CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

25. 08. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Stabilní nálada v ekonomice je v tomto období příznivou zprávou

 


 

Průmyslníci v srpnu ohodnotili podmínky v odvětví téměř stejně jako o měsíc dříve, když jejich indikátor vzrostl o pozvolných 0,3 bodu. Nezměnila se síla poptávky ani výhled pro výrobní aktivitu. Mírně klesly zásoby hotových výrobků, a právě to průmyslníkům zvedlo náladu.

Stavaři pokračovali v krocení svého pesimismu i v srpnu. Jejich měřítko nálady se od května neustále zlepšuje. Podnikatelé cítí zlepšující se poptávku a v důsledku toho čekají růst stavební činnosti i nábor nových pracovníků.

Spotřebitelé se aktuálně bojí více o vývoj ekonomiky, a především zhoršení situace na trhu práce. Kvůli tomu spotřebitelská nálada klesla o 2 body. V meziročním srovnání Češi přesto zůstávají optimisté.

Stabilita, respektive mírný růst nálady, je v současném geopolitickém napětí a těžko předvídatelném dopadu přijatých sankcí vlastně příznivou zprávou. Podnikatelé alespoň prozatím nepředpokládají, že by na ně dopad těchto opatření měl mít výrazně negativní dopad.

Ing. Filip Fyrbach, makroekonomický analytik GE Money Bank

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Jiří Šindelář - USF ČR

Jak je (někdy) popisován hlas lidu v Evropě

Před dvěma týdny uspořádalo mé domovské město Praha důležitou akci: Společný den ESA pro ochranu spotřebitelů. Jedná se o událost, která tvoří důležitou součást regulatorní agendy, a dle jejích organizátorů měla “projednat otázky týkající se ochrany spotřebitelů a investorů a finanční inovace“.  O tom, že mohly být […]

Text: Jiří Šindelář

14. 08. 2017

Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR.

Text: Zbyněk Drobiš

21. 06. 2016


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *