CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

28. 03. 2019

0 komentářů

Za neočekávané opravy auta utratili loni Češi v průměru téměř 15 tisíc

 

Neočekávanou opravu svého vozidla v důsledku havárie nebo poruchy muselo v posledním roce řešit 41 % Čechů, kteří mají ve své domácnosti automobil. Průměrná cena nutné opravy vozu činila 14 931 Kč. Vyplývá to z obsáhlého průzkumu společnosti Nielsen Admosphere pro úvěrovou společnost PROFI CREDIT.

Loading



 

Z dotazníkového šetření uskutečněného na vzorku 1 500 respondentů vyplynulo, že minimálně jeden automobil má ve své domácnosti 84 % Čechů. Ve většině případů jde o vůz soukromý. Benefit ve formě služebního vozu čerpá pouze 10 % dotázaných.

Neočekávanou opravu v průběhu posledního roku řešili 4 z 10 českých automobilistů. 9 % z nich dokonce připustilo více než jednu takovou opravu. Náklady na její pokrytí se přitom mohou značně lišit v závislosti na typu poruchy, značky či stáří vozidla. Více než polovina respondentů (51 %) uvedla, že se při financování nenadálé poruchy vešla do 10 tisíc Kč. 13 % za ni zaplatilo více než 20 tisíc Kč. Průměrná částka, kterou čeští šoféři za tuto položku v posledním roce vydali tak činí 14 931 Kč.

A to pro řadu řidičů není málo. Ačkoliv 90 % respondentů uvedlo, že tento výdaj pokrylo z běžného příjmu či vlastních úspor, zbylých 10 % si na něj muselo půjčit. „Z našich interních průzkumů víme, že půjčka na nezbytnou opravu auta, kterým žadatel dojíždí do práce, nebo vozí děti do školy, je jedním z velmi častých důvodů žádostí o úvěr. V tomto případě žadatelé požadují především rychlost, s jakou jsou jim finance doručeny na účet“, doplňuje Pavel Klema, ředitel společnosti PROFI CREDIT.

Z průzkumu dále vyplývá, že autorizovaný servis navštěvuje pouze 36 % těch, kteří vlastní soukromý automobil. Tento fakt úzce souvisí s tím, že 7 z 10 Čechů si naposledy pořídilo automobil ojetý. A na ten se výhody autorizovaných servisů nevztahují. Ti, co si naposledy koupili nový vůz, logicky jezdí do autorizovaných servisů nejvíce.

REKLAMA

Poměr nových vůči ojetým automobilům se v rámci českého vozového parku v nejbližší době příliš měnit nebude. Jeho obměna totiž probíhá jen velmi pozvolna. Pouze 2 % respondentů nakupuje auto častěji než jednou za tři roky. 57 % dotázaných mění auto v rozmezí 3–10 let a 31 % méně často než jednou za 11 let.

Češi si svá auta udržují. Téměř tři čtvrtiny respondentů (74 %) alespoň občas jezdí s některým se svých automobilů do myčky. Pravidelně pak 16 % dotázaných. 4 z 10 vlastníků soukromých aut má svůj vůz garážovaný. Týká se to ve větší míře obyvatel vesnic než měst, kde je garážových ploch chronický nedostatek.

Podle výsledků průzkumu jsou Češi poměrně vzornými řidiči dodržujícími pravidla silničního provozu. K tomu, že dostali v posledním roce pokutu se přiznalo pouze 16 % dotázaných. Průměrná částka za pokuty činila 1 356 Kč.

Tisková zpráva Profi Credit

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *