Sobota 17. dubna. Svátek má Rudolf.

Vyšší částky za sebe utrácejí muži

Investice MasterCard 27.01.2015 | 09:00 0 Komentářů

Výroční přehled Treat Index společnosti MasterCard ukazuje, že stále více lidí si dělá radost alespoň drobnými nákupy

Leden je pro mnohé z nás spíše pochmurným měsícem, a proto se snažíme najít způsoby, jak si zlepšit náladu a rozveselit se. Výsledky druhého výročního přehledu Treat Index společnosti MasterCard dokonce ukazují, že si za svoje potěšení rádi připlatíme. Přes 40 % dotázaných se přiznalo, že si občas koupí něco jen tak pro radost, v předchozím roce to bylo 36 %. Pro většinu z nás navíc není důležité, kolik „věc pro radost“ stojí, ale obecně lze konstatovat, že více utrácejí MUŽI.

Průzkum proběhl v 17 státech a zúčastnilo se ho více než 15 000 respondentů. Společnost MasterCard zjistila, že muži i ženy si stále více uvědomují, že je třeba občas potěšit sám sebe. Možná je to překvapení, ale muži jsou ochotní za dárky pro sebe zaplatit vyšší částky než ženy. Téměř pětina mužů (18 %) utratí více než 100 eur, zatímco v případě žen je tuto částku ochotno investovat pouze 8 %.

Muži utrácejí vyšší částky, ale jsou to ženy, kdo si náladu různými dárečky zlepšuje častěji. Nejvíce lidé sami sebe obdarovávají v Turecku, které je vysoko nad evropským průměrem. Turecké ženy se dle průzkumu potěší dárkem v 67 %, muži v 51 %.

Více než polovina (58 %) dotázaných uvedla, že nemají pocit marnotratnosti, když si čas od času udělají radost a zažijí pocit štěstí z pěkného dárku. To potvrzuje loňské výsledky – většina lidí vnímá dárečky pro sebe jako jednu ze základních potřeb. Provinileji se z nákupů pro sebe cítí ženy, a to i přesto, že utrácejí méně peněz. Nejčastěji mají špatný pocit ženy ve Švédsku (26 %), u švédských můžu je to 16 %, ačkoliv utrácejí za potěšení téměř čtyřikrát více než ženy. Každý pátý Švéd za něco pro sebe utratí více než 100 eur, ze švédských žen tuto hranici překročí pouze 5 %.

Češi se v porovnání se zbytkem dotázaných národností odměňují méně – 16 % lidí dokonce prohlásilo, že si nikdy neudělají radost ani drobným nákupem, 22 % lidí si něco pro sebe koupí jednou za měsíc a 34 % jednou za půl roku. 63 % dotázaných Čechů volí jako odměnu nejčastěji oblečení, boty a kabelky, nejčastěji utratí částku v rozmezí 251 – 1 250 Kč. Skoro polovina (47 %) dotázaných z České republiky uvedla, že si dělají radost ve chvíli, kdy mají pocit, že si to opravdu zaslouží, 44 % lidí si odměnami zvedá náladu. 

Evropské výsledky ukázaly, že nejvíce lidí se odměňuje častěji než jednou měsíčně, platí to u mužů i u žen (18 % mužů a 17 % žen). Čísla jsou velmi podobná, ale muži se radují z hodnotnějších věcí. V poměru 24 % pro muže a 13 % pro ženy si dělají radost dražším „zážitkovým“ nákupem, například dovolenou, zábavou nebo technikou. Muži se rádi odměňují ve volném čase, 18 % z nich utrácí výhradně o víkendech, v případě žen je to 13 %. Ty pak nejvíce utrácejí za kosmetiku, časopisy, čokoládu a zákusky, kterými si rozjasňují každodenní život.

Javier Perez, prezident společnosti MasterCard, komentuje výsledky: „Treat Index společnosti MasterCard ukázal, že dárky si umíme udělat radost bez ohledu na jejich hodnotu. A radost a požitek jsou něčím, co množství z nás v dlouhých zimních měsících potřebuje. Jsme velmi rádi, že se i přes trvající ekonomickou nejistotu lidé nebojí jednou za čas investovat sami do sebe. Samozřejmě, že musíme mít při těchto nákupech klid v duši, když dojde na placení, nikdo by si neměl dopřávat odměnu za cenu toho, že se třeba zadluží. My jsme si ve společnosti MasterCard plně vědomi toho, že lidé musejí tvrdě pracovat, aby si vydělali svoje peníze. My zase tvrdě pracujeme na tom, aby byly ochráněny.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.