CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

19. 12. 2018

0 komentářů

Subjekty:

V rámci předvánočních nákupů Češi nejčastěji utrácejí za potraviny

 

Téměř třetina Čechů před Vánoci využívá k nákupu potravin slevy spojené s členstvím ve věrnostním klubu. Velmi oblíbené je také oblečení a hobby markety. Potraviny navíc tvoří skoro polovinu všech transakcí, které jsou s těmito kluby spojeny. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisenbank.

 

„Průzkum velmi dobře ukazuje, jaké kategorie slev jsou pro Čechy nejzajímavější. Z testovaného seznamu jsou nejvíce atraktivními kategoriemi slevy na potraviny, delikatesy a nápoje, dům a domácnost, cestování, restaurace a elektroniku a multimédia,” říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Loading



 

Až 29 % Čechů před Vánoci využívá k nákupu potravin slevové programy. V případě oblečení je to 7 %, přičemž ženy jsou v tomto ohledu dvakrát aktivnější. Shodně jsou využívány i slevy v hobby marketech, zde jsou ale o něco více aktivní muži.

Pro členy věrnostních klubů jsou nejatraktivnějšími kategoriemi slev běžné nákupy (82 %). Druhou nejzajímavější kategorií jsou slevy na nákup v e-shopech (57 %), zejména mezi těmi, kdo již program využili či se o něj zajímali. Atraktivní je také nabídka kulturních akcí a zážitků (43 %).

Čtvrtina Čechů se aktivně zajímá o novinky věrnostního klubu své banky

Z průzkumu Raiffeisenbank mezi klienty banka zjistila, že o slevách partnerů na platebních kartách je obeznámeno až 81 % dotázaných.

REKLAMA

„Výhody a slevy pravidelně využívá čtvrtina z naší více než 200tisícové základny Premium RB Clubu. Jeho členem se klient se stává automaticky, pokud je majitelem určitého typu platební karty nebo jakékoliv kreditní karty,” vysvětluje Petra Kopecká.

Sleva na požádání nebo automaticky?

Banky často bojují s formou, jakou tyto slevy nabízet. Obecně fungují dva přístupy. Buď jsou slevy nabízeny automaticky, ty bývají většinou nižší, nebo zákazník musí o slevu přímo žádat obsluhu, přičemž tato sleva bývá výrazně vyšší.

Z průzkumu vyplývá, že je o 24 % více těch, kteří preferují automatickou slevu, ačkoliv je mnohonásobně nižší. V porovnání s druhou variantou jsou zákazníci výrazně více motivováni získat o programu informace (+ 24 %), preferovat návštěvu partnerských obchodů (+ 18 %) a pravidelně sledovat partnery poskytující slevy (+ 16 %).

REKLAMA

Pro usnadnění vyhledávání nabídek spustila Raiffeisenbank lokátor partnerů Premium RB Clubu, který je klientům k dispozici v rámci mobilního i internetového bankovnictví.

Průzkum byl proveden společností Confess na vzorku 909 lidí využívajících benefitní programy bank.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Platební karty - VISA a MasterCard

Na návštěvě zákulisí placení kartami

Platební karty představují instrument umožňující platit a vybírat hotovost. Co se děje na pozadí placení kartami? Jak pozná terminál obchodníka, že platba je krytá? Kteří hráči vystupují v zákulisí mezinárodního systému platebních karet? 

Text: Radovan Novotný

09. 10. 2019

Platební karty - VISA a MasterCard

Vyznáte se v platebních kartách?

Platební karty jsou nástroje určené k bezhotovostním platbám, které jsou vydávány fyzickým a právnickým osobám nejčastěji bankou. Bezhotovostní platbou se rozumí oprávněné čerpání placené částky z účtu držitele (majitele) karty. Platební karta umožňuje držiteli bezhotovostní platby na účet prodejce nebo poskytovatele služby za koupené zboží, výběr hotovosti […]

Text: David Krůta

03. 05. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *