CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Finanční poradenství… lukrativní byznys pro každého?

 


 

Příjmy finančních zprostředkovatelů – významně nadprůměrné
Příjmy finančních zprostředkovatelů podle Českého statistického úřadu, který do finančního zprostředkování nezahrnuje pojišťovnictví a penzijního financování, patří dlouhodobě mezi nejlépe placené profese. V prvním čtvrtletí letošího roku dosáhla mzda v tomto oboru 53 291 Kč, což představuje 253 % průměrné mzdy v České republice.

Statistika se zabývá pouze zaměstnanci. Přitom většina finančních zprostředkovatelů působí jako osoby samostatně výdělečně činné. Jejich příjmy pak závisí mimo jiné na tom, jak se finančnímu zprostředkování věnují – zda "na plný úvazek" či jako jisté formě přivýdělku, nebo jsou finančními zprostředkovateli pouze jako "samospotřebitelé". Ať tak či onak, tito lidé se statistikám průměrných mezd vyhýbají a nejsou v nich zahrnuti.

Finanční zprostředkovatelé patří mezi nejlépe placená povolání a činnosti (v případě OSVČ). Ne každému se ale daří a ne každý má schopnosti se stát dobrým finančním poradcem. Příležitost ale má téměř každý díky celé řadě společností, zabývajících se finančním poradenstvím a zabezpečujícím zázemí finančních poradců.

Jak se stát finančním poradcem
Stát se "finančním poradcem" může opravdu téměř kdokoli. Vesměs stačí ukončené středoškolské vzdělání, a v některých případech ani to ne, a zařídit si živnostenský list – a může začít radit. To samozřejmě neznamená, že bude radit dobře a že bude moci spolu s poradenstvím také zprostředkovávat prodej finančních produktů. Zejména u pojišťovacích a investičních k jejich distribuci nestačí živnostenské oprávnění, ale je třeba složit patřičné zkoušky a získat licenci České národní banky.

Téměř všechny společnosti, zabývající se finančním poradenstvím, přijímají nováčky. Některé, založené na multilevelu či na "samospotřebitelských systémech", přijmou opravdu kohokoli. Jiné si pečlivě vybírají lidi s ekonomických rozhledem a analytickým myšlením, z nichž se mohou stát špičkoví poradci (což ovšem neznamená, že ti "nevybraní" špičkovými poradci být nemohou). A jsou společnosti, které získávají zkušené poradce lepšími podmínkami.

REKLAMA

Stát se samostatným poradcem je náročnější než se přidat k zaběhlé společnosti, kde po získání potřebných licencí a živnostenského oprávnění stačí uzavřít smlouvu s jednou společností a není třeba nasmlouvávat jednotlivé finanční instituce. Finančně poradenská společnost se také stará o administrativu spojenou s výplatou provizí, poskytuje softwarové zázemí a v neposlední řadě připravuje školící program. Většina z nich má též propracovaný kariérní systém.

Benefitem je i možnost společnosti vyjednat s finančními institucemi lepší podmínky díky vyššímu obratu a dokonce mohou ve spolupráci s nimi sestavit exklusivní produkt. Za to vše finanční poradce zaplatí formou "provize z provize" ve výši cca 20 až 40 %.

Poradce, nebo zprostředkovatel?
Poradce a zprostředkovatel není zdaleka to samé. Zatímco finanční poradce radí, jak uzpůsobit osobní či rodinné finance a zajistit rizika, finanční zprostředkovatel zprostředkovává prodej finančních produktů. V praxi velmi často činnost poradce a zprostředkovatele vykonává jedna osoba.

Chcete-li se stát pouze finančním poradcem, stačí vám pouze živnostenské oprávnění a s ním spojená povinné oznámení zahájení podnikatelské činnosti zdravotní pojišťovně a registrace na finančním úřadu. Zprostředkovávat na základě ohlášení volné živnosti č. 72 "Zprostředkování obchodu a služeb" budete moci veškeré finanční produkty – s výjimkou investičních a pojišťovacích smluv.

REKLAMA

Pro investiční zprostředkování potřebujete registraci u České národní banky. K tomu musí absolvovat seminář pořádaný Asociací finančních zprostředkovatelů a finančních poradců (cena 1000 Kč).

Moci zprostředkovávat pojišťovací služby lze mnohem více způsoby. Můžete se stát "vázaným pojišťovacím zprostředkovatelem", zastupujícím jednu nebo více pojišťoven ve vzájemně si nekonkurujících produktech, k čemuž vám stačí středoškolské vzdělání a základní odborná způsobilost, kterou prokážete složením zkoušky u pojišťovny, až "pojišťovacím agentem" nebo "pojišťovacím makléřem", což vyžaduje již dvou, resp. čtyřletou praxi, odbornou způsobilost středního, resp. vyššího stupně, a budete moci zastupovat více pojišťoven.

Registrace k DPH? Jak kdy…
Je-li finanční zprostředkování a poradenství provozováno jako podnikání, může nastat situace, kdy se budete muset registrovat k dani z přidané hodnoty. Tato povinnost vzniká při dosažení obratu 1 mil. Kč za dvanáct po sobě jdoucích měsíců (tedy nikoli za kalendářní rok).

Jedná-li se pouze o finančního zprostředkovatele, pak se obrat z finančního zprostředkování do obratu pro posouzení povinnosti registrace k DPH nezapočítává – finanční zprostředkování je osvobozeno bez nároku na odpočet daně.

Zabývá-li se finanční zprostředkovatel i finančním poradenstvím nebo další činností (např. realitní), pak se do rozhodného obratu započítává celkový obrat.

Loading

Vstoupit do diskuze 58 komentářů


Související články

Bitcoin dosahuje nového historického maxima díky pokračující rally po volbách

Bitcoin minulou středu dosáhl nového historického maxima 93 480 dolarů, což je výsledek dynamiky po amerických prezidentských volbách, která nadále podporuje trhy s kryptoměnami. S rostoucí cenou bitcoinu také celková tržní kapitalizace kryptoměn stanovila nové historické maximum ve výši 3,05 bilionu dolarů, čímž překonala hodnotu zaznamenanou na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024

Zlaté časy startupů končí. Trh s rizikovým kapitálem klesá

Situace na trhu rizikového kapitálu se v posledních letech kompletně proměnila. Zatímco v období pandemie tento trh významně rostl, v současnosti je trend opačný. Důvodů je několik. Investoři se zaměřují na trhy s ověřenými obchodními modely a v neposlední řadě chování investorů ovlivnily vysoké úrokové sazby. Přesto existuje i startupový segment, který […]

Text: Redakce

19. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Petr Šafránek

    20 července, 2007

    Docela by mne zajímalo, z jakého statistického vzorku ČSÚ v tomto případě vycházel? Jako zaměstnanci totiž v tomto oboru působí snad pouze zaměstnanci centrál zprostředkovatelských firem popřípadě různé asistentky úspěšných podnikatelů v tomto oboru. Ti ale fakticky nevykonávají finanční zprostředkování! Podle mne je proto tato statistika naprosto nesmyslná, protože v oboru působí naprostá většina jako OSVČ, tudíž by se muselo vycházet z jejich daňových přiznání – a to už jsme mimo oblast mezd a musíme vzít v úvahu náklady spojené s činností….

    Odpovědět

  • Petr Fejtek

    20 července, 2007

    Ahoj Péťo, taky jsem vždycky prskal smíchy, když ČSÚ s tou svou cifrou zamával 🙂 Ale myslím, že začíná další kolo licitovaného mariáše a na oflekování čeká 63 000.- jako průměrný příjem na poradce (cca 500 lidí), což zveřejnila jedna nejmenovaná firma… http://www.partnersgroup.cz/o-nas/media/291/

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    Ahoj! Zaznamenal jsem a napadlo mne Churchillovské „Věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji“…. Firma převzala výkonnou fungující síť jiné firmy, kdyby začínala od začátku, byla by čísla úplně někde jinde. Pokud si tedy začátečník toto přečte a půjde k nim, bude nad svým provizním výpisem ve srovnání s touto statistikou velmi překvapen. Navíc každý ví, že mezi produkcí a vyplacenými provizemi je určitý časový posun. Obávám se proto, že v tomto případě prostě vzali teroretický provïzní obrat náležející k produkci daného měsíce, odečetli marži centrály a vydělili počtem spolupracovníků….

    Odpovědět

  • Jan Majer

    22 července, 2007

    Zdravím, pane Šafránku,

    Woody Allen zase říká, že 94,2 % všech statistik je vymyšlených 🙂

    Účelem našich tiskových zpráv není matení začátečníků. Fungující síť, o které píšete, by nefungovala, kdyby se nováčkům dávaly nerealistické sliby.

    Jdeme cestou naprosté otevřenosti vůči klientům, spolupracovníkům i trhu. Proto budeme o našich aktivitách, výsledcích i plánech vždy informovat jak na http://www.partnersgroup.cz, tak formou tiskových zpráv pro média – samozřejmě s vědomím, že tyto zprávy mohou vyvolávat i podrážděné reakce.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    22 července, 2007

    To je skvělé, pokud bude dopočitatelný průměr bodů na smlouvu, bude si každý moci snadno udělat obrázek, marekting vs. realita.

    Každopádně Vám za informační otevřenost fandím!

    Odpovědět

  • Jan Majer

    22 července, 2007

    Přesně tak.

    Díky!

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    Máte plnou pravdu. Trochu jsem počítal z čísel z tiskové zprávy a dopočítal se k průměrné vytvořené provizi (pro firmu) 15.005,- Kč na1 smlouvu. To znamená jedna životní pojistka za druhou… A také se potvrdilo, že tzv. průměrný příjem poradce 63.000 v červnu je pouhá teorie, neb je to cca 80% teoretického provizního obratu vyděleného počtem poradců. Faktické cash-flow, tedy peníze, které šly v červnu na účty poradců, jsou logicky zcela jiné – je to opravdu jen hra s čísly pro neznalé….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 července, 2007

    To jsou docela zajímavá čísla. 🙂 U nás máme na poradce 35000, ale na smlouvu 4.600, což je taženo zejména hypotečními úvěry, které tvoří třetinu obratu. Ač mám vrcholné představitele Partners opravdu lidsky v oblibě, jejich agresivní tiskové zprávy mě docela negativně překvapují. Hovořit o levnějších produktech, když hovoříme o Aegonu a jejich double managment fee a drahých připojištěních a vysokému procentu, které se strhává z počátečních jednotek, nehledě na 40 Kč za vedení smlouvy (Partneři, nechť mě opraví, jestli je to nějak jinak), i když si dohodli snížený poplatek strhávaný z běžného pojistného (o cca 3%), což se zase tolik neprojeví, a také pár fondů navíc (do září), mi připadá trochu ujeté.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 července, 2007

    Honzo, pane Šafránku, ve srpnovém Finančním poradci si budete moci přečíst podrobnosti o konkrétním pojistném produktu, který Pavel Kohout a Dušan Šídlo vyvinuli pro Partners. Bude se vám to líbit – což bohužel neznamená, že Partners zatleskáte, je mi to jasné 🙂

    Kdyby šlo o odpovědi, oba víte, že je můžete dostat v kteroukoli denní i večerní hodinu. Ono ale jde hlavně o to, aby zazněly ty pochybnosti, viďte. Ano, do Partners přešla významná část OVB. Ano, v naší branži se provize vyplácejí se zpožděním, takže výpočet byl pochopitelně proveden tak, jak píše pan Šafránek. Jak jinak? O „cash-flow“ jsme ve zprávě neinformovali. Ty peníze přijdou poradcům fyzicky na účet o pár týdnů později.

    Na některé další otázky jsem už odpověděl na jiném místě tohoto webu, s dovolením to jen zkopíruju:

    „Partners získali investiční licenci až na konci měsíce, o němž reportujeme. Na konci měsíce byla uzavřena první distribuční smlouva s investičními společnostmi, se stavební spořitelnou, neživotními pojišťovnami a leasingovou společností. Stejně tak chybí v prvním měsíci bankovní produkty.

    Zprostředkování investic, v němž budou Partners dle mého osobního odhadu nejsilnější na trhu, tedy v produkci za první měsíc téměř chybí. To průměr na smlouvu logicky zvyšuje.

    Součástí produkce jsou tak zejména rezervotvorná a riziková životní pojištění a hypotéky. Vzhledem k tomu, že na exkluzivně připravených IŽP pro nás máme provizní strop 140 %, znamenalo to provizní průměr na IŽP asi 16.000 Kč, což znamená měsíční pojistné včetně rizikových připojištění asi 952 Kč. Asi se shodneme, že to je rozumný standard.

    Jen pro zajímavost, za poslední týden měsíce června (tedy za první týden, kdy již bylo možné zprostředkovat investice) Partners uzavřeli 120 Rentiérů s průměrnou provizí 8100 Kč. Hypoték se jen za první měsíc udělalo téměř 220.000.000 Kč. Průměrná hypotéka byla 1.800.000 Kč, což znamená na jednu hypoteční smlouvu provizi 29.900 Kč.

    V dalších měsících bude reporting podrobnější. Tentokrát jsme komentovali úspěšný rozjezd, příště se více zaměříme na produkci.“

    Odpovědět

  • Jan Lener

    23 července, 2007

    Ok. Počkáme si na koláče.
    Počítáme tedy celkové provize, nebo to, co jde poradcům. Přijde mi, že pan Šafránek je trochu v jiných číslech…
    Ok. když ten produkt bude tak fantastický, budu ho chtít taky. 🙂 Ale levná IŽP už na trhu dávno jsou.
    Pokud vím, tak poradci shromažďovali produkci už od dubna. 🙂
    V praxi se nikdy 100% produktů nezprovizuje.
    Tak jako tak je ale 120 rentíků bezva výkon. 🙂

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    23 července, 2007

    K těm 120 rentiérům upřímně gratuluji a na nový produkt v IŽP se těším a bude-li opravdu dobrý, rád Partners i zatleskám…. Těch 63.000 průměrného měsíčního příjmu poradce za červen v tiskové zprávě Partners byl prostě úlet, na který nebylo možno nereagovat! Bývá totiž zvykem za příjem poradce v daném měsíci označovat to, co mu skutečně přišlo na účet, nikoliv brutto vytvořené provize bez ohledu na reálnou proplacenost a bez ohledu na časové rozložení reálných plateb.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    23 července, 2007

    To je asi fakt, příště ohlídáme terminologii.

  • Adam Holý

    23 července, 2007

    Za hypotéku 1.800.000 Kč, provize 29.900 Kč, to je hodně slušné. Máte asi nejvyšší provize na trhu ne?

    Odpovědět

  • Michal Mojžíš

    23 července, 2007

    Partners zde působí jako klasický hypoteční makléř, nebo pouze jako zprostředkovatel? Velká část lidí asi považuje oboje za jedno a to samé, ale já to vnímám odlišně. Makléř je někdo, kdo přináší (měl by přinášet) klientovi poměrně vysokou připadanou hodnotu a to a) šířkou své nabídky, b) nižšími úrokovými sazbami, c) nabídkou řešení, d) vyřízením hypotéky nebo alespoň asistencí. U zprostředkovatele vidím a) nabídku řešení z omezeného počtu nasmlouvaných produktů (hypoték), b) sazby +/- stejné jako v bance, c) „vyřízení“ hypotéky. Případně i d) zasazení hypotéky do celkového finančního plánu.

  • Jan Majer

    23 července, 2007

    A co kombinovat výhody obojího? Partners neprodávají klientům žádné předefinované balíčky, vždy provádějí kompletní analýzu klienta. Považujeme se spíše za finanční poradce (či life plannery, odtud název společnosti:-).

    Nicméně stejně jako makléř nabízíme všechny hypoteční banky, stejně jako makléř nabídneme výhodnější sazby pro klienty než jsou ty standardní. Navíc připravujeme komplexní řešení – ovšem nikoliv pouze pro financování daného objektu, ale všech potřeb v rámci komplexního finančního plánu.

    Moc neřešíme, jestli máme nejvyšší provize, ale když už ta otázka padla, tak asi ano, z podhledu poradce nějspíš máme.

    Z 1 mil. hypotéky jde do sítě u největších bank 17.000 Kč (u některých je to 16.000 Kč). Consultant dostává 9.350 Kč, Senior Consultant: 10.440 Kč. Finanční specialista a nejvyšší Senior Consultant mají za hypotéku 1 mil. 16.150 Kč.

  • Jan Lener

    23 července, 2007

    Honzo, prosím o upřesnění. 16-17000 myslíš asi celkovou provizi, ne to, co jde v těch 70-80% hezky Vašim poradcům 🙂

  • insider

    23 července, 2007

    ne, to je to co jde přímo síti či poradcům specialistům. čtěte níže.

  • Jan Majer

    23 července, 2007

    Ne, myslím to tak, jak to píšu, Honzo. Těch 17.000 je pro poradce s bonusem, o němž jsme se bavili v souvislosti s kariérovým plánem. Bez bonusu je to o pár stovek méně.

    Jsou za tím dobré podmínky, jež jsme si dokázali zajistit, a k tomu zkušenosti – hypotéky se v jiných firmách často nosí jinam, kde poradci dostanou víc. My chceme poskytovat klientům kompletní servis a nechceme, aby byli poradci v pokušení. Proto tento velmi náročný poradenský úkon honorujeme velmi velkoryse.

  • Jan Valachovič

    23 července, 2007

    Nemají 🙂

  • Adam Tomášek

    24 července, 2007

    No co jsem říkal 🙂 Podle provizí co jsem videl, jsou ve Fincentru, OVB, AWD, TopConsultant atd. provize cca 2-3x nižší než v Partners. Nemám pravdu?

  • Jan Valachovič

    24 července, 2007

    Nemáte, ani náhodou…

  • Adam Tomášek

    27 července, 2007

    Tak kolik tedy přijde poradci na prvni urovni za 1 mil. hypotéku u Vás ve Fincentru? Provize jsem viděl a na výši 9.350 Kč se ani nehrabou. Máte podobné provize jako TopConsultant, protože nakupujete produkty u stejného prodejce.

  • Jan Valachovič

    31 července, 2007

    Máte podobné provize jako TopConsultant, protože nakupujete produkty u stejného prodejce.

    Hezký vtip, nemáte ještě nějaký?
    P.S. ne u Vás, ale u vás – zatím mě firma nepatří 😉

  • Adam Tomášek

    31 července, 2007

    Pane Valachovici, proc tedy nenapisete cisla? Zajimalo by mne kolik ma novacek na 1 pozici u vas 🙂 provizi za 1 mil. hypoteku. Nebo o tom se nesmi mluvit? 😀

  • Sawyer

    17 září, 2007

    Ahátě v kabátě, pane Valachovič: http://www.partnersblog.cz/Novinky/6AB48631-FCD7-41DD-9C28-51E93125A6C9.html

  • Adam Tomášek

    23 července, 2007

    Mají 😀 Jaké provize jdou nováčkovi za 1 mil. hypotéku? 🙂

  • Tomáš Vystrčil

    25 července, 2007

    Z produktů IŽP, které umožňují investovat do fondů externích správců je v současné době produkt Aegonu (nabízený Partners) nejlepším produkt na trhu vůbec, pokud to budeme hodnotit z pohledu hodnoty pro klienta. Základní fakta o produktu Agonu, který jsem připravili pro Partners jsou následující:
    – 0% management fee (žádný zdvojený)
    – 2,5% rozdíl nákupní a prodejní ceny
    – 7% srážka z počátečních jednotek
    – 40 Kč administrativní poplatek měsíčně
    – nejlevnější rizikové pojistné pro případ smrti na trhu
    – 20 fondů od 8 správců, Pioneer, Franklin, Templeton, IKS, Parvest, ABN Amro, ISČS, Conseq
    – rebalancing portfolia v posledních 10 letech (kvartální přesouvání aktiv do méně rizikových instrumentů)

    Odpovědět

  • Pavel Novák

    25 července, 2007

    🙂 zejména fondy jsou super. poplatkově velmi dobré, zejména krytí smrti a nezávislost pojistných částek, ale myslím, že produkt AXY pro Partners – Partner for Life je poplatkově ještě trošku jinde, ale u AEGONu je to cena za kvalitní fondy. 🙂 Více by mělo být myslím v srpnovém poradci. Každý produkt je pro někoho jiného.

    A třetí nový produkt pro Partners od AVIVY LIFEINVEST je tak dobrý, že si ho asi sám uzavřu na krytí celé své velké rodiny. Jde o velmi originální a v ČR zatím neexistující unit-link, který striktně odděluje spořící složku – investici a veškerá krytí, kterých je mraky – na trhu není flexibilnější produkt umožňující vyšší krytí celé rodiny (až pět dětí) za super cenu. Určitě o tom pan Šídlo napíše hezký článek.

    Přidanou hodnotou určitě je, že na všech portfoliích v těchto IŽP se podílel Pavel Kohout.

    Všechny tyto produkty se vyznačují snahou pojišťovny i poradenské firmy vytvořit něco pro klienta rozumného, protože všechny ostatní firmy na trhu na to prostě „serou“ a snaží se jen dojit provize. Podívejte se například, kde je dnes slavný Clever, co s ním provizní trendy a tlaky udělaly. A to co dokázala za pár měsíců centrála Partners naznačuje, kdo je budoucím králem trhu a kdo prostě umí. :)))

    A to jste nikdo neviděl software, který mají poradci k dispozici – o tom se jim mohlo jen zdát. :)))

    POZNÁMKA: Můj příspěvek je do jisté míry samozřejmě subjektivní, protože jsem spokojeným poradcem Partners

    Odpovědět

  • Jirka Hlisnikovský

    27 července, 2007

    Sestavoval v minulosti někde Pavel Kohout portfolia? Nějak jsem neměl to štěstí narazit na tyto informace. Z práce v bance vím, že analytici se vyhýbali sestavování portfolií jako čert kříži:-)

  • Pavel Novák

    27 července, 2007

    Ano, minimálně myslím v ING.

  • Anonym

    27 července, 2007

    S tím nejlevnějším rizikovým pojistným je to dvousečné . Je sice levné , na druhé straně se VELMI často stává , že klient neprojde zdravotním dotazníkem . Pojistné je potom trochu jinde.

    Odpovědět

  • Tomáš Vystrčil

    27 července, 2007

    Podíl navýšených či odmítnutých klientů je u Aegonu srovnatelný s ostatními pojišťovnami a pohybuje se (pro riziko smrti) kolem 10%. Rozhodně neplatí, že by nižší cena zpřísnila podmínky pro přijetí (i když to naše konkurence může tvrdit).

  • kAREL Z.

    6 srpna, 2007

    Přiznám se, že jsem se nad tim taky pozastavil. Podle jejich prohlaseni, že maji novy produkt s bezkonkurenčníma poplatkama pro klienta by mě zajímalo jake smlouvy dělají když jim vychazí tato částka na smlouvu, případně kdo to dotuje. Navic i kdyz je pravda, že po prvním měsici to nebude ještě tak horké, to ještě zamíchá storno některých smluv (pochybuju že by nebylo ani jedno storno).

    Odpovědět

  • ExOVB

    22 července, 2007

    TO SNAD NEKDO NEMOHL MYSLET VÁŽNĚ????
    Společnost Partners začala poskytovat finanční poradenství po celé České republice v červnu 2007. Jejími majiteli jsou Kateřina Palková, Pavel Kohout, Jan Majer a Tomáš Prouza.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    A co jako někdo nemohl myslet vážně? Do firmy přešlo celé jedno výkonově špičkové zemské ředitelství OVB. To je jako když dobře rozjetý vlak přejede z jedné koleje na druhou a tam pokračuje v jízdě – pokud jde tedy o počet smluv a vytvořený obrat, jde podle mne o čísla reálná. Pokud jde o příjem poradců, je to jen teorie (80%vytvořených provizí/počet poradců), nejde tedy v žádném případě o peníze, které by za červen přišly na účty poradců…. A přepočet provize na 1 smlouvu bohužel ukazuje, slovy Petra Fejtka, na bouchání životek….

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    22 července, 2007

    Jak je to pane Safranku, s těmi majiteli, Vy tomu věříte že opravadovymi majiteli Partners jsou osoby výše uvedené, nebo je to taková schovávaná na Kočku (OVB) a myš (Partners) tedy pěknou nakrmenou super myš. Nemáte náhodou zprávu jak to dopadlo s ING a AXOU v ČR, z té „slovenské“ nahrávky (SR Frahnert) jsem alespon pochopil, že v ČR může Partners na spolupraci s ING a Axou zapomenout a ejhle mají je na svých stránkách za partnery. Díky za info.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    Pokud jde o akcionáře Partners, nemám žádné infomace a nijak mne to netrápí…. A pokud jde o různé nátlaky na finanční instituce typu „buď s námi nebo s XY“, tak jsou to podle mne předem prohrané boje. Je docela komické, jak všichni tvrdí, že jejich analytické tými vybírají ty nejlepší finanční domy pro jejich klienty a najednou jsou ochotní se těchto špičkových finančních produktů od špičkových finančních domů klidně vzdát jenom proto, že dotyčná instituce začne spolupracovat s momentálně nenáviděnou konkurencí… Podle mne si organizátoři takových nátlaků nevidí na špičku nosu a občas by si měli přehrát svá vlastní plamenná školení….

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    týmy nikoliv tými – omlouvám se…

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    23 července, 2007

    Hledám pořád Lukeše a Borkovce a oni nikde!!!

  • Jan Majer

    23 července, 2007

    Zkuste web http://www.partnersgroup.cz, sekce O nás, Františku.

  • Petr Šafránek

    23 července, 2007

    Tam si ovšem pan František jen potvrdí svoji terorii o hře na kočku a myš, neboť se dozví, že bývalé špičky MLM sítě OVB jsou v Partners „odbornými poradci“, což je činnost, která není činností zprostředkovatelskou, tudíž neslučitelnou s konkurenčními doložkami ve smlouvě s OVB, že….

  • emil

    26 července, 2007

    Co říkáte jako „finanční poradce“ na kauzu Helvag a chování OVB.Po mých zkušenostech, myslím, že neexistuje ani finnanční poradce ani zprostředkovatel, ale pouhý prodavač prodůktů. Neb jak jsem se přesvědčil na vlastní kůži,“finančního poradce“ může dělat téměř kdokoli, kdo umí mluvit a má hroší kůži.Tak to alespoň fungovalo u OVB. A o chování vedení OVB se už nebudu ani zmiňovat…musel bych vyprázdnit obseh žaludku.

    Odpovědět

  • jeen

    23 ledna, 2010

    NAOPAK

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    21 července, 2007

    Souhlasím s Vámi v tom, že v oboru působí naprostá většina jako OSVČ.
    Nesouhlasím s Vámi v tom, že by se muselo vycházet z jejich daňových přiznání, a že by se musely vzít v úvahu náklady spojené s činnosti?
    Lze vycházet z Vyúčtování produkcí za jednotlivé měsíce. Naprostá většina těchto OSVČ totiž působí jako Obchodní zástupci zprostředkovatelských firem.
    Myslím si, že by bylo mnohém větším nesmyslem srovnávat Průměrnou (předpokládám, že hrubou) mzdu zaměstnanců dle statistiky ČSÚ, s čistým příjmem OSVČ (podílem dilčího základu daně z podnikání) dle daňových přiznání.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    22 července, 2007

    Nikdo nechce srovnávat hrubé mzdy s čistým příjmem OSVČ….

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 července, 2007

    Zdravím nového šéfredaktora a přeji pevné nervy v jeho práci pro tento server! A na úvod nabízím hádanku, zda byla dříve slepice či vejce? A. Slepice, protože jinak by vejce nevzniklo. B. vejce, jinak by slepice nevyrostla. C. obé, protože jde o navzájem podmíněnou existenci.

    A byli dříve poradci, nebo zprostředkovetelé finančních produktů? A. poradci, protože dobráci od kosti měli nutkavou potřebu někomu pomáhat, nedbajíce svého hmotného zájmu. B. Zprostředkovatelé, protože peníze voní a lze si za ně leccos koupit. A zprostředkování je báječně placená práce. Schopný muž vydělává více, než ministr… C. Oba, protože jde o navzájem podmíněnou existenci.

    Je zprostředkování podmínkou nutnou pro obživu poradce? Pročpak poradci nedrnčí telefon od neznámého muže, který právě přeskupil své spotřební priority a žádá pomoc, ochoten zaplatit jako v advokátním tarifu? Je poradenství pracovním nástrojem zprostředkovatele, který by bez něj nesměl zprostředkovat?

    Je Poradce ctihodný muž, zatímco zprostředkovatel jen (s)prostý obchodník? Osoby, které mají potenciál svého dalšího rozvoje, si nutně tyto otázky pokládají. Jinak v tomto oboru jen překážejí a kazí pověst ostatním, co chtějí pokračovat a být v něm úspěšní. Nezáleží přece na tom zúčastnit se, ale vyhrát! 95% spoluobčanů nezávislého finančního poradenství naplno teprve využije. Není sporu o tom, zda, ale kdy se tak stane. A štěstí přeje připraveným! Tento rébus, tedy jak eticky a přitom s potřebným drivem obsloužit klientelu je věčný a způsobuje roztržky účastníků většiny diskusí. Neboť neschopný zprrostředkovatel zemře hlady, i kdyby byl vzorem eticky a odborně fundovaného poradce. A současně pokleslý, nebo eticky a odborně nevyzrálý poradce zcela jistě nebude smět příště (poprvé) zprostředkovat. Mít drive je nutné, jinak svého potenciálního klienta propouštíme na trh, aby jej mohla obsloužit konkurence. Nemáme pravdu, když sice máme vize a jsme něco jako Bůh etických poradců, když míříme do fronty na Úřadu práce. Reálně se tím totiž proviňujeme na většinovém klientovi, protože o jednoho nezávislého poradce bude méně, takže statisticky vzroste úspěšnost přepážkových pracovníků finančních domů. Současně to nesmíme přepálit, abychom nemuseli chodit se škraboškou. Věčné dilema, které mě kdysi přivedlo k postulátu o relativním poradenství, protože všichni prožíváme dědictví finanční negramotnosti české populace.

    Legendární Kendy v jednom z prvních dílů Kleinových Básníků štěpánkovi sděluje obecně platnou větu, kterou třeba vytesati do skály na okraji každého města: „Schopný muž místo nehledá, ale vytváří“ Nepřipomíná Vám to něco z Vašeho článku?

    Odpovědět

  • Petr Zámečník

    20 července, 2007

    Děkuji za přání. Co se týče otázky slepice a vejce, mám poměrně jasno. První bylo vejce :-). I když odhlédnu od skutečnosti, že otázka bývá položena obecně a vejce, které předcházelo slepici, mohlo patřit některému z praještěrů, podle mé představy Darvinovy teorie se slepice vyvinula ve vejci – a tudíž ono vejce muselo slepici předcházet. A protože se z onoho vejce vyvinula slepice, muselo se nepochybně jednat o vejce slepičí.

    Za finanční poradenství si lidé zatím nezvykli platit. Proto aby se poradce uživil, musí být zároveň finančním zprostředkovatelem – a byť jsou společnosti, které poskytují placené poradenství, zpravidla též inkasují provize za zprostředkování obchodu. A provize zvyšují motivaci poradce poradit i produkty, které jsou pro něj výhodné i z provizní stránky. To neznamená ale, že musí radit špatně, vůbec ne. Jen se bude ze dvou téměř totožných varian pro klienta klonit k té výhodnější i pro něj – tedy, je-li dobrým poradcem.

    Co si myslíte o připravovaném návrhu ministerstva financí ohledně možnosti vrátit libovolný finanční produkt do určité doby?
    Viz http://www.investujeme.cz/?object=digest&sid=258

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 července, 2007

    Nemyslím si, že jakákoliv regulace státu může být natolik silná, jako informace, které klient získá před podpisem jakékoliv smlouvy. Klient má mocné možnosti, pokud ovládá třeba jen internet. Klient je svéprávný a je v jeho zájmu žádat informace a prověřit je před podpisem slouvy. Termín 14 dnů je velmi krátký a jako efektivní bych viděl období nejméně 2 roky. Máme tu ovšem problém, protože optikou důsledně minimalizovaných nákladů zmizí z trhu nejen IŽP, ale brzy i OPF a
    nastoupí self-mademani poradci, tátové od rodin, co si přes internet pořizují ETF. Zmizí finační poradci, plynule se trhu přizpůsobí. Představa, jak si soustružník, právě tak jako zemědělec, vědec, lékař či učitel odskočí k internetu, aby na onvista.de sledovali vývoj svých CP, je vskutku bizarní a patří spíše do reality v USA, nikoliv zde.

    Klient se násilnou regulací státu bezpečně dostane do situace, že sice může – smí – musí nakoupit jen to nejlevnější, zato však bude mít jistotu, že nikdo z profesionálních poradců jej nebude chtít, nebo nebude moci obsluhovat. Něco jako Callin. Hádejte, jak to dopadlo pro Callin i pro klienty? Klient bude zoufalý, protože bude mít jen volby dvě. Stát se finančním odborníkem, nebo zcela rezignovat na poradenství – to jej ještě více připoutá k přepážkám. A ty jsou motivovány plánem produkce, stejně jako jakýkoliv MLM poradenský systém. A poradci? Jsou to Ti nejschopnější lidé, co uznám. Ti hlady nezemřou. Ale státu jde o zájem klientů, že? Ti hlady zemřou – budou k tomu směřovat. Finanční smrt se přiblíží. Již dnes je hrozivé riziko, že mnoho lidí bude žít dlouho, ve zdraví, ale v chudobě, až jim bude nad 65 let.

    Závěr: denně trpíme klientovy vrtochy a pečujeme o jeho i naše zájmy. Když tu nebudeme my, bude to pro klienta daleko horší. Státnímu úředníku – právě tak jako jednobarevné obchodní síti – je srdečně jedno, že klient své milióny reálně, tedy nad inflaci, nevydělá. Hlavně, když si nakoupí jen to nejlevnější… a svých cílů stejně nedosáhne, protože démon aktuální spotřeby zvítězí, tak jako vítězí celé věky. Mé zamyšlení je stejně jen špatným snem, protože finančníci zalobbují a vláda i parlament změknou. Jde totiž i o jejich peníze. Finanční domy chtějí jednoduchý trh. To jsou silnější hráči, než nějaký ministr financí.

    Odpovědět

  • Pavel Bernášek

    1 srpna, 2007

    Není divu, že lidi z AWD a OVB odcházejí ke konkurenčním společnostem, když například oproti Fincentru a Broker Consulting mají jejich poradci poloviční provize. Přitom nabídka produktů, systém vzdělávání a podpory je srovnatelný. Asi by se německé společnosti měli spokojit s nižším ziskem pro sebe.

    Odpovědět

  • flek

    17 srpna, 2007

    Dobrý den všem. Předpokládám, že tady máte zkušeností dostatek co se týče poradenských firem. Chtěl bych se Vás zeptat, aby jste mi nezávisle odpověděli na otázku, která z níže uvedených poradenských či zprostředkovatelských společností je opravdu kvalitní co do školení, provizí, úspor, poradenství, poplatků za školení, spolupráce s ostatními institucemi a co do šíře poskytovaných služeb (Broker Colsunting, Partners, AWD, OVB,ZFP). Dik

    Odpovědět

  • Adam Holý

    17 srpna, 2007

    Některé kvalitní poradenské firmy Vám tu chybí…

    Odpovědět

  • flek

    17 srpna, 2007

    Když chybějící srovnáte i s těmito… Vypsal jsem ty, které mají na českém trhu největší obraty. Ale pokud můžeten mezi sebou srovnat výše zmíněné, budu rád.

    Odpovědět

  • Martin

    28 září, 2010

    Partners a AWD bych povazoval za velice slušné společnosti, možná bych přidal ještě B.C. Zbytek už na tom tak skvěle není…

    Dělám v branži více jak 2 roky a setkal jsem se se všemi jmenovanými společnostmi…

    Odpovědět

  • svoboda

    17 srpna, 2007

    Porovnani tady asi nenajdete..nikdo nemuze rict objektivne ktera je kvalitni. Nikdo nezna vnitrni chod vsech spolecnosti. To znamena ze vsechny nazory ktere prijdou na Vas dotaz budou subjektivni:-)

    Odpovědět

  • Radek

    29 září, 2010

    Možnost mají srovnávat pouze poradci, kteří prošli několika společnostmi. To by mohlo dát dobrý obrázek…

    Odpovědět

  • NIck Leeson

    26 února, 2009

    tohle jsem našel ve výroční správě jedné nejmenované společnosti. Připadá mi to jako serioznější popis platu

    Průměrný výdělek spolupracovníka
    na pozici konzultant v roce 2007 dosáhl úrovně
    28 468 Kč, na pozici finanční specialista 53 640 Kč,
    na manažerských pozicích 95 234 Kč a v ředitelských
    funkcích 414 326 Kč.

    Odpovědět

  • Radek

    26 února, 2009

    To je pěkné, ale jste si jist, že by to řídící pracovníci v Česku chtěli zveřejnit? Rázem by odkryli karty, že ředitel v ČR má stejný plat jako ředitel v EU15, kdežto všichni ostatní řekněme 30% EU15 srovnatelných pozic.

    Odpovědět

  • Pavel

    9 července, 2015

    No a vidíte. Nakonec dospějeme k tomu, že finanční poradci za svoji práci žádné peníze chtít nebudou, od pojišťoven je nedostanou a přejdou na pránickou stravu. A to i s rodinami.
    Já si myslím, že za dobrou práci by měl člověk dostat zaplaceno od klienta. A pak tohle nemusíte řešit. Jen je třeba těm klientům ty náklady říct a také jim vysvětlit, za co je platí. Více v projektu jakbytbohaty (tečka) cz

    Odpovědět