Neděle 19. září. Svátek má Zita.

Trend omezování hotovostních transakcí pokračuje

Banky 16.08.2021 | 16:51 0 Komentářů

Češi se začátkem pandemie omezili nakládání s hotovostí a více využívají bezhotovostní platby. A tento trend pokračuje i více než po roce. Zatímco v loňském dotazování 43 % Čechů deklarovalo častější placení kartou, letos to byla už více než polovina (51 %). Více než čtvrtina (26 %) lidí využívá častěji i internetové bankovnictví, což znamená meziroční nárůst o 16 p.b. Každý desátý Čech si pak v období od září loňského roku do jara roku letošního nainstaloval mobilní banku nebo aplikaci pro placení mobilním telefonem. A 4 z 10 Čechů ve stejném období výrazně omezili nakládání s hotovostí. Informace vyplynuly z průzkumu NMS Market Research realizovaného pro Raiffeisenbank.

„Zatímco v loňském roce deklarovala omezení ve využívání hotovosti více než polovina dotázaných, letos tak odpověděli čtyři z deseti respondentů. Jde sice o mírný pokles, ale stále vysoké číslo lidí, kteří postupně přecházejí do online světa financí. To je potěšující zpráva, protože různé nástroje pro bezhotovostní platební styk a online správu financí nám dávají větší volnost a umožňují okamžitou kontrolu,” říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Méně hotovostních transakcí je podle aktuálního dotazování v souladu s nárůstem bezhotovostních plateb. Od října loňského roku začala častěji platit kartou více než polovina (51 %) Čechů, v loňském roce toto deklarovala 43 % dotázaných.Více než čtvrtina (26 %) začala více používat internetové bankovnictví, ve srovnání s loňským dotazováním jde o nárůst o 16 p.b.

Mobilní aplikaci si nově nainstalovalo 10 % Čechů (meziročně více o 7 p.b.). Aplikaci pro placení mobilem nově využívá 9 % dotázaných, častěji přitom muži. I zde jde o poměrně výrazný nárůst o 7 p.b. I přesto, že má aplikaci pro bezkontaktní placení ve svém mobilním telefonu nainstalováno téměř 6 z 10 dotázaných, aktivně zapnutou ji má jen 26 %.

I tak jde meziročně o výrazný nárůst nových aktivních uživatelů, a to o 9 p.b. Z těch, kteří mají tuto funkci placení mobilem zapnutou ji pak 40 % využívá častěji než před pandemií. Jen pozvolna rostou noví uživatelé platící chytrými hodinkami nebo ti, co využívají vkladomaty. Nově je začala od podzimu využívat jen 3 % dotázaných.

Věříme, že nové technologie se postupem času stanou pro většinu klientů standardem a začnou naplno využívat všechny benefity, které jim v rámci digitální správy financí nabízíme,“ doplňuje Kopecká.

Průzkum provedla pro Raiffeisenbank agentura NMS Market Research na jaře 2021 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1024 respondentů ve věku 18-65 let.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.