CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

08. 08. 2013

0 komentářů

Subjekty:

V období letních dovolených zasahuje asistenční služba nejčastěji v srpnu

 


 

Do zahraničí se na svou letní dovolenou každoročně vydávají statisíce českých turistů. Nejčastěji se přitom na cesty většina z nich vydá svým vlastním vozem. O tom, že je dobré se před odjezdem důkladně přesvědčit o technických kvalitách a stavu vozidla, svědčí počty zásahů automobilové asistence, kterou pro řidiče v nouzi zajišťuje Česká podnikatelská pojišťovna ve spolupráci se svým partnerem společností Global Assistance.

Právě v letním dovolenkovém období evidujeme největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku. Ze statistik přitom vyplývá, že počet zásahů v sezóně pak vrcholí v srpnu,“ upozorňuje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny. „Nejvíce takových událostí každoročně řešíme v sousedním Německu, dále také v Rakousku, Chorvatsku a Slovensku,“ doplňuje Velíšek.

O dovolených lidé v zahraničí nevolají asistenční službu kvůli dopravní nehodě, ale nejčastěji potřebují pomoc při poruše vozidla. Ze statistik asistenčních zásahů vyplývá, že se jedná až o 80 procent případů. „Klientům pomáháme nejen u vážnějších závad na autě, jako je porucha motoru či selhání baterie, ale také v případě defektu pneumatiky či zapomenutých klíčků v uzamčeném voze,“ uvádí Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.

Více než polovina zásahů se týká vozidel vyrobených kolem roku 2004, necelou třetinou se podílí vozidla s rokem výroby 2007 a novější. Spíše ke kuriozitám patří asistenční zásahy u vozidel vyrobených před rokem 2000. „Mezi nejstaršími asistovanými vozidly byly Škoda 100 z roku 1974 s poruchou převodovky v Itálii a historická Lada z roku 1978 s prasklým ramenem v Srbsku. Podle našich údajů bývá vozidlo obsazeno v průměru dvěma lidmi, v této Ladě jich cestovalo dokonce pět,“ říká s úsměvem Strapko.

Poměrně často řešenou poruchou je prasklý klínový řemen motoru. „Pomáhali jsme klientovi, který se vydal s rodinou na dovolenou do Chorvatska. Nešťastný řidič se dovolal na linku 1220 z Rakouska v půl třetí v noci. Do hodiny a půl již byla rodina s dvěma malými dětmi ubytována v hotelu a vůz odtažen do servisu. Během sobotního dopoledne servisní technici vozidlo opravili a rodina mohla pokračovat v cestě,“ popisuje klasický zásah Pavel Strapko. Celý zásah byl pro klienty bezplatný.

REKLAMA

Asistenční služby zabezpečuje pro Českou podnikatelskou pojišťovnu společnost Global Assistance, tel. +420 1220, s možností volání 24 hodin denně, s komunikací v českém jazyce i v případě volání ze zahraničí. Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění

a odtah vozidla.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *