CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.663 -0,22%

CZK/£ 29.501 -0,13%

CZK/CHF 26.030 +0,03%

02. 05. 2022

0 komentářů

Věrnost jedné bance se vrací, 54 % Čechů využívá jen „tu svou“. Díky rozšiřující se nabídce služeb už v ní vyřeší vše potřebné

 

Mají ji dlouho, vyhovuje jim a poskytuje jednoduché a chytré nástroje. Právě to jsou hlavní důvody, proč je podle průzkumu agentury Simply5 pro Air Bank už 54 % dotázaných Čechů věrných jedné bance. Ještě před pěti lety přitom většina lidí podle tehdejšího zjištění Air Bank využívala kvůli vyzkoušení různých služeb dvě a více bank. I banky, které se zprvu soustředily hlavně na oblast plateb, začaly postupně nabízet komplexnější služby včetně hypoték a investic. Klienti díky tomu mohou častěji vyřešit všechny své potřeby pohodlně na jednom místě – v jedné bance.

Loading



 

„Klienti českých bank ještě před několika lety chtěli především levná a jednoduchá řešení pro placení. Díky postupnému rozšiřování služeb ale banky často dokážou samostatně vyřešit veškeré finanční potřeby klientů. Ti už tak nemusejí hledat vhodnou banku pro každou životní situaci. Vedle toho je podle průzkumu pro klienty důležitý také osobní přístup a férové podmínky, ale například i dostupnost banky nebo to, jestli konkrétní banku využívají další členové rodiny, říká Petr Šmíd, vedoucí Oddělení výzkumu trhu Air Bank.

Zatímco před pěti lety využívalo podle zjištění Air Bank alespoň dvě banky téměř 60 % Čechů, podle aktuálního průzkumu tak nyní činí už jen 44 % dotázaných. Ti zároveň rozlišují, která z jejich bank je pro ně tou hlavní. Nejčastěji je jí ta, do které lidem chodí většina příjmů (36 %) nebo ve které provádějí nejvíce transakcí (30 %). Hlavními bankami pro dotázané naopak nejsou ty, kde mají hypotéku (2 %), které nejčastěji osobně navštěvují (3 %) nebo do jejichž bankovnictví se nejčastěji přihlašují online (8 %), ale dokonce ani ty, u kterých jsou vůbec nejdelší dobu (10 %).

Snadná změna díky mobilitě

V bankovním světě Čechům podle průzkumu stále vadí především poplatky (73 %) a přílišná byrokracie spolu se strnulostí bank (71 %). Pokud už se lidé z určitého důvodu rozhodnou svou banku změnit, mohou pro usnadnění využít proces, který se nazývá bankovní mobilita. Nová banka díky mobilitě dokáže za klienta zrušit účet u jeho původní banky a také přenastavit trvalé příkazy nebo inkasa. Přímo v Air Bank v loňském roce mobilitu využilo sedm procent nově příchozích klientů, kteří u banky předtím účet neměli. Nejčastěji se jednalo o klienty České spořitelny, ČSOB a Komerční banky.

„Zajímavé je, že dnes už lidé tolik nemění svou banku kvůli nespokojenosti s ní, ale spíše kvůli konkrétní potřebě nebo změně své životní situace. Důvodem je to, že se i tradiční velké banky snaží zapracovat na svém přístupu a zlepšovat své služby, protože nové banky na trhu nastolily zcela novou úroveň spokojenosti v bankovnictví,“ doplňuje Petr Šmíd z Air Bank.

REKLAMA

Průzkum Air Bank realizovaný výzkumnou agenturou Simply5 se uskutečnil v lednu 2022 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *