19. 12. 2018
Subjekty:
V rámci předvánočních nákupů Češi nejčastěji utrácejí za potraviny
Téměř třetina Čechů před Vánoci využívá k nákupu potravin slevy spojené s členstvím ve věrnostním klubu. Velmi oblíbené je také oblečení a hobby markety. Potraviny navíc tvoří skoro polovinu všech transakcí, které jsou s těmito kluby spojeny. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisenbank.
„Průzkum velmi dobře ukazuje, jaké kategorie slev jsou pro Čechy nejzajímavější. Z testovaného seznamu jsou nejvíce atraktivními kategoriemi slevy na potraviny, delikatesy a nápoje, dům a domácnost, cestování, restaurace a elektroniku a multimédia,” říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
Až 29 % Čechů před Vánoci využívá k nákupu potravin slevové programy. V případě oblečení je to 7 %, přičemž ženy jsou v tomto ohledu dvakrát aktivnější. Shodně jsou využívány i slevy v hobby marketech, zde jsou ale o něco více aktivní muži.
Pro členy věrnostních klubů jsou nejatraktivnějšími kategoriemi slev běžné nákupy (82 %). Druhou nejzajímavější kategorií jsou slevy na nákup v e-shopech (57 %), zejména mezi těmi, kdo již program využili či se o něj zajímali. Atraktivní je také nabídka kulturních akcí a zážitků (43 %).
Čtvrtina Čechů se aktivně zajímá o novinky věrnostního klubu své banky
Z průzkumu Raiffeisenbank mezi klienty banka zjistila, že o slevách partnerů na platebních kartách je obeznámeno až 81 % dotázaných.
REKLAMA
„Výhody a slevy pravidelně využívá čtvrtina z naší více než 200tisícové základny Premium RB Clubu. Jeho členem se klient se stává automaticky, pokud je majitelem určitého typu platební karty nebo jakékoliv kreditní karty,” vysvětluje Petra Kopecká.
Sleva na požádání nebo automaticky?
Banky často bojují s formou, jakou tyto slevy nabízet. Obecně fungují dva přístupy. Buď jsou slevy nabízeny automaticky, ty bývají většinou nižší, nebo zákazník musí o slevu přímo žádat obsluhu, přičemž tato sleva bývá výrazně vyšší.
Z průzkumu vyplývá, že je o 24 % více těch, kteří preferují automatickou slevu, ačkoliv je mnohonásobně nižší. V porovnání s druhou variantou jsou zákazníci výrazně více motivováni získat o programu informace (+ 24 %), preferovat návštěvu partnerských obchodů (+ 18 %) a pravidelně sledovat partnery poskytující slevy (+ 16 %).
REKLAMA
Pro usnadnění vyhledávání nabídek spustila Raiffeisenbank lokátor partnerů Premium RB Clubu, který je klientům k dispozici v rámci mobilního i internetového bankovnictví.
Průzkum byl proveden společností Confess na vzorku 909 lidí využívajících benefitní programy bank.