CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

07. 07. 2022

0 komentářů

Voda je nejčastější letní nepřítel mobilních telefonů. Jak předcházet problémům a finančním ztrátám?

 

Utopení je nejčastější letní nehodou, která vede k poškození nebo zničení mobilního telefonu. S problémy, které způsobuje rozbití, utopení nebo krádež telefonu, má přitom osobní zkušenost 65 % Čechů. A nejedná se o levnou záležitost, průměrná cena opravy totiž činí 4 300 Kč, říkají data BNP Paribas Cardif Pojišťovny. Jak se problémům a finančním ztrátám vyhnout?

Loading



 

Každému z nás občas smartphone spadne na zem, jehož následkem je pak rozbitý displej. V letních měsících však mezi nehodami mobilů jednoznačně dominuje utopení, kterému lze předejít používáním voděodolného pouzdra.

„Při užívání si odpočinku u vody lidé velmi snadno zapomenou na to, že si telefon zastrčili do kapsy plavek. Když se pak vrhnou do vody, je už na záchranu pozdě. V našich statistikách vidíme, že téměř 65 % Čechů zažilo nepříjemnost v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu. V letních měsících je nejčastější příčinou poškození telefonu právě voda,“ říká Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Většinou se při utopení telefonu jedná o nepozornost při telefonování u bazénu nebo na pláži, případně při nastupování do lodě či raftu. U telefonu po jeho nechtěném „vykoupání“ často dojde k rychlé oxidaci způsobené vlhkostí. Vysoká cena, kterou musí člověk za opravu nebo nový produkt zaplatit, a také čas, po který jsou bez telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat, jsou pak pro jeho majitele nepříjemnou komplikací.

V souvislosti s vysokými počty zničených či odcizených telefonů dlouhodobě roste zájem o pojištění nahodilého poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. 90 % poškození telefonu většinou končí poškozením displeje, jehož oprava je nákladná.

„Nejvíce si přitom lidé pojišťují přístroje ve střední cenové kategorii v hodnotě do 7 000 Kč. Pojištění jim pak kryje opravu telefonu, kterou v naprosté většině případů zvládáme zajistit do 3 pracovních dní od odevzdání poškozeného zařízení kurýrovi. Pokud přístroj nelze opravit, jeho oprava se nevyplatí nebo dojde k odcizení telefonu, zákazník získá přístroj nový. Pojištění kryje také události, které se stanou při cestách do zahraničí,“ doplňuje Martin Pejsar z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Rozhovor: Pojišťovna má vyřešit problém, ne jen zaplatit škodu

Skutečnou hrozbou pro pojišťovny nejsou klimatické změny ani technologické firmy, které by si rády ukrojily díl trhu, ale to, jak rychle se dokáží pojišťovny přizpůsobit změnám a nepodcenit žádný aspekt, který na ně může dopadnout. V rozhovoru to uvedl prezident České asociace pojišťoven Martin Diviš.

Text: Redakce

24. 04. 2024

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *