Středa 21. února. Svátek má Lenka.

Tradiční B2B tržiště končí – a branže hlásí konec specializací: Kdo chce zůstat první, musí poskytnout full service a změnit styl

Investice 13.02.2018 | 09:08 0 Komentářů

Nová B2B tržiště nabírají na síle. Nejde už ale jen o navazování nových obchodních vztahů. Zájem typických klientů jde dnes i cestou organizace on-line marketingu, tvorby konkurenceschopných webových stránek, ale také prodeje kvalitních e-shopů. Vše v jednom, jednoduše a za velmi rozumnou cenu – to je heslo poptávajících pro rok 2018. Živnostníků je v Česku skoro milion a spolu s necelýma dvěma miliony právnických subjektů jde o neustále se rozrůstající základnu obchodních partnerů.

„Nároky zákazníka intenzivně rostou. Dříve například zákazník akceptoval, že odpověď na jeho nabídku přijde po několika dnech. Nyní je ale situace úplně jiná. Každý má větší nároky na čas a díky rychlému internetu v mobilu nebo tabletu je schopný najít si přes webový prohlížeč dodavatele téměř okamžitě,“ vysvětlil Rudolf Krčmář, spolumajitel společnosti ECOMMERCZ, a pokračoval: „Je nutné na tento technický pokrok reagovat, a hlavně nabízet co nejkomplexnější řešení s minimem ztráty času pro zadavatele. Přínosy B2B tržišť zůstávají pro živnostníky pořád neoddiskutovatelné. Dokážou snížit provozní náklady v řádu desítek procent, odpadají zbytečné administrativní úkony, i samotná objednávka zboží zabere minimum času. Jen se musí nabízet víc,“ shrnul Krčmář.

Jakým směrem by se tedy měla B2B tržiště vydat, aby dokázala obstát v konkurenci obyčejných vyhledávačů zboží a služeb? Podle Rudolfa Krčmáře je řešením zkvalitnění servisu na všech úrovních. „Zjistili jsme, že uživatelé už nehledají výrobce v oboru produkce dřevěného nábytku, ale zadají si rovnou dřevěný kancelářský stůl. Firmy se tak musí prezentovat prostřednictvím produktu. Proto jsme do našeho vyhledávače ABC přidali ještě možnost vyhledávání konkrétního výrobku.“

Trendy trhu jdou ale ještě dál. Budoucí vývoj s téměř stoprocentní jistotou předpokládá, že uspějí jen firmy, které internet aktivně využívají. To znamená mít vlastní stránky a také e-shop, tedy kompletní on-line prezenci. Ne každý si ale může dovolit spravovat kvalitní web, ať už z časových nebo finančních důvodů. Východiskem mohou být takzvaná balíčková řešení: „Našim klientům poskytujeme několik produktů současně: vedle produktové prezentace na ABC nabízíme i webové stránky s důrazem na výrobky zákazníka a také vlastní e-shop, kde lze realizovat objednávky přímo on-line,“ upřesnil Rudolf Krčmář.

Klient si pak jen vybere, zda využije balíček zahrnující pouze platformu pro business weby a vše ostatní si dotvoří sám, nebo si vybere komplexní službu prezentace své firmy na vlastní doméně, kdy je mu web s produkty a službami kompletně vytvořen. „Pro zákazníka je výhodné, že výrobce donekonečna vylepšuje jednu šablonu, do které zapracovává nejnovější trendy. Klient se tak může soustředit jen na své produkty a služby a zbytek nemusí řešit,“ uzavřel Rudolf Krčmář ze společnosti ECOMMERCZ.

Tisková zpráva: ECOMMERCZ

Tagy B2B ECOMMERCZ

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.