Čtvrtek 22. dubna. Svátek má Evžénie.

Zlatá koruna 2015 Slaví malé banky a velké pojišťovny

Investice 27.05.2015 | 08:50 0 Komentářů

V  TOP HOTELu Praha byly na slavnostním galavečeru vyhlášeny výsledky soutěže Zlatá koruna. Zatímco v pojišťovnictví kralují tradiční značky, z bank se nejlépe vedlo těm mladším. Nejvyšší počet ocenění si letos odnášejí Fio banka a Kooperativa pojišťovna.

V soutěži se mezi sebou utkalo 216 produktů od 77 společností. Hodnocení měla na starosti víc než třísetčlenná odborná porota, Finanční akademie Zlaté koruny. Ta produkty hodnotí podle běžné školní stupnice. O shovívavosti přitom nemůže být řeč. Průměrná známka v letošním ročníku byla dvě mínus.

„Když jsem soutěž před třinácti lety zakládal, bylo na trhu pár bank a byli jsme rádi za každou, byť drobnou novinku. Dnes je situace úplně jiná a přesto porotci neplýtvají jedničkami. Jako klient jsem za to rád. Dokazuje to, že se potenciál konkurence stále nevyčerpal a podle odborníků můžeme do budoucna čekat ještě lepší služby,“ komentuje výsledky Dr. Pavel Doležal, ředitel projektu Zlatá koruna.

Nejblíže k budoucnosti ohledně kvality má teď podle porotců Fio banka. V pomyslném kanadském bodování vede žebříček s pěti zlatými a třemi stříbrnými korunami. Dařilo se jí napříč produktovou nabídkou. Zvítězila v kategoriích Účty, On-line aplikace a Obchodování s cennými papíry. U podnikatelů pak zabodovala v Podnikatelských účtech a Podnikatelských úvěrech, navíc si odnáší zlato z ankety – Ceny podnikatelů Zlaté koruny.

Na druhé místo se mezi banky vměstnala pojišťovna Kooperativa se dvěma zlatými, třemi stříbry a dvěma bronzy. Výjimečně se jí dařilo v Neživotním pojištění a Pojištění pro podnikatele. Stříbro přidala v Životním pojištění, kde ji předstihla Pojišťovna České spořitelny, která kategorii pevně vládne již několik let.

Equa banka na třetím místě podle porotců dokázala, že umí nabídnout zajímavé úvěry. Nejlepší hypoteční i spotřebitelské úvěry patří právě jí. Laická veřejnost přidala Equa bance také Zlatou korunu v Ceně veřejnosti za běžný účet. V anketě Cena veřejnosti a Cena podnikatelů se letos sešlo přes 90 000 hlasů. 

To, proč se především „mladé“ banky musejí snažit, vysvětluje nedávný průzkum pro Fórum Zlaté koruny na téma Vize bankovnictví. „Dlouhodobě nám vychází velmi vysoká spokojenost  klientů s hlavní bankou, o to těžší je dnes upoutat jejich pozornost. Až čas ukáže, zda např. mobilní bankovnictví, aktivity bank na sociálních sítích, čistě internetové banky (bez poboček) nějak výrazně ovlivní strukturu klientů bankovního trhu,“ říká Tomáš Macků, Research & Communication Director agentuy Ipsos, která výzkum realizovala.

Porotci svou spokojenost s konkrétními produkty projevili prostřednictvím víc než 35 tisíci dílčích známek. Každý soutěžící si odnesl známky ve třech kritériích, ze kterých se váženým průměrem počítá výsledné hodnocení.

„Zpravidla nejvyšší váhu kladou porotci na ekonomické kritérium, tedy na cenu a výnosy produktu. V průměru napříč kategoriemi je to skoro čtyřicet procent. Kvalita, druhé kritérium, se do výsledků promítá takřka přesně vahou jedné třetiny. Bezpečnosti pak náleží třetí místo se sedmadvaceti procenty,“ vysvětluje prof. Michal Mejstřík, předseda Rady Finanční akademie Zlaté koruny, která nejen dohlíží na regulérnost soutěže, ale schvaluje i členy Finanční akademie, kategorizaci a parametrizaci produktů a celý systém hodnocení.

Váhy, krom toho, že podstatně ovlivňují známku, také prozrazují, čemu by se lidé při výběru produktů měli věnovat nejvíc. Zmíněné průměrné váhy například dobře odpovídají základním bankovním produktům – účtům nebo platebním kartám. Půjdete-li si ale vybírat pojištění, radí Finanční akademie Zlaté koruny víc zohlednit kvalitu, tedy rozsah krytí, kterému zde dala plných 40 %. Na bezpečnost se zase dívejte především u on-line aplikací.

Novinkou letošního ročníku je udílení Ceny Zlaté koruny za společenskou odpovědnost. Premiérové vítězství v ceně, která bude putovní, si odnáší Česká spořitelna. Ocenění získala na základě výsledků exkluzivního výzkumu agentury Ipsos pro Zlatou korunu, kde ji za společensky nejodpovědnější finanční dům spontánně označilo nejvíc respondentů. Na druhém a třetím místě se shodně umístily ČSOB a Komerční banka

Výsledková listina Zlatá koruna 2015

 Hlavní kategorie

 Novinka roku

  1. Převod hypotéky Air Bank – Air Bank
  2. Mobilní aplikace mBank 2.0 – mBank
  3. Bezkontaktní nálepka MasterCard – Raiffeisenbank

Cena veřejnosti

  1. Běžný účet Equa bank – Equa bank
  2. Kreditní karta Cetelem – CETELEM ČR
  3. Spořicí účet ING Konto – ING Bank

Cena podnikatelů

  1. Fio podnikatelský účet bez poplatků – Fio banka
  2. Firemní běžný účet Equa bank – Equa bank
  3. Cetelem AUTO – CETELEM ČR

Produkty určené retailovým zákazníkům

Účty            

  1. Fio osobní účet bez poplatků – Fio banka
  2. Běžný účet Air Bank – Air Bank
  3. Běžný účet Equa bank – Equa bank

Stavební spoření                 

  1. WÜSTENROT Kamarád+ – Wüstenrot – stavební spořitelna
  2. Stavební spoření ProSpoření – Wüstenrot – stavební spořitelna
  3. Půjčka ProBydlení – Wüstenrot – stavební spořitelna

Hypotéky

  1. Hypotéka – Equa bank
  2. Hypotéka s Bezpečným financováním – Hypoteční banka
  3. Účelová Variabilní hypotéka – Raiffeisenbank

Úvěry

  1. RePůjčka – Equa bank
  2. Půjčka Air Bank – Air Bank
  3. PRESTO Půjčka Převedení úvěru – UniCredit Bank

Platební karty

  1. Bezkontaktní platební nálepka – GE Money Bank
  2. Bezkontaktní karta Equa bank – Equa bank
  3. Kreditní karta DE LUXE – Raiffeisenbank

On-line aplikace                  

  1. Fio Smartbanking – Fio banka
  2. Fio API Bankovnictví 2.0 – Fio banka
  3. Nové internetové bankovnictví mBank – mBank

Životní pojištění

  1. FLEXI životní pojištění – Pojišťovna České spořitelny
  2. PERSPEKTIVA – Kooperativa pojišťovna
  3. FLEXI životní pojištění – JUNIOR – Pojišťovna České spořitelny

Neživotní pojištění

  1. Cestovní pojištění KOLUMBUS – Kooperativa pojišťovna
  2. Komplexní pojištění vozidla NAMÍRU – pojištění odpovědnosti z provozu vozidla Kooperativa pojišťovna
  3. Komplexní pojištění vozidla NAMÍRU – havarijní pojištění – Kooperativa pojišťovna

Penzijní spoření

  1. ZENIT – doplňkové penzijní spoření – Conseq penzijní společnost
  2. Conseq globální akciový účastnický fond – Conseq penzijní společnost
  3. Doplňkové penzijní spoření u Česká spořitelna – penzijní společnosti – Česká spořitelna – penzijní společnost

Podílové fondy

  1. Active Invest – Conseq Investment Management
  2. Horizont Invest – Conseq Investment Management
  3. Conseq Invest Akciový fond – Conseq Investment Management

Obchodování s CP

  1. Fio e-Broker – Fio banka
  2. Fio Smartbroker – Fio banka
  3. Obchodník s cennými papíry – Patria Finance

Produkty pro podnikatele

 Podnikatelské účty

  1. Fio podnikatelský účet bez poplatků – Fio banka
  2. Spořicí účet Fio konto – podnikatelský – Fio banka
  3. Podnikatelské eKonto START – Raiffeisenbank

Podnikatelské úvěry

  1. Fio podnikatelský úvěr – Fio banka
  2. ČSOB Leasing – HIT Kredit – podnikatelský úvěr – ČSOB Leasing
  3. AGRO 2015 – ČSOB Leasing

Pojištění pro podnikatele           

  1. TREND – Kooperativa pojišťovna
  2. START PLUS – Kooperativa pojišťovna
  3. Komplexní pojištění flotil od Kooperativy – Kooperativa pojišťovna

Leasing pro podnikatele

  1. Full-service leasing – varianta ULTRA ALL INCLUSIVE – ALD Automotive
  2. Full-service leasing – varianta ALL INCLUSIVE – ALD Automotive
  3. LeasePlan Go – LeasePlan ČR

Cena Zlaté koruny za společenskou odpovědnost

  1. Česká spořitelna
  2. 3. ČSOB
  3. 3. Komerční banka

Zdroj: Tisková zpráva Zlatá koruna

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.