Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Citibank věnovala na společensky odpovědné projekty v roce 2015

Autor: Citibank | 13.01.2016 16:57 | Kategorie: Banky | 0 komentářů
Tagy: společensky odpovědné projekty Citibank

Pomáhala ženám v azylových domech a podpořila zájem o podnikání u studentů středních škol.  

V loňském roce se Citibank aktivně podílela na široké škále společensky odpovědných projektů z oblasti finančního a ekonomického vzdělávání, rozvoje neziskového sektoru a charitativních aktivit realizovaných ve spolupráci s neziskovými organizacemi v České republice. Společensky odpovědné aktivity, které tvoří nedílnou součást firemní kultury Citi a patří k důležitým hodnotám banky, podpořila Citi v České republice v roce 2015 částkou téměř
4 miliony korun.

„Stejně jako v předchozích letech spolupracujeme na společensky odpovědných projektech s mnoha neziskovými organizacemi. Již třetím rokem podporuje Citi Foundation společně s „Nadací Terezy Maxové dětem“ matky a ženy žijící v azylových domech. Těší mne, že díky aktivní spolupráci na tomto prvním projektu svého druhu již můžeme vidět konkrétní lidské příběhy se šťastným koncem,“ říká Michal Nebeský, generální ředitel Citi v České republice, a dodává: „Nezapomněli jsme ani na naši mládež a podpořili studenty středních škol, kteří se zapojili do projektů v oblasti rozvoje podnikání. Mohli si tak vyzkoušet, jak funguje firma a podnikatelské prostředí v praxi, což může být jedna z variant pro jejich budoucí uplatnění na trhu práce.“

Citi Foundation

Citibank se dlouhodobě zaměřuje na oblast finančního vzdělávání sociálně slabých obyvatel a rozvoje podnikavosti mladých lidí, které podporuje prostřednictvím grantů udělovaných z firemní nadace Citi Foundation. Banka dlouhodobě spolupracuje v této oblasti s vybranými partnery z řad neziskových organizací. V loňském roce přispěla Citi Foundation těmto českým neziskovkám částkou ve výši 3 100 000 korun.

  • V roce 2015 pokračovala spolupráce Citi Foundation s Nadací Terezy Maxové dětem na projektu „Made by“, který společně spustily v  roce 2013 a který je zaměřen na zvyšování finanční gramotnosti matek a žen žijících v azylových domech v České republice. Je to první projekt svého druhu zaměřený na tuto cílovou skupinu. Primárně se projekt věnuje prevenci odebírání dětí ženám, které se dostaly do nepříjemné životní situace zejména z finančních důvodů. Dalším cílem je pomoci ženám postavit se na vlastní nohy, aby byly schopné se postarat o své děti, a ty tak mohly vyrůstat ve své biologické rodině. V loňském roce se ke dvěma azylovým domům, které byly v pilotním projektu, zapojily další tři, celkově tak projekt pomáhá již 5 azylovým domům – ve  Vsetíně, Oseku, Roudnici nad Labem, Teplicích a Lovosicích. Projekt podpořila Citi částkou 1 470 000 korun. V minulém roce se projektu zúčastnilo 49 žen žijících v azylových domech, přičemž 17 žen si ušetřilo peníze na vlastní bydlení a 46 žen si našlo pracovní uplatnění. V průběhu roku ženy vyrábějí i nejrůznější výrobky, které se následně prodají za účelem vytvoření zisku. Výtěžek z prodaných výrobků činil za loňský rok necelých 43 000 korun.

  • Již čtvrtým rokem spolupracovala Citibank s Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity na společném programu, který byl zaměřen na zvyšování finanční gramotnosti sociálně slabých obyvatel, přičemž právě vysokoškolští studenti byli zvoleni jako možní vhodní šiřitelé vzdělání v oblasti finanční gramotnosti ve společnosti. Program si klade za cíl dosáhnout systémové změny a představit nový přístup k problematice finanční gramotnosti dospělé populace v České republice. V roce 2015 přispěla Citi na realizaci tohoto projektu částkou 800 000 korun.

  • Citi dlouhodobě spolupracuje s celosvětovou organizací Junior Achievement, která poskytuje mladým lidem praktické ekonomické a finanční vzdělání, rozvíjí jejich znalosti a dovednosti, inspiruje je a podporuje v aktivním přístupu k životu, aby se dovedli prosadit a byli dobře připraveni pro vstup na trh práce. Citi v České republice ve spolupráci s Junior Achievement Czech věnovala částku 860 000 korun na projekt JA Firma. Projekt rozvíjí zájem o podnikání u studentů středních škol, kteří si založí vlastní skutečnou obchodní í firmu a získají tak praktickou zkušenost s ekonomickým a finančním řízením firmy od jejího založení až po likvidaci. Do projektu se aktivně zapojili i zaměstnanci Citibank jako mentoři a přednášející na odborných webinářích.

Zaměstnanecký charitativní fond

Citibank v České republice má vlastní Zaměstnanecký charitativní fond, do kterého přispívají na základě dobrovolnosti lokální zaměstnanci. Prostředky fondu tvoří příspěvky zaměstnanců navýšené o stejnou částku poskytnutou bankou. Výsledná částka je dvakrát ročně rozdělena mezi neziskové organizace působící v České republice, které splní formální náležitosti, zašlou oficiální žádost o příspěvek a jsou vybrány výborem složeným ze zaměstnanců Citibank. Od založení tohoto fondu roku 1996, bylo již rozděleno více než 11 miliónů korun, v minulém roce bylo podpořeno 23 projektů částkou 760 000 korun. Příjemci podpory jsou především menší neziskové organizace, které fungují v rámci celé České republiky.

Dobrovolnické aktivity a charita

Zaměstnanci Citibank se věnují dobrovolnickým aktivitám v průběhu celého roku. V rámci jubilejního 10. ročníku tradičního dobrovolnického dne Citi „Global Community Day“ pomohlo více než 130 zaměstnanců-dobrovolníků 20 neziskovým organizacím po celé republice. V květnu a červnu přidali pomocnou ruku při opravách a úklidu vnějších i vnitřních prostor dětských domovů a center nebo se zapojili do ochranářských prací.

Vždy před Velikonocemi a Vánocemi organizuje banka ve svých prostorách prodejní charitativní výstavy, kde zaměstnanci mohou nakoupit výrobky z chráněných dílen či neziskových organizací. Výtěžek z obou prodejních výstav činil za minulý rok kolem 58 000 korun a pomohl vystavujícím organizacím v jejich charitativní činnosti.

Citi pořádá několikrát do roka i sbírky oblečení, kojeneckých potřeb a vybavení domácnosti. Vybrané věci putují například do dobrovolnických center Lékořice, Kojeneckého ústavu při Thomayerově nemocnici v Krči nebo se prodávají v obchodě, který je realizován neziskovou organizací Borůvka Praha.

Citibank věnovala na společensky odpovědné projekty v roce 2015 >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Komentáře


K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář. Buďte první a okomentujte tento článek.

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

banner-invr2016-investujeme-2

Články z Banky

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.02.2017 16:48

Radovan Novotný | 31.01.2017 00:00 Finanční žraloci: Daňové úniky a offshore bankovnictví

Daňový ráj se může stát i noční můrou. Pokud chcete před daněmi a mocí daňových úředníků utéct do daňového ráje, pak si to raději rozmyslete. I když třeba na daních něco ušetříte, pravděpodobně narazíte na finanční žraloky, kteří se o peníze odkloněné do zahraničí rádi postarají. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Jana Zámečníková | 30.01.2017 00:00 Petr Žabža: S pravidelným investováním neotálejte

Investice do fondů nabízených v České republice nepřestávají růst. Stále populárnější jsou také pravidelné investice. „Pravidelné investice by měly tvořit základ portfolia každého investora a s jejich začátkem není třeba otálet,“ říká ředitel investiční produktů ING Bank Petr Žabža, který v lednu 2017 přešel do ING Bank ze společnosti Patria Finance. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

David Krůta | 23.01.2017 00:00 České bankovnictví: Je bezpečné

Luxusní stavby na prestižních místech. Ty nejhezčí domy na náměstích. Chrom, sklo, kamenná schodiště a elegantně oblečení zaměstnanci. To vše se nám vybaví při slově „banka“. Banka ale není jen onen honosný dům.  Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 24.01.2017 09:06

Radovan Novotný | 19.01.2017 00:00 Finanční žraloci: Banky, poplatkové a úrokové kejkle

Říká se, že moudré je myslet skepticky a přitom počínat si optimisticky. S přehršlí skeptických pohledů na možné hříchy vznikající ve finanční branži se se svými čtenáři rád dělí německý publicista Günter Ogger (*1941). Finanční branže je podle něho povedeným spolkem, pro který jsou malé ryby také ryby. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další články »

Krátké zprávy z Banky

20.02.2017 17:48 Italské banky dostanou záchranný balíček, aby přežily

Italský bankovní trh se topí v dluzích. Vláda se nyní rozhodla pro záchranu svých bank, kterých je v zemi na 600 a přislíbila dotazi 20 miliard eur. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.02.2017 14:46 Papír již netáhne. Banky se přiklánějí k elektronizaci

Přechod z tištěných smluv na ty elektronické začíná využívat větší a větší procento bank. Pro klienta je yvužití elektronického podpisu a biometrického ověřování jednodušší. Pro banku zase levnější. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.02.2017 15:38 Home Credit chystá expanzi mikropůjček do zahraničí

Českému Home Creditu se na poli mikropůjček daří. Začal proto plánovat zahraniční expanzi nových produktů. Do zahraničí chce zamířit s novým produktem, kterým je původní mikropůjčka Click Credit, která se posléze přejmenovala na Japonskou půjčku a v únoru na Kamali. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.02.2017 11:54 Úspory Slovákov sú v (ne)bezpečí!!!

Píšeme na Investujeme.sk: Slováci sa začínajú odvracať od termínovaných vkladov. Paradoxne tak však nerobia v čase najnižšieho reálneho výnosu, ale v čase opticky najnižšieho percentuálneho úroku. Slabá investičná gramotnosť a averzia k riziku je však najmä záležitosťou doterajších generácií. S novými investičnými možnosťami a otvorenou hlavou sa nová generácia budúcich investorov pravdepodobne podstatne zmení. Vzrastie tak aj jej odolnosť voči riziku. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

15.02.2017 15:37 MONETA Money Bank má nového ředitele marketingové komunikace

Stal se jím od února letošního roku Jan Müller, který v oboru marketingové komunikace není žádným nováčkem. Nový ředitel má s marketingovou komunikací dvacetileté zkušenosti ve vedení různých týmů i projektů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jaký očekáváte rok 2017?

Lepší než 2016. (134)
 
Stejný jako 2016. (15)
 
Horší než 2016. (1220)
 Celkem hlasovalo 1369 čtenářů

banner-300-300

Nejčtenější články z Banky za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »