CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

12. 08. 2015

0 komentářů

Zahraniční značky aut v Česku zatím nezdomácněly

 


 

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku. Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën. Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.
Zdroj : Tisková zpráva AAA AUTO

REKLAMA

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Dilema Toyoty: Elektromobily nebo hybridy?

Světové automobilky se předhánějí v investicích do elektrických pohonů. Tuto strategii ale nevolí všichni. Co vede Toyotu k riskování pověsti ekologického výrobce?

Text: Karel Pučelík

Foto: Zdroj: Pixabay.com

19. 09. 2022

IPO Wooky na Startu: Snad ne další AAA Auto

Burza se rozhodla zpřístupnit akciová trh menším firmám a zprovoznila trh Start. Jako první se na něm objeví akcie společnosti Wooky, která sází na růst trhu s elektronickými knihami. Elektronické knihy mají určitě budoucnost, slabinou společnosti ale může být její lpění na tom, že všichni Češi jsou potenciálními piráty.

Text: Daniel Kuchta

27. 06. 2012


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *