CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

09. 12. 2015

0 komentářů

Vánoční dárky nakupujeme přes internet – ukázal průzkum PayPal a GfK

 


 

  • Ať již byly zakoupeny online či ne, nejvíc nás pod stromečkem potěší oděvy, potřeby do domácnosti a osobní elektronika. Stále atraktivnějším dárkem se současně stává digitální zboží.

Vánoční svátky jsou za dveřmi a společnost PayPal se proto rozhodla zjistit, jak lidé připravují a nakupují vánoční dárky. Výzkum, který pro společnost PayPal provedla agentura GfK, se zaměřil na pět zemí a zahrnoval také Českou republiku. Zúčastnilo se ho přes pět tisíc spotřebitelů.

84,5 % respondentů odpovědělo kladně na dotaz, zda nakupují vánoční dárky online. Třetina (33,3 %) pak využívá při vánočních nákupech mobilní zařízení. Navíc se ukazuje, že pouze 7,2 % Čechů nikdy nekoupilo žádný vánoční dárek online.

Při nákupu vánočních dárků online obvykle volíme potřeby do domácnosti a osobní elektroniku (59 %). Další oblíbené kategorie dárků zakoupených online představují hračky (volba 44,6 %) a digitální zboží, jako jsou elektronické knihy, hudba, video, hry (stažené hry a předplatné), což platí pro 42,5 % z nás. Tento digitální trend je také patrný z údajů, které ukazují, že 27,2 % Čechů již někdy někomu koupilo digitální dárek.

Vzhledem k rostoucí oblíbenosti digitálního zboží rozšířila společnost PayPal 1. července 2015 svůj program ochrany kupujících na nehmotné zboží neboli předměty, které nevyžadují fyzickou přepravu od prodejce k zákazníkovi. PayPal nyní kupujícím vrátí peníze, pokud obdrží službu či digitální produkt významně se lišící od popisu prodejce nebo pokud prodejce zaplacenou službu či digitální produkt nedodá[1].

REKLAMA

Co se týče placení, tak za vánoční dárky nakoupené online Češi většinou platí hotově při doručení (52,6 %), debetní nebo kreditní kartou (39,2 %), bankovním převodem (50,1 %) nebo s použitím elektronické peněženky – PayPal nebo jiné služby (19,7 %). Na dotaz, zda mají v budoucnu v úmyslu použít při online nákupech službu PayPal, odpovídají respondenti kladně v 39,7 % případů.

„Jedním z nejlepších řešení, jak se vypořádat s nechtěnými dárky, je služba PayPal Refunded Returns. Díky tomuto řešení mohou spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné. Lidé tak mohou při nákupech využívat stále pohodlnější a bezpečnější prostředí, pokud si chtějí vybrat dárek od místních či zahraničních prodejců z celého světa[2],“ uvádí Matt Komorowski, ředitel společnosti PayPal pro prodej ve střední a východní Evropě.

Vánoce nabízejí skvělou příležitost vyzkoušet si, jak rychlé, snadné a bezpečné může být nakupování online. Nejenže můžeme v zahraničí najít jedinečné dárky za nejlepší cenu, ale pokud se něco pokazí nebo pořízený vánoční dárek není tak skvělý, jak jsme očekávali, každý uživatel služeb společnosti PayPal se může spolehnout na plnou podporu nakupujících a vrácení poštovného.


[1] Úplné informace o programu ochrany kupujících společnosti PayPal a jeho podmínky najdete v uživatelské smlouvě společnosti PayPal, k níž získáte přístup prostřednictvím tohoto odkazu.

REKLAMA

[2] Tři vrácené produkty až do výše 820 Kč za každou zásilku. Službu vrácení poštovného nabízí PayPal Pte. Ltd. spolu s manažerem služby, společností TELUS International Europe. Tato služba se poskytuje do konce roku (31. prosince 2015). Podmínky služby a zásady ochrany osobních údajů pro střední a východní Evropu naleznete zde: https://www.paypal.eu/returns/

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *