Úterý 20. dubna. Svátek má Marcela.

V českých městech chybí řemesla. ČSOB to chce změnit

Banky ČSOB 02.03.2015 | 19:56 0 Komentářů

Právě dnes spouští ČSOB unikátní projekt „Hledá se obchod“. 

  • Na adrese www.hledaseobchod.cz mohou lidé zadávat své tipy na obchody v konkrétních ulicích českých měst. Vyjádří tím, jaké obchody a služby jim v jejich okolí chybí.

  • Podnikatelé získají podněty pro nové prodejní příležitosti a ČSOB je připravena jim pomoci s rozšířením jejich podnikání.

  • Z aktuálního průzkumu ČSOB vyplývá, že zatímco se zastoupením supermarketů je naprosto spokojeno 70 % lidí, u řemesel je to pouhých 18 %. 

Exkluzivní průzkum ČSOB

•     Řemesla postrádá ve svém městě 41 % dotázaných.

•     Obyvatelé by uvítali také více železářství či hobby prodejen (23 %) nebo obchodů s hračkami (19 %).

•     Spokojeni jsme naopak s pokrytím lékárnami (98 %), supermarkety (94 %) a finančními službami (94 %).

•     Ve městech do 20 tis. obyvatel je spokojenost se zastoupením obchodů a služeb výrazně nižší

•     83 % lidí by chtělo mít možnost rozhodovat o tom, jaký obchod vznikne ve volných nebytových prostorech v sousedství.

„Hledá se obchod“ dává lidem příležitost dostat do ulic jejich měst obchody, které jim tam v současnosti chybí. „Do interaktivní mapy České republiky mohou zapichovat virtuální špendlíky. Ty představují jednotlivé typy obchodů a služeb, které by si lidé v konkrétní lokalitě přáli mít. Podněty budou sloužit firmám a živnostníkům jako indicie, zda by měli v daném místě naději na úspěch,“ vysvětluje fungování projektu John Hollows, generální ředitel ČSOB.

Lidé mohou buď vložit vlastní podnět, nebo lajkovat špendlíky ostatních. „Věříme, že veřejnost mapu brzy přijme za svou. Získáme tak velmi plastický obraz o službách, které Čechům chybí,“ doplňuje Jana Urbánková, výkonná ředitelka útvaru Klientské služby ČSOB a Ery. Každý dvoutisící podnět navíc vyhraje jeden z 20 telefonů iPhone 6.

Projekt „Hledá se obchod“ je prospěšný nejen široké veřejnosti, ale především i podnikatelům. Těm ČSOB může nabídnout konkurenční výhodu v podobě unikátních dat a ve znalosti tržního prostředí v konkrétní lokalitě. Zájemci od nás získají soubor vstupů, na jejichž základě mohou mnohem lépe svůj podnikatelský záměr vyhodnotit. Jde o různé druhy map, analýzy tržního potenciálu a statistiky,“ upřesňuje Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB.

„Navíc máme pro podnikatele připravené i speciální balíčky, které jim pomohou při rozvoji podnikání. Využít mohou zvýhodněné nabídky z oblasti finančních služeb a pojištění, výpočetní a telekomunikační techniky, softwaru, vzdělávání či poradenství, které jsme připravili ve spolupráci s partnery. Pokud podnikatelé využijí alespoň jednou slevu od každého partnera, mohou ušetřit více než 30 tisíc korun. Do budoucna plánujeme tuto nabídku rozšiřovat, aby pokryla co nejširší spektrum potřeb podnikatelů v rámci jejich aktivit,“ vypočítává výhody Petr Manda.

Jak hledat vhodný průnik mezi potřebami obyvatel a možnostmi podnikatelů může ČSOB ukázat na příkladu Berouna. V nedávné anketě mezi místními obyvateli banka zjistila, že jim nejvíce chybí služby jako čistírna nebo hodinář, prodej hraček a značkové módy, supermarket nebo sportovní hala. Podle statistických dat naopak víme, že má město sedm obchodů s oděvy, pět s hodinami, dvacet sportovišť. „Vzájemné porovnání zákaznických potřeb s reálnými daty je jedním ze základních vstupů naší analýzy,“ komentuje Manda srovnání.

Malé a střední firmy zaměstnávají přes 1,7 miliónu lidí a v období let 2003 až 2010 generovaly více než třetinu nominálního HDP. Aktivní roli v jejich rozvoji hraje ČSOB, každý pátý úvěr pro SME segment je právě z této banky. „Jde nepochybně o jeden z motorů české ekonomiky. ČSOB s firmami dlouhodobě spolupracuje, neustále se snažíme naše partnerství rozvíjet. Firmám můžeme také pomoct s rozvojem podnikání a jeho zefektivněním. Projekt „Hledá se obchod“ vnímáme jako další krok k bankovním službám nové generace,“ říká John Hollows.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.