CZK/€ 25.230 -0,02%

CZK/$ 23.714 +0,00%

CZK/£ 29.540 +0,02%

CZK/CHF 26.023 +0,17%

02. 08. 2019

0 komentářů

Subjekty:

Více než tři čtvrtiny společností nevyužívají růstové příležitosti v dodavatelském řetězci, zjistila nová zpráva Accenture

 

Přesto, že se nacházíme v éře rostoucího zaměření na zákazníka, jen málo společností si uvědomuje jedinečnou příležitost, kterou by mohly využít jejich dodavatelské řetězce. Podle nové zprávy Accenture by měly nabízet služby, které lépe uspokojují potřeby zákazníků a povzbudit tak konkurenceschopnost a růst.

Loading



 

Na základě průzkumu provedeného mezi 1 350 výkonnými manažery, zpráva “From Inventory to Influencer: The Mover Becomes the Shaker” (Jak se stát influencerem a aktivní hybnou silou) uvádí, že více než tři čtvrtiny (78 %) vedoucích pracovníků a jejich firem – nazývaných „opozdilci“ – nevyužívají schopností dodavatelského řetězce jako hybné síly růstu. Zbývajících 22 % firem, označovaných jako „lídři“, je aktivní ve třech oblastech – digitální investice, zaměření na zákazníka a ekosystémy. To jim umožňuje přetvářet strategii jejich dodavatelského řetězce od řízení nákladů po využívání růstových příležitostí a dosahování konkurenceschopné aktivity. Podle zprávy musí opozdilci rychle transformovat svůj dodavatelský řetězec a fungování provozu tak, aby se stal motorem spolupráce, růstu a inovací.

„Zjistili jsme, že malá část firem má v dodavatelském řetězci a v provozní oblasti takové vedoucí pracovníky, kteří využívají digitalizaci i v rámci managementu či v obchodních funkcích, a vytvářejí tak strategie zaměřené na zákazníky, které jim umožňují růst,“ řekl Don Schulman, senior výkonný ředitel skupiny Supply Chain and Operations v Accenture. „Výsledkem je, že tito manažeři mají stále vlivnější úlohu v představenstvu a dávají mu novou a jedinečnou perspektivu.“

Budování digitálního podniku

Přestože většina vedoucích pracovníků v dodavatelském řetězci a provozu uznává výhody digitálních technologií, studie Accenture ukazuje, že pouze lídři digitální inteligenci aktivně využívají. Používají digitální řešení v dodavatelských řetězcích téměř ve stejné míře jako při návrhu produktů a ve funkcích zaměřených na zapojení zákazníků. Investice do této oblasti jsou dokonce vyšší než do prodejních funkcí. A jejich úsilí se vyplácí.

REKLAMA

Spolupráce s vedením firmy v oblasti zaměření na zákazníka

Zpráva uvádí, že lídři mají jedinečný přístup k zaměření na zákazníka – tj. dávají zákazníka zcela do popředí všeho. Uznávají, že každý člen vedení firmy může těžit z poznatků, které vznikají v dodavatelském řetězci či provozu a umožňují celé společnosti více se zaměřovat na zákazníka. To staví „provozní“ vedoucí pracovníky do jedinečné pozice, navíc to vede k růstu, jehož hybnou silou je zákazník.

Maximalizace příležitostí ekosystémů

Většina lídrů (78 %) i opozdilců (64 %) vítá myšlenku toho, že se stanou organizátory ekosystému. Lídři však hledají kromě dodavatelů i netradiční partnery a uznávají, že např. partneři z oblasti technologií, univerzity, inovátoři, start-upy, dokonce i konkurenti, mohou pomoci co nejrychleji zavádět relevantní nové nabídky pro zákazníky. Jak uvádí zpráva, jedná se o klíčové poznatky nejen pro vedoucí pracovníky v dodavatelských řetězcích a provozu, ale i pro vrcholové vedení. Firmy tak mají příležitost transformovat to, co bylo dříve známo jako podpůrné funkce, do motoru růstu.

„Intenzivní zaměření na digitální oblast, na zákazníka a ekosystémy lídrům v naší studii umožnilo posunout jejich dodavatelskou strategii od výrazných úspor nákladů po vytváření nových hodnot, což je součástí přístupu s nulovým základem (Zbx – zero-based mindset), který podněcuje udržitelný růst,“ uvedl Kris Timmermans, senior výkonný ředitel a vedoucí Supply Chain, Operations & Sustainability Strategy v Accenture Strategy. „Jejich investice a zaměření na tyto oblasti jim pomáhají lépe chápat zákazníky s vysokou hodnotou, uspokojovat jejich potřeby, a tím zvyšovat svou konkurenceschopnost.“

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *