Středa 12. května. Svátek má Pankrác.

Visa registruje další miliardu bezkontaktních transakcí

Podnikání 15.04.2021 | 14:37 0 Komentářů

Společnost Visa oznámila, že překročila další miliardu bezkontaktních transakcí.[1] Dříve by spotřebitelé při placení zadávali PIN, ale jejich důvěra v bezkontaktní platby nadále roste. Zhruba před rokem také došlo v reakci na pandemii k navýšení limitů pro bezkontaktní platby ve dvaceti devíti evropských zemích.

Růst bezkontaktních plateb se stal klíčovým trendem během pandemie. Zákazníci i obchodníci dnes považují bezdotykové platby za naprostou samozřejmost. Z průzkumu Visa vyplývá, že dvě třetiny (65 procent) spotřebitelů by klidně platily bezkontaktními kartami mnohem častěji.[2]

„Bezkontaktní technologie se staly běžnou součástí životů spotřebitelů i obchodníků v Evropě. Důkazem je rostoucí poptávka po bezkontaktních platbách, které jsou populární tím, že propojují rychlost a pohodlí při placení s bezpečností. Naše zkušenosti s bezkontaktními platbami skutečně ukazují, že patří mezi nejbezpečnější způsoby transakcí,“ řekla Charlotte Hogg, CEO Visa pro Evropu. „Tento milník je důkazem toho, že spotřebitelé i obchodníci při placení spoléhají na digitální řešení. Možnost platit bezkontaktně sehraje významnou roli při návratu do normálu. Je nám jasné, že navýšení limitů pro bezkontaktní platby samo o sobě Evropu z krize nevytáhne, ale určitě jde o krok správným směrem, který zvýší útraty zákazníků, což je pro obchody, restaurace a podnikatele obecně teď to nejdůležitější.“

Více než 80 procent všech plateb Visa v Evropě je dnes bezkontaktních.[3] 400 milionů transakcí z ohlášené miliardy proběhlo ve Velké Británii a vzhledem k tomu, že země letos plánuje navýšit limit pro bezkontaktní platby na 100 liber, lze očekávat, že čísla ještě porostou.

Zvyšuje se také popularita e-commerce a jen v České republice byl loni nárůst plateb kartou online téměř 50procentní (prosinec 2020 vs prosinec 2019).[4]

Mnoho firem dnes musí vyhovět spoustě restrikcím a zároveň udržet krok s proměňujícím se chováním zákazníků. Obchodníci proto častěji digitalizují a volí digitální a bezkontaktní platby. Visa proto úzce spolupracuje se svými klienty a partnery, aby pomohli digitalizovat více než osmi milionům malých firem v Evropě.

Bezkontaktní platby zůstávají jednou z nejpopulárnějších a nejbezpečnějších platebních metod pro klienty Visa a budou hrát klíčovou roli při návratu do normálu, kdy dojde k rozvolnění opatření a obchody se znovu otevřou zákazníkům.

[1] VisaNet data

[2] Visa Back to Business Study (leden 2021)

[3] VisaNet data

[4] VisaNet data

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.