CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

28. 11. 2013

0 komentářů

Subjekty:

Zimní motoristická seźona: čelní skla v ohrožení

 


 

Připojištění čelního skla si lze u České pojišťovny sjednat jak k povinnému ručení, tak k havarijnímu pojištění. Jde o volitelnou pojistnou ochranu. Toto připojištění je standardně sjednáváno bez spoluúčasti, přičemž počet škod v průběhu roku není omezen. „Nutno podotknout, že připojištění lze sjednat nejen pro čelní sklo, ale motorista může mít pojištěna i všechna skla vozidla,“ připomíná Tomáš Kabele, ředitel Útvaru pojištění motorových vozidel České pojišťovny.

Ne každé poškození čelního skla však musí nutně znamenat jeho výměnu. „Vždy záleží na tom, o jaké konkrétní poškození se jedná. Motoristé pak mají možnost zvolit kromě výměny skla také jeho scelení,“ vysvětluje Petr Klas, ředitel Útvaru mobilních techniků ČP, a dodává: „Aby bylo možné poškození scelit, musí být prasklina mimo zorné pole řidiče, nesmí zasahovat do okrajů skla a její velikost by neměla překročit 8–10 centimetrů. Záruka na opravu provedenou odborným mobilním technikem je plně v kompetenci České pojišťovny.“ Praskliny na čelním skle přitom žijí vlastním životem a mají rovněž zajímavé názvy odvíjející se od jejich vzhledu. Více informací přináší tato infografika.

Výhodu scelení představuje zejména vyhnutí se jakémukoli vyřezávání skla z karoserie automobilu a porušení těsnění z výroby či peripetiím s výměnou dálniční známky. Mobilní technici ČP přitom dokáží sklo scelit v termínu a na místě, které si motorista sám zvolí. Proces zabere obvykle 60 minut. „Klienti u této opravy oceňují také fakt, že nemusejí ztrácet čas s objednáváním do servisu a přistavením či vyzvednutím auta,“ popisuje postřehy z praxe Petr Klas.

Možné postupy u rozbitého čelního skla kamínkem odmrštěným od jiného vozidla

a)     Tuto situaci lze řešit z titulu připojištění skel v rámci povinného ručení či havarijního pojištění.

b)    Škodu může motorista rovněž řešit z havarijního pojištění (má-li ho sjednané a rozhodne-li se ho uplatnit), zde však musí zvážit, zda se mu oprava tímto způsobem vyplatí vzhledem ke zvolené spoluúčasti a ztrátě bonusu.

REKLAMA

c)     Oprava rozbitého skla může být hrazena z povinného ručení vozidla, od kterého kamínek prokazatelně odlétl. Toto se ovšem v mnoha případech velmi obtížně prokazuje, a proto je vždy lepší mít sjednáno připojištění čelního skla či všech skel.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

tesla akcie

InsureMyTesla: Revoluce v autopojištění?

Miliardář Elon Musk přináší se svou automobilkou Tesla revoluci v každém ohledu. Nyní se vrhl do autopojištění a představil InsureMyTesla. Způsobí zemětřesení i v této oblasti?

Text: Petr Zámečník

01. 11. 2017

Karel Janeček spustil první peer-to-peer pojišťovnu. Není ale pro každého

Na principu peer-to-peer (P2P) se poskytují půjčky, prodávají valuty, sdílejí automobily či ubytovací a cestovatelské služby. Nově do světa P2P vstupuje i P2P pojišťovna se standardní pojišťovací licencí a vlastním kapitálem na výplatu škod. Klientům bez škodní události slibuje První klubová pojišťovna podíl na zisku. Za zády jí stojí silný investiční partner RSJ Private Equity Karla Janečka.

Text: Jana Zámečníková

22. 03. 2016

Pojištění čelního skla: u koho nejvýhodněji?

Většina motoristů ten pocit dříve nebo později pozná: klidnou, rychlou jízdu za jiným vozidlem střídá nepříjemná rána a „pavouček“ na čelním skle. Co v takovou chvíli dělat, čeho se raději vyvarovat a jak se pojistit proti případným nepříjemnostem?

Text: Ondřej Koch

04. 12. 2012


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *