„Náš průzkum překvapivě ukázal, že většímu rozšíření biopotravin mezi českými spotřebiteli nebrání jen jejich vysoká cena, ale také nedůvěra v jejich kvalitu. Češi jednoduše nevěří, že biopotraviny jsou o poznání kvalitnější než ostatní, běžně dostupné potraviny,“ konstatuje Karel Růžička, Partner odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství, KPMG Česká republika, a dodává: „Tato informace by producentům a prodejcům biopotravin rozhodně neměla uniknout. Je zřejmé, že by se na zvyšování důvěry spotřebitelů měli zaměřit, pokud chtějí prodeje biopotravin zvýšit.“
„Bio“ kupují více ženy
Mezi příznivce biopotravin se hlásí o něco více žen než mužů. Občas nebo pravidelně je nakupuje 43 procent respondentek a 37 procent respondentů. Vůbec nejméně nakupují potraviny v biokvalitě na Ústecku a Královéhradecku a na Vysočině. Naopak nejvíce v Jihomoravském, Plzeňském kraji a v Praze.
REKLAMA
Kvalita a chuť patří k nejčastějším důvodům nákupu biopotraviny pro 38 procent respondentů. Téměř třetina dotázaných, kteří mohli uvádět více důvodů, proč zvolí v obchodě biopotraviny, je přesvědčena, že jsou zdravější (31 procent) a neobsahují chemické látky a konzervanty (20 procent). Pro více než 11 procent respondentů je pak u nákupu biopotravin rozhodující, že výrobky jsou převážně z České republiky, tedy jasného původu.