24. 04. 2014
Do roku 2020 bude díky novým digitálním trendům ohroženo více než 30 % zisků bank
Dnešní banky mají příležitost stát se středem životního stylu a způsobu nakupování jako například sociální média nebo v některých zemích obchodní server Amazon jsou klíčovými hráči nákupu v maloobchodní sítí. Druhou možností je, že současné banky zůstanou u svého tradičního modelu fungování a budou zajišťovat výhradně financování a převody peněžních prostředků. Tím ale zůstanou na periferii.
O tom, jak velkou revolucí v bankovnictví je digitalizace a jak mění zákaznický ekosystém, pojednává také studie poradenské společnosti Accenture „Každodenní banka“. Podle ní mohou mít banky své pevné místo v našem online světě. Musí si ho však rychle vydobýt. Inovátoři jako Google Wallet, Alipay, Square v USA nebo iZettle v Evropě to již pochopili a začali se přesouvat do bankovního světa. Představují tak novou a silnou konkurenci. „Podle naší studie bude do roku 2020 více než 30 % všech bankovních výnosů ohrožených právě díky novým hráčům v tomto segmentu,“ upozorňuje David Švejda, expert na digitální technologie v bankovním sektoru, Accenture ČR.
Google, Facebook, Apple nebo Amazon – těmto velkým internetovým gigantům se podařilo vytvořit u svých spotřebitelů revoluci v nákupním chování. Až 80 % všech zákazníků totiž preferuje online ratingy produktů před osobní radou zaměstnanců obchodu. 64 % zákazníků je ochotno kvůli nižší ceně přijet pro produkt osobně a 50 % spotřebitelů považuje nakupování za zkušenost spojenou s příjemným zážitkem.
Co nabízí „každodenní banka“
„Každodenní banka je založena na non-stop kompletním zákaznickém servisu. Za pomoci digitálních nástrojů je taková banka schopna vytvořit komplexní obchodní model a otevířít si tak přístup k novým obchodním zdrojům, novým zákazníkům a novým ziskům. Taková banka funguje jako ekosystém, do kterého zahrnuje své partnery a vytváří tak zároveň i digitální propojení svých zákazníků,“ říká David Švejda, Accenture ČR. Každodenní banka je také proaktivní na sociálních sítích i v osobním kontaktu. Ví totiž, že digitální technologie pomáhají zlepšovat reputaci a důvěryhodnost banky u svých zákazníků a veřejnosti.
REKLAMA
Každodenní digitální banka sdružuje ve svém ekosystému pro svého klienta obchodníky ze segmentu zboží a služeb jako je domácnost, zdraví, cestování, komunikace, volný čas nebo doprava. Je špičkou ve svém segmentu s automatizovanými front i backoffice procesy, které jsou optimalizované rychlostí, efektivitou a škálovatelností.
Zdroj : Studie Accenture Technology Vision 2014