnou manželkou? Tak už konečně řekněte tady pravdu proč jste kopnul Fincentrum k vodě a našel jste si vlastní poradenskou „milenku“, se kterou rozvíjíte nový vztah??? Buďte ted charakter a řekněte to tady na plná ústa všem po pravdě? PS: doufám že již brzy dodýchaj všechny MLM na českým trhu a s nimi i jejich ovečky.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    9 srpna, 2014

    Pan Hanzl je v této věci velmi konzistentní pane Zprostředkovateli. Nikdy své bývalé angažmá nehanil. Na tom přece není nic špatného, ba právě naopak.Světlá to vyjímka ve zdejších poněkud zapšklých končinách. Pan Hanzl je tak trochu herec a občas „přehrává“. Tudíž některá jeho vyjádření mohou vypadat malinko servilně. Ke všemu má respekt k autoritám poradenského byznysu, ať již k dnes již polozapomenutém panu Uzlovi nebo k úspěšnému panu Stuchlíkovi. Rád by se také takovou autoritou stal. Každý máme své slabé místečko, Vy ostatně také. Co Vám v tom MLM udělali tak ošklivého, že chcete aby všichni dodýchali?

    Odpovědět

  • Hoo

    10 srpna, 2014

    Jestli brzy dodýchají, to nevím, ale konkrétně v té naší strukturálně řízené MLM firmě máme letos katastrofální nedostatek nových lidí. Náborujeme horem dolem a nedaří se. Lidé se za tento obor stydí, můžeme je motivovat čím chceme (výdělky, drahá auta, pasivní příjem, „perspektiva“ oboru) a nějak to prostě nezabírá. Na druhém nebo třetím setkání na vás vybalí, že si zjistili, že si v brokerpoolu vydělají jednou tolik, tak čím že jako naše MLM vykompenzuje ten rozdíl…no a jsme v pytli. Ty sladké řečičky o značce, renomé a jiném stylu práce už nikdo nežere. Loni můj manažer vychoval tři poradce, z toho letos z těch tří pracuje jen jeden, dva jsou ve fázi ukončení. Letos nevychoval ani jednoho, od začátku roku několik nováčků nabral, ale všichni mu utekli nebo mu s tím sekli po měsíci až měsíci a půl. Letos je to s náborem opravdu moc špatný a domnívám se, že už to bude jenom horší a horší. Některým manažerům natolik prořídly jejich týmy, že jsou zralí na to se stát klasickými obchodníky nebo s tím seknout, což se ale nedá, je to samý leasing na drahé reprezentativní auto, hypoteční úvěr a tak. No a o produkci na životě a brutálních stornech životek snad ani nebudu psát. Myslím, že doba MLM ve financích je tak trochu pryč a kdo se za tu dobu stihl napakovat, tak dobře udělal.

    Odpovědět

  • Píchal

    10 srpna, 2014

    Fluktuace a úmrtnost nováčků je obrovská, naprostý souhlas. Navíc MLM díky tomu všemu, co si lze dnes na netu zjistit, to mají s náborem velmi těžké. Ono se není čemu divit, zkuste se dnes ve svém okolí pochlubit, že se živíte finančním poradenstvím…a co si o finančních poradcích myslí klienti ? Klasika, tedy podvodníci, zloději a lháři. A nepomůže vám ani certifikát EFPA. Výživná je diskuse pod samotným článkem.

    http://www.me­sec.cz/clanky/fi­nancni-poradci-z-pohledu-klientu/

    Odpovědět

  • Abc

    10 srpna, 2014

    Za to, co jste napsal se mohu na 100% podepsat, je vidět, že víte, o čem píšete. Jsem v oboru pojišťovnictví 15 let a potvrzuji, že rok od roku je čím dál těžší sehnat seriózní a schopné lidi do oboru, kteří by se chtěli touto profesí dlouhodobě a kvalitně živit. Hodně dělá i skutečně katastrofální pověst obecně „finančních poradců“, kteří po víkendovém školení ZFP Akademie lidově řečeno sežrali Šalamounovo hovno, všude byli, všechno vědí a všechno viděli hned třikrát. Mnoho kolegů v mém okolí poměrně nervózně očekává, jak dopadne projednávání novely zákona 38 a na rovinu říkají, že pokud vstoupí v platnost ručení za smlouvy životního pojištění po dobu pět let, tak buďto přestanou smlouvy ŽP aktivně nabízet, nebo se přeorientují na majetkové pojištění a investice nebo odejdou z oboru úplně. Už ty dva roky ručení jsou dnes hraniční, je nás v branži tolik a konkurence je tak velká, že můžete svoji práci odvést kvalitně, přesto Vám smlouvy do dvou let někdo přebouchne, často i z rodiny samotného klienta (mladí studenti dokončivší VŠ, zlanaření na přednáškách Partners apod.).
    Je to dilema: dostat provizi ihned a celou a ručit za ni pět let ? Mít u každé smlouvy po dobu pěti let neklidné spaní, kdy to příjde ? Nebo si nechávat vyplácet provize zaslouženě ? To se pak zase obchodník neuživí…
    U nás v pojišťovně se tlačí na pilu čím dál víc a vede to k přesnému opaku, sjednává se ještě méně. Oproti loňskému roku máme na produkci ŽP pokles o 26% a nepomáhá vůbec nic. Vyhrožují nám, snižují nám provize při neplnění plánů, motivují nejrůznějšími akcemi, některým berou části kmene a rozdávají ho novým kolegům, aby měli obchodníci méně servisních schůzek a více těch nových, kde se sjedná nový obchod, samozřejmě že život…a světe div se, ono z toho nic, opravdu nic nefunguje. Můžete volat ostošest, mít denně o x-schůzek více, nefunguje to. Snaží se nás motivovat, bláboly typu pasivní příjem, budování týmu, luxusní dovolené, auta, krásné ženy, drahé hodinky a tak.

    Odpovědět

  • Stryc Ho

    10 srpna, 2014

    V poolu prezije jeste mene novacku, to vi kazdy. Je to jednoduche, v poolu se do vzdalavani ani naboru neinvestuje. Neni z ceho.

    Odpovědět

  • Píchal

    10 srpna, 2014

    Když se vám nechce makat a jste zblblej z motivačních MLM seminářů, tak vám nepomůže ani MLM vzdělávání, ani dvakrát tak vyšší provize za totéž u brokerpoolů. Slova „zadarmo“ a „pasivní příjem“ jsou obecně dvě nejvíce zprofanovaná slova v naší branži. Když se vám nechce makat nebo na tento obor prostě nemáte, tak vám nepomůže ani svěcená voda, rozumíme ?

    Odpovědět