CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

02. 06. 2016

0 komentářů

Subjekty:

Za vítězství svého týmu na Euru 2016 by se čtvrtina Evropanů vzdala procenta ročního příjmu

 


 

„Z průzkumu je jasně vidět, jakou vlnu emocí významná sportovní klání spouštějí. Pod jejím vlivem fanoušci nejen podporují svůj tým do posledního dechu, ale navíc jsou schopni i nečekaných rozhodnutí, například vzdát se procenta ze svého ročního příjmu pro absolutní výhru svého favorita anebo obětovat měsíc používání mobilního telefonu,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank, a doplňuje: „Pětina Čechů by byla ochotna dát za last minute vstupenku na finále za účasti vlastního týmu více než 3 000 korun, 8 % dotazovaných by obětovalo dokonce i více než 5 500 korun.“

Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se, praví známé pořekadlo. Vzdát se 1 % svých ročních příjmů, kdyby to znamenalo výhru jejich týmu, by i přesto byla ochotna téměř čtvrtina Evropanů. Nutno podotknout, že evropský průměr táhnou nahoru Turecko a Polsko, kde by za výhru vyměnilo část svých příjmů 54 %, resp. 42 % fanoušků. V Čechách by se stejně zachovalo jen
14 % dotazovaných. 

Mnozí lidé tvrdí, že by byli bez mobilního telefonu doslova ztraceni. Čtvrtina Evropanů nicméně na dotaz, zda by se na měsíc vzdali mobilu výměnou za výhru týmu, který podporují, odpověděla „ano“. Největší odhodlání prokázali opět obyvatelé Turecka (42 %), Polska (33 %) a Rumunska (31 %). V Čechách by se kvůli výhře mobilu vzdala asi pětina dotázaných. 

Domácí tým je přirozenou volbou všech sportovních fanoušků napříč Evropou, s minimálními rozdíly dle věku nebo pohlaví. 64 % Evropanů fandí svému domovskému týmu, a pokud vynecháme ty, kteří nefandí nikomu, vzroste toto číslo dokonce na 79 %. V případě neúčasti na šampionátu nebo vypadnutí v jeho průběhu máme tendence upřednostňovat sousední státy. Podpora domácího týmu ale neznamená automaticky také víru v jeho vítězství. To dobře dokazuje příklad Polska, jehož tým favorizuje 72 % jeho obyvatel, ale pouze 18 % očekává jeho výhru. V Čechách je připraveno fandit domácímu týmu
58 % dotazovaných, jeho absolutní výhru však očekává pouze 11 %, což je za Rakouskem a Rumunskem nejnižší podíl ze všech sledovaných zemí.

Mezinárodní průzkum ING Bank realizovala agentura Ipsos od března do dubna 2016 ve 13 zemích na vzorku 12 561 osob.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *