Středa 23. května. Svátek má Vladimír.

Vyhovět podmínkám GDPR pomůže u obchodních sdělení double opt-in. Dvojitý souhlas navíc zlepšuje efektivitu kampaní

Investice 17.04.2018 | 14:03 0 Komentářů

Blížící se začátek platnosti GDPR, tedy nového nařízení pro nakládání s osobními údaji, dělá vrásky na čele nejedné firmě. Pro e-shopy a další obchodníky znamená komplikaci i v zasílání reklamních e-mailů, newsletterů a jiných obchodních sdělení, jež jsou nedílnou součástí jejich marketingu. Právě v tomto případě je pro ně ideálním řešením zavedení takzvaného double opt-in, tedy dvojitého souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Právě s květnovým nástupem nařízení Evropské unie je double opt-in nanejvýš aktuálním tématem. „Nejedná se o žádnou novinku a mezi řadou obchodníků je pokládán za zavedenou praxi již nyní. Přesto se o této metodě nejvíc mluví hlavně v poslední době. V e-mailingu se totiž stane nejvhodnějším způsobem, jak GDPR vyhovět,“ vysvětluje Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Obchodníci budou muset být od 25. května ve vztahu ke svým klientům zcela transparentní, tedy informovat je přesně o rozsahu zpracovávaných údajů a jejich využití. To znamená, že obchodní sdělení již nepůjde zasílat nikomu, kdo neposkytne souhlas s využitím svého osobního údaje – v tomto případě e-mailové adresy – k tomuto konkrétnímu účelu.

Double opt-in v e-mailingu funguje právě jako dvojité potvrzení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení. Pokud zájemce o newsletter potvrdí svůj souhlas pouze v rámci webového formuláře, jedná se o takzvaný jednoduchý, single opt-in. Double opt-in zahrnuje ještě jeden krok navíc – budoucí příjemce newsletteru obdrží potvrzovací e-mail s odkazem. Jeho souhlas tak firma získává teprve ve chvíli, kdy na tento odkaz klikne.

Krokem navíc však získá jistotu, že souhlas dostala opravdu od člověka, jehož e-mail byl zadán do formuláře. „Tímto způsobem se nejlépe zabrání situacím, kdy příjemce začne dostávat e-maily, o které nikdy nepožádal. Stává se tak třeba ve chvíli, kdy ho k odběru přihlásil někdo jiný – ať už schválně, nebo třeba nechtěně kvůli překlepu ve vlastní e-mailové adrese,“ popisuje rozdíl mezi oběma metodami Kateřina Fišerová s tím, že podle výsledků podzimní ankety mezi českými podnikateli a marketéry metodu double opt-in nepoužívalo celých 81,5 % dotázaných.

Dvojité potvrzení má vedle vyhovění podmínkám GDPR ještě jednu výhodu. Díky nutnosti provést dvě vědomé akce se do databáze kontaktů dostávají jen lidé, kteří o obchodní a jiné e-maily opravdu mají zájem. Tím se zvedá doručitelnost a často i proklikovost všech kampaní a celý e-mail marketing je tak efektivnější.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.